×
×

اقدام به موقع پلیس فتا کلاهبردار را ناکام گذاشت

  • کد نوشته: 40245
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۱
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا جزیره کیش گفت: با اقدام سریع و به موقع کارشناسان پلیس فتا جزیره کیش کلاهبرداری ۴۵۰ میلیون ریالی صورت گرفته توسط مجرم سایبری ناکام ماند و شهروند مالباخته به پول خود رسید. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرگرد بابایی در تشریح این خبر اظهار داشت: طی تماس یکی از شهروندان با فوریت […]

    اقدام به موقع پلیس فتا کلاهبردار را ناکام گذاشت
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا جزیره کیش گفت: با اقدام سریع و به موقع کارشناسان پلیس فتا جزیره کیش کلاهبرداری ۴۵۰ میلیون ریالی صورت گرفته توسط مجرم سایبری ناکام ماند و شهروند مالباخته به پول خود رسید.

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرگرد بابایی در تشریح این خبر اظهار داشت: طی تماس یکی از شهروندان با فوریت های سایبری پلیس فتا مبنی بر ورود به همراه بانک و برداشت مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال از حساب وی ، با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات فنی ، پلیسی و هماهنگی های قضایی صورت گرفته مبلغ مورد نظر را به حساب شاکی عودت داده شد .

    وی افزود: اگرچه عدم توجه شاکی به هشدارهای پیشگیرانه‌ پلیس باعث بروز برداشت‌های غیرمجاز شده بود اما خوشبختانه تماس و پیگیری به موقع  شاکی از طریق فوریت های سایبری پلیس  فتا و  اقدام به موقع کارشناسان این پلیس منجر به ناکامی کلاهبردار شد و کل مبلغ به حساب شاکی برگردانده شد.

     رئیس پلیس فتا جزیره کیش خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه عنصر زمان از اهمیت بالایی در رسیدگی و پی جویی جرایم سایبری دارد لازم است اگر شهروندان در هر ساعت از شبانه روز مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفتند و یا متوجه برداشت غیر مجاز از حسابهای بانکی خود شدند موضوع را در اسرع و قت از طریق مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

    این مقام انتظامی از شهروندان خواست: در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان استفاده کنند و یا از طریق شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ با مرکز فوریت‌های سایبـری پلیس فتا ارتباط برقرار نموده و موضوع را گزارش نمایند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *