×
×

پایان کار رمالان اینستاگرامی

  • کد نوشته: 40191
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۱
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی ۴ متهم که از طریق رمالی در طول یکسال مبلغ دو میلیارد ریال از فرزند شاکی کلاهبرداری نموده بودند، خبر داد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ امیر حسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا فارس در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر کلاهبرداری از […]

    پایان کار رمالان اینستاگرامی
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی ۴ متهم که از طریق رمالی در طول یکسال مبلغ دو میلیارد ریال از فرزند شاکی کلاهبرداری نموده بودند، خبر داد.

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ امیر حسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا فارس در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر کلاهبرداری از دختر ۱۹ ساله‌اش با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ضمن تشکیل پرونده، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

    سرهنگ سلیمانی ادامه داد: پس از اخذا اظهارات شاکی و دخترش معلوم شد، مدتی پیش دختر شاکی با صفحاتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا می‌گردد که مدیران این صفحات خود را فالگیر و رمال معرفی نموده بودند و با دادن وعده قبولی در کنکور در طول یکسال و در چندین مرحله  مبلغ ۲ میلیارد ریال از دختر شاکی کلاهبرداری کرده است.

    سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه دختر شاکی جهت برآورده کردن این مبالغ مجبور به فروش طلاهای خود شده بود گفت: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی در کمترین زمان متهمین شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی به پلیس فتا احضار گردیدند.

    این مقام انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهمین که  دو خانم و دو آقا بودند منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شدند ولی پس از مواجهه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی خود اعتراف کردند و بیان داشتند با ایجاد صفحاتی در اینستاگرام با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد شاکیه و سوء استفاده از سادگی وی و دادن امید واهی در خصوص قبولی در کنکور و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از او نموده بودند.

    رئیس پلیس فتا فارس تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

    این مقام سایبری از هموطنان خواست: در خصوص در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک یا مجرمانه آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.
     

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *