×
×

شهروندان ناآگاه، قربانیان حملات فیشینگ

  • کد نوشته: 40349
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۳
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان هرمزگان  گفت: حمله فیشینگ یک تاکتیک فریبنده است که توسط مجرمان سایبری برای فریب افراد یا سازمان‌ها برای افشای اطلاعات حساس یا انجام اقدامات خاصی که می‌تواند برای اهداف مخرب مورد سوء استفاده قرار گیرد، به کار می‌رود.  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ احسان بهمنی، در تشریح این موضوع اظهار […]

    شهروندان ناآگاه، قربانیان حملات فیشینگ
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان هرمزگان  گفت: حمله فیشینگ یک تاکتیک فریبنده است که توسط مجرمان سایبری برای فریب افراد یا سازمان‌ها برای افشای اطلاعات حساس یا انجام اقدامات خاصی که می‌تواند برای اهداف مخرب مورد سوء استفاده قرار گیرد، به کار می‌رود. 

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ احسان بهمنی، در تشریح این موضوع اظهار داشت: در دنیای به هم پیوسته امروزی، که در آن ارتباطات و تراکنش‌های دیجیتالی غالب هستند، حملات فیشینگ به یک تهدید همیشگی تبدیل شده‌اند.

    وی افزود: حملات فیشینگ می‌تواند منجر به عواقب شدیدی از جمله سرقت هویت، ضرر مالی، دسترسی غیرمجاز به حساب‌ها و سیستم‌های در معرض خطر باشد. در نتیجه، حفظ هوشیاری و اجرای اقدامات پیشگیرانه برای دفاع در برابر چنین حملاتی ضروری است.

    این مقام انتظامی گفت: کلاهبرداران سایبری اغلب از تکنیک‌های مختلف روان‌شناختی، فوریت‌ها و مهندسی اجتماعی برای ایجاد باور به مشروعیت و فوریت استفاده می‌کنند و قربانیان را برای انجام اقدامات مورد نظر فریب می‌دهند.

    سرهنگ بهمنی اظهار کرد: حملات فیشینگ به‌عنوان یک تهدید مهم در چشم‌انداز دیجیتال امروزی پدیدار شده‌اند و از آسیب‌پذیری‌های انسانی به جای تکیه بر آسیب‌پذیری‌های فنی استفاده می‌کنند.

    این مقام انتظامی ادامه داد: متأسفانه کاربران فضای اینترنت اکثراً به دلیل آگاهی و دانش پایین نسبت به اقدامات بانکی، خریدهای آنلاین، ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی، عدم اعمال تنظیمات امنیتی برنامه‌ها و مرورگرها و بعضاً تبلیغات وسوسه‌انگیز با عناوینی همچون شارژ با قیمت پایین، اینترنت رایگان، و … در دام مجرمان سایبری افتاده و حساب بانکی خود را خالی می‌بینند.

    این مقام مسئول به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: هم‌وطنان باید هوشیار باشند و به‌هیچ‌وجه چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی به افرادی که شناخت کافی از آن‌ها ندارند اعتماد نکنند و با مطالعه و یادگیری در مورد نحوه پرداخت الکترونیکی و خرید اینترنتی در فضای مجازی و آشنایی با چگونگی تشخیص صفحات جعلی در دام کلاهبردان نیافتند.

    سرهنگ بهمنی به شهروندان هشدار داد: حملات فیشینگ می‌تواند منجر به عواقب شدیدی از جمله سرقت هویت، ضرر مالی، دسترسی غیرمجاز به حساب‌ها و سیستم‌های در معرض خطر باشد. در نتیجه، حفظ هوشیاری و اجرای اقدامات پیشگیرانه برای دفاع در برابر چنین حملاتی ضروری است.

    رییس پلیس فتا استان هرمزگان از شهروندان خواست: تا ضمن برقراری پیامک بانکی به‌ محض مواجهه با کسر مبلغ از حساب سریعاً نسبت به تعویض رمزهای کارت و مسدودی آن اقدام و با دریافت صورتحساب بانکی و مستندات به این پلیس مراجعه نمایند و در صورت نیاز به ارتباط از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در ارتباط باشند.
     

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *