×
×

کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی با ترفند ” اد بزن پول بگیر “

  • کد نوشته: 40097
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۰
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از دستگیری کلاهبردارانی که در شبکه‌های اجتماعی با ترفند اد بزن پول بگیر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمودند، خبر داد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مهدی عمران فر رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران سایبری راه‌اندازی گروه‌هایی در […]

    کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی با ترفند ” اد بزن پول بگیر “
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از دستگیری کلاهبردارانی که در شبکه‌های اجتماعی با ترفند اد بزن پول بگیر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمودند، خبر داد.

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مهدی عمران فر رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران سایبری راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب و جذب فالور است، در این گروه‌ها که با عنوان “اد بزن، پول بگیر”  نیز شناخته می‌شوند این طور به کاربران خود القاء می‌شود که در ازای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آن ها واریز می‌شود.

    این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهمان مشخص شد و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای آنان در یکی از شهرستانهای جنوبی مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرمین سایبری دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردیدند.

    رئیس پلیس فتا استان از کاربران فضای مجازی خواست: کاربران از عضویت در گروه‌های ناشناس و همچنین بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند چرا که یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری، راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب و جذب فالور است، این گروه‌ها که با عنوان «اد بزن، پول بگیر» نیز شناخته می‌شوند این طور به کاربران القاء می‌شود که در ازای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آنان واریز می‌شود.

    رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *