×
×

برداشت غیر مجاز از حساب بانکی با ترفند “دریافت سود سهام عدالت”

  • کد نوشته: 40099
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۰
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب یکی از شهروندان خبر داد. پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مهدی عمران فر، رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار […]

    برداشت غیر مجاز از حساب بانکی با ترفند “دریافت سود سهام عدالت”
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب یکی از شهروندان خبر داد.

    پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مهدی عمران فر، رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، مبلغی از حساب بنده به صورت اینترنتی برداشت شده است؛ لذا با توجه به حساسیت موضوع، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

    سرهنگ سید مهدی عمران فر در خصوص این روش کلاهبرداری گفت: لینکی به همراه پیامک برای قربانی ارسال می‌شود که با کلیک کاربر روی آن، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که در آن باید کدملی و شماره همراه وارد شود و پس از آن با نمایش عملیات موفقیت‌آمیز، از کاربر خواسته می‌شود جهت دریافت سود سهام عدالت خود، اپلیکیشن مورد نظر را دانلود و نصب نماید.

    وی بیان کرد: پس از اجازه کاربر به نصب نرم افزار، بدافزاری با نام سهام عدالت در دستگاه قربانی اجرا می‌شود که طی آن اطلاعات دستگاه کاربر به سرور مهاجم ارسال و مجرمین با ایجاد دسترسی به پیامک‌های دریافتی و همچنین دسترسی به تمام مخاطبین اعمال مجرمانه خود را دنبال کرده و از این طریق می‌تواند علاوه بر دسترسی به رمزهای پویا به منظور خالی کردن حساب بانکی، پیامک جعلی را به تمامی مخاطبان قربانی ارسال کند.

    این مقام مسئول از هموطنان خواست : موقع دریافت پیامک عجله نکنید و به شماره فرستنده توجه کنید، اگر پیامک از شماره شخصی و حاوی لینک بود ، بدون شک پیامک جعلی و کلاهبرداری است و به هیچ وجه روی لینک موجود کلیک نکنید و این را هم به یاد داشته باشید که پیامک های معتبر با سرشماره مخصوص ارسال می شوند.

    رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *