×
×

عاقبت اعتماد بی پایه و اساس در فضای مجازی

  • کد نوشته: 40788
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۸
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی که با ایجاد صفحه‌ایی در اینستاگرام اقدام به تهدید و اخاذی از دختران جوان کرده بود، خبر داد.  پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا: سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی جوان و ارائه مرجوعه […]

    عاقبت اعتماد بی پایه و اساس در فضای مجازی
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی که با ایجاد صفحه‌ایی در اینستاگرام اقدام به تهدید و اخاذی از دختران جوان کرده بود، خبر داد. 

    پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا: سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی جوان و ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر اینکه با هدف کار در حوزه مدلینگ لباس، اقدام به ارسال رزومه و تصاویر خصوصی خود برای فردی با هویت نامعلوم در یکی از شبکه های اجتماعی نموده که به مزاحمت و تهدید به آبروریزی و انتشار تصاویر شخصی بنده منجر و موجب سلب آسایش من و خانواده ام شده است که موضوع پس از کسب دستور از مقام قضایی مورد پیگیری کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

    این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان این پلیس پس از اخذ اظهارات شاکیه عنوان کرد، فردی که خود را خانم معرفی کرده بود با پیجی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با پیشنهاد کار با موضوع مدلینگ لباس به من پیام داده سپس وی درخواست تصاویر خصوصی از من کرد، پس از دریافت تصاویر اقدام به ارسال پیام‌های تهدیدآمیز و درخواست فیلم غیراخلاقی کرده که پس از عدم موافقت من مبالغی در قبال عدم انتشار تصاویر درخواست نمود. 

    وی ادامه داد: با توجه به درخطر بودن آبروی این دختر جوان و طی اقدامات فنی توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته پلیس فتا شهریار ، متهم شناسایی و مشخص گردید که طی چند سال از چند دختر جوان با شگردهای مختلف مذکور اخاذی کرده است لذا با توجه به حساسیت موضوع با هماهنگی مرجع قضایی متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

    سرهنگ موسوی  بیان داشت:متهم در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه گردید اما با مشاهده مستندات و ادله غیر قابل انکار جمع آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا، به بزه ارتکابی اعتراف نمود و هدف خود را اخاذی عنوان کرد و بیان داشت از عمل زشت خود پشیمان است. لذا پرونده تکمیل و متهم جهت سیر ادامه مراحل رسیدگی به مرجع قضایی معرفی گردید. 

    این مقام مسئول به مردم هشدار داد: برابر قانون و ماده ۷۴۴ جرایم رایانه ایی هرگونه توهین، اهانت یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبری و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

    رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از بانوان خواست: از گرفتن و نگهداری تصاویر خصوصی و خلاف ارزشهای یک زن مسلمان در تلفن های همراه و ارسال این تصاویر تحت هر عنوان حتی برای نزدیکان و دوستان مورد اطمینان در شبکه های اجتماعی پرهیز نمایند تا بعدها مورد سوء استفاده افراد شیطان صفت قرار نگیرند.

    سرهنگ موسوی به شهروندان توصیه نمود: هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *