×
×

کنکوری‌ها مراقب کلاهبرداران فضای مجازی باشند

  • کد نوشته: 40404
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۳
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت:افرادی که امسال در کنکور سراسری آزمون خواهند داد مراقب افراد سودجو و کلاهبردار مجازی باشند تا در دام این افراد گرفتار نشوند. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ “محسن محمودی” در تشریح این خبر اظهار داشت:برخی از افراد سودجو و کلاهبردار برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود از […]

    کنکوری‌ها مراقب کلاهبرداران فضای مجازی باشند
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت:افرادی که امسال در کنکور سراسری آزمون خواهند داد مراقب افراد سودجو و کلاهبردار مجازی باشند تا در دام این افراد گرفتار نشوند.

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ “محسن محمودی” در تشریح این خبر اظهار داشت:برخی از افراد سودجو و کلاهبردار برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود از هر راه و روش ممکن استفاده کرده تا قربانیان خود را به دام بیاندازند.

    وی تصریح نمود: با توجه به نزدیکی برگزاری کنکور سراسری،مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای کلاهبرداری خود با تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی مبنی بر فروش سوالات کنکور اقدام به کلاهبرداری از دانشجویان و دانش آموزان را می‌نمایند.

    سرهنگ محمودی بیان داشت:در این بین افرادی هستند که با ناآگاهی و بی توجهی به توصیه‌ها و آموزش‌های سایبری اقدام به پرداخت هزینه برای دریافت سوالات می‌کنند در حالی که سوالی در کار نبوده و واریز کنندگان مبالغ در دام کلاهبرداران گرفتار می‌شوند.

    این مقام انتظامی هشدار داد: با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور دانشجویان و دانش آموزان فریب این نوع تبلیغات جعلی را در فضای مجازی نخورند و از اعتماد کردن به کاربران در فضای مجازی و واریز کردن مبالغی مبنی بر دریافت سوالات خودداری کنند چرا که این نوع تبلیغات کلاهبرداری بیش نیست.

    سرهنگ محسن محمودی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : افرادی که در فضای مجازی با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.
     

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *