×
×

طمع یا قیمت پاینین تر از عرف بازار

  • کد نوشته: 40691
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۷
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری عامل کلاهبرداری با شیوه فروش تلفن همراه با قیمت پاینین تر از عرف بازار در فضای مجازی در شهرستان ملارد خبر داد. پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا: سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه چند تن […]

    طمع یا قیمت پاینین تر از عرف بازار
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری عامل کلاهبرداری با شیوه فروش تلفن همراه با قیمت پاینین تر از عرف بازار در فضای مجازی در شهرستان ملارد خبر داد.

    پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا: سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه چند تن از  شهروندان به پلیس فتا شهرستان ملارد همراه با دستور قضایی مبنی بر کلاهبردارى از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با آگهی جعلی فروش تلفن همراه که بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

    این مقام انتظامی بیان داشت: پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته پلیس فتا شهرستان ملارد مشخص شد، از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه و دریافت مبلغ واریزی ارزانتر از قیمت بازار درشبکه‌ی اجتماعی اینستاگرامی کلاهبرداری شده است و در بررسی‌های به عمل آمده ، متهم شناسایی و برابر دستور قضایی دستگیر و به پلیس فتا شهرستان ملارد انتقال داده شد. 

    این مقام مسئول ادامه داد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و قصد فریب پلیس را داشت که با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده روبرو گردید و به ناچار لب به سخن گشود و به برداشت غیرمجاز ازحساب چند تن از هموطنان در کل کشور در پوشش شبکه‎ اجتماعی اینستاگرام اعتراف کرد.

    وی ادامه داد: متهم پرونده در اظهارات خود عنوان داشته که با جلب اعتماد کاربران در شبکه اجتماعی اینستاگرام و با شگرد فروش تلفن همراه پایین تر از قیمت بازار اقدام به اخاذی از شهروندان می‌کنم که در نهایت پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضائی گردید.

    این مقام مسئول به مردم هشدار داد: اغلب شهروندان قبل از بررسی هویت فروشنده و اصالت کالا اقدام به خرید در شبکه های اجتماعی می‌کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند در حالیکه باید در نظر داشت، فرد کلاهبردار در زمینه فروش کالا در شبکه‌های اجتماعی از هیچ نهادی در کشور مجوز دریافت نمی‌کنند و افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می کنند.

    سرهنگ موسوی به شهروندان توصیه نمود: هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *