×
×

 رییس منابع طبیعی آزادشهر
ثمره بیش پنج‌سال‌فعالیت پروژه‌ترسیب‌کربن

  • کد نوشته: 53355
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۹
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین رضا عجم نوروزی اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه توانمندسازی جوامع محلی و کاهش وابستگی مردم به منابع طبیعی بود که در همین خصوص تغییر الگوی کشت در اراضی کم بازده در برنامه پروژه قرار گرفت که علاوه بر توزیع نهال های مثمر جهت احداث باغ در اراضی شیب دار شامل گیلاس، آلبالو، سیب، گلابی، به، گردو، زرشک و ... اقداماتی در زمینه توسعه گیاهان دارویی هم انجام شد...
    ثمره بیش پنج‌سال‌فعالیت پروژه‌ترسیب‌کربن
  • تبلیغ هدفمند

    ثمره بیش پنج سال فعالیت پروژه ترسیب کربن در منطقه چشمه ساران در سال جهش تولید با مشارکت مردم با برداشت گل محمدی از گلستان‌های روستای وامنان در سطح ۲۵ هکتار آغاز شد.

    رییس منابع طبیعی آزادشهر در این خصوص گفت: پروژه ترسیب کربن از سال ۱۳۹۳ در منطقه چشمه ساران بصورت پایلوت در شش روستای هدف تیل آباد، خوش‌ییلاق، کاشیدار، نراب، وامنان و سیب چال آغاز شد.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین رضا عجم نوروزی اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه توانمندسازی جوامع محلی و کاهش وابستگی مردم به منابع طبیعی بود که در همین خصوص تغییر الگوی کشت در اراضی کم بازده در برنامه پروژه قرار گرفت که علاوه بر توزیع نهال های مثمر جهت احداث باغ در اراضی شیب دار شامل گیلاس، آلبالو، سیب، گلابی، به، گردو، زرشک و … اقداماتی در زمینه توسعه گیاهان دارویی هم انجام شد که در همین راستا از سال ۱۳۹۴ تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار اصله نهال گل محمدی در بین جوامع محلی منطقه توزیع و کشت شد.

    عجم نوروزی بیان کرد که اکنون در سال جهش تولید با مشارکت مردم هستیم در سطحی بالغ بر ۲۵ هکتار گلستان محمدی در منطقه با مشارکت مردم ایجاد کردیم که اکنون در حدود ۱۸ هکتار باروری و در حال برداشت محصول هستند.

    رییس منابع طبیعی آزادشهر از افزایش توان تولید گلاب در روستای وامنان خبر داد که با نصب دستگاهی با ظرفیت یک تن گلاب، نیاز است تا گل محمدی بیشتری تولید شود و خوشبختانه برای تامین نیاز این دستگاه از روستاهای اقماری و حتی استانهای همجوار سمنان و خراسان شمالی تامین گل صورت میگیرد که همین موضوع باعث اشتغال جوانان و کوچ معکوس در منطقه میشود

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *