×
×

کارآفرین اینترنتی یا کلاهبردار تلفنی

  • کد نوشته: 40674
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۷
  • ۰
  • رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی از ۳۰۰ شهروند از سراسر کشور با موضوع برنده شدن در قرعه کشی خبر داد . پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت : تعدادی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی […]

    کارآفرین اینترنتی یا کلاهبردار تلفنی
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی از ۳۰۰ شهروند از سراسر کشور با موضوع برنده شدن در قرعه کشی خبر داد .

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت : تعدادی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شدند اشخاصی با آنها تماس گرفته و ضمن معرفی خود بعنوان مجری صداسیما اعلام کردند که شما برنده خوش شانس قرعه کشی شده اید.    

    این مقام مسئول با اشاره به افزایش تعداد شکات در حین رسیدگی پرونده به بیش از ۳۰۰ نفر در سراسر کشور خاطرنشان کرد : مجرمین با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباختگان را متقاعد می نمودند که جهت دریافت جایزه خود سریعا کدهایی که از طریق پیامک برای آنها ارسال می شود را بخوانند،شکات با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود شده اند.

    سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه متهمین این پرونده دارای سوابق متعدد کلاهبرداری،خرید و فروش موادمخدر،سرقت خودرو و … بودند ادامه داد: افسران پلیس فتا پایتخت اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از تحقیقات سایبری متهمین که در قالب یک باند پنج نفره در حال فعالیت بودند شناسایی و هر پنج نفر که اعضای یک خانواده بودند پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

    وی با اشاره به اینکه مبلغ کلاهبرداری در این پرونده به بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده و همچنان نیز در حال افزایش است افزود: این مجرمین با درج آگهی های استخدام و کاریابی اطلاعات بانکی افراد متقاضی کار را دریافت می کردند و با سوءاستفاده از این اطلاعات وجوه سرقت شده از شهروندان را از چرخه بانکی کشور خارج می کردند تا به نحوی افراد متقاضی کار را نزد قانون مجرم جلوه دهند و رد پایی از خود بر جا نگذارند که با هوشیاری پلیس دستگیر شدند.

    رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: مراقب آگهی های دروغین استخدام های اینترنتی با حقوق های بالا باشید و بدانید افرادی که تحت عناوین مختلف حساب بانکی شما را اجاره می کنند اهداف مجرمانه در سر دارند،لازم به ذکر است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به ارائه اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماسهایی که این موارد را از شما درخواست می کند قطعا کلاهبرداری است.

    گفتنی است است،شهروندان می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir  اطلاع رسانی نمایند.
     

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *