×
×

پوسترفراخوان دومین‌جشنواره‌ملی‌رسانه‌ای‌پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی رونمایی‌شد

  • کد نوشته: 53402
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۴
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین مدیرعامل موسسه مطبوعاتی مروارید بازار کسب و کار پارس گفت: سیاست‌گذاران روش های مختلفی را برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی پیشنهاد می‌کنند. با توجه به اهمیت خانواده در جامعه، همواره از هم گسیختگی این نهاد با عوارض نامطلوبی همراه بوده است و ایجاد سازوکار برای استحکام خانواده امری گریز ناپذیر است...
    پوسترفراخوان دومین‌جشنواره‌ملی‌رسانه‌ای‌پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی رونمایی‌شد
  • تبلیغ هدفمند

    در بخش پایانی نشست فصلی با مدیران رسانه های گلستان، از پوستر فراخوان دومین جشنواره ملی رسانه ای پیشگیری از آسیب های اجتماعی رونمایی به عمل آمد.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین، صبح پنج شنبه نخستین نشست فصلی اهالی رسانه استان گلستان که با حضور الهام متین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، رمضانعلی عابدی معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم دادگستری گلستان، جواد قربانی معاون فرهنگی و رسانه ای و ایرج رمضانی رئیس گروه رسانه این دستگاه اجرایی و نیز جمعی از مدیران رسانه های استان گلستان از دومین پوستر جشنواره ملی رسانه‌ای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی رونمایی شد.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: یکی از مهمترین مشکلات جاری جامعه ما آسیب‌های اجتماعی است که باید جدی گرفته شود.

    الهام متین بیان کرد: برای اینکه بتوانیم این آسیب‌ها را بشناسیم باید در مورد آنها تحقیق و تفحص کنیم.

    وی ادامه داد: رسانه‌ها نیز یکی از مهمترین بخش ‌های جامعه هستند که می توانند با ارائه مطالب و تولیدات رسانه‌ای در این خصوص کمک بزرگی باشند.

    معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم دادگستری گلستان نیز گفت: آسیب های اجتماعی مهمترین موضوعی است که جامعه و دستگاه قضا با آن روبرو است.

    رمضانعلی عابدین پور اظهار کرد: برای این که بتوانیم به درستی با این نوع آسیب برخورد کنیم باید ابتدا آن را شناسایی و در مورد آن تحقیق کنیم سپس به دنبال حل مشکل باشیم

    وی بیان داشت: رسانه‌ها در این راه می‌توانند کمک بزرگی به ما داشته باشند و برگزاری چنین رویدادهای می تواند در امر شناسایی آسیب‌ها کمک بزرگی باشد.

    وی گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش سازنده‌ای در شناسایی و رفع مشکلات اجتماعی ایفا کنند.

    مدیر موسسه مطبوعاتی مروارید بازار کسب و کار پارس گفت: این جشنواره با هدف ارائه تولید محتوی توسط خبرنگاران کشوری در بخش تولیدات رسانه‌ای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

    حمیدرضا محمدیاری در ادامه اظهار کرد: سیاست‌گذاران روش های مختلفی را برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی پیشنهاد می‌کنند. با توجه به اهمیت خانواده در جامعه، همواره از هم گسیختگی این نهاد با عوارض نامطلوبی همراه بوده است و ایجاد سازوکار برای استحکام خانواده امری گریز ناپذیر است.

    وی ادامه داد:بنابراین عدم وجود ارتباط در خانواده، نبود آموزش کافی، نداشتن مهارت‌های اجتماعی و رفتاری، عدم اعتماد به نفس، طلاق، فقر، مهاجرت‌های داخلی و خارجی، انحرافات اخلاقی و جنسی و عدم مدیریت در خانوده را می‌توان ریشه ی اغلب آسیب‌های اجتماعی و عدم آشنایی کافی افراد با مها‌رت‌های اجتماعی دانست.

    محمدیاری تاکید کرد: خبرنگاران می بایست تولیدات خود را در راستای نقش رسانه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

    در ادامه دبیر جشنواره نیز گفت: دو نوع نگرش در این خصوص وجود دارند نگرشی که عمدتا متوجه چگونگی جرایم و نفس بزه‌های اجتماعی‌، شیوع، گستردگی، عمق، شدت و آثار ناصواب آن است و صاحبان چنین نگرشی، هم خود را در جهت وضع قوانین گوناگون، ساخت زندان، مبارزه با کجروی‌ها و بالطبع مبارزات مجرمان، به خصوص از طریق زندان صرف می کنند.

    عقیل مهقانی بیان کرد: نگرش دیگر معطوف به خصیصه‌ها و توانایی‌های اجتماعی فرد بزهکار است که مرتکب جرم می شود. درواقع در این نوع نگرش محور توجه، انسان‌هایی‌اند که به رغم مشابهت فراوان با بسیاری از همسالان خود ا ز نظر شرایط اقتصادی‌ـ‌‌ اجتماعی، به علل خاصی(عدم آشنایی کافی با مهارتهای اجتماعی )دچار آسیب‌پذیری اجتماعی می گردند؛ صاحبان چنین نگرشی دوست دارند تمام اندیشه و تلاش خود را متوجه شناخت عوامل پدید‌آیی رفتارهای آسیب زا نمایند و راه حل مسئله را در آموزش و ا رتقای سطح آگاهی مهارت‌ها و انطباق پذیری اجتماعی فرد می دانند.

    وی در اشاره به اهداف این جشنواره گفت: • تولید محتوای رسانه ای با هدف آگاه‌سازی جامعه در خصوص مباحث گوناگون آسیب‌های اجتماعی • جریان سازی و فرهنگ سازی رسانه ای

    • پرداختن به مسئله آسیب‌های اجتماعی از زوایه دید خبرنگاران، نویسندگان، هنرمندان، فعالان و کنشگران اجتماعی • درگیر کردن اصحاب قلم با مسائل اجتماعی و فرهنگی
    • بیان مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه
    وی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش گزارش و عکس می باشد که صاحبان قلم می بایست آثار تولید خود را در این دو بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
    در ادامه هر یک از مدیران رسانه به ارائه نظرات خود پرداختند

    در ادامه این مراسم از پوستر فراخوان دومین جشنواره ملی رسانه ای پیشگیری از آسیب های اجتماعی که به همت موسسه مطبوعاتی مروارید بازار کسب و کار پارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و برپا می شود، رونمایی به عمل آمد.

    گزارش  و تک عکس از بخش های این جشنواره است و بیکاری، اعتیاد، تکدی گری، طلاق، سرقت، خشونت، بحران محیط زیست و منابع طبیعی، کودکان بازمانده از تحصیل، خودکشی، پیری و بحران جمعیت، کودکان کار از موضوعات جشنواره بوده  و موضوع بخش ویژه این رویداد رسانه ای آسیب های فضای مجازی عنوان شده است.

    آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ شهریور ماه سال جاری است  وعلاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی bazarkasbkaronline.ir مراجعه کنند.

     

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *