×
×

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان
جشن پایان بازسازی منازل سیل‌زده‌ درگلستان

  • کد نوشته: 11302
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۲
  • ۰
  • مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که آیین پایان بازسازی مناطق سیل‌زده کشور عصر امروز دوشنبه به میزبانی این استان و با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در روستای چن‌سبیلی شهرستان آق‌قلا برگزار می‌شود.
    جشن پایان بازسازی منازل سیل‌زده‌ درگلستان
  • تبلیغ هدفمند

     مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که آیین پایان بازسازی مناطق سیل‌زده کشور عصر روز دوشنبه به میزبانی این استان و با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در روستای چن‌سبیلی شهرستان آق‌قلا برگزار می‌شود.

    سیدمحمد حسینی روز دوشنبه با اشاره به پیشتازی استان گلستان در بازسازی مناطق سیل‌زده کشور اظهار داشت: در مراسم امروز ۶۶ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی بازسازی‌شده سیل پارسال کشور توسط رییس جمهوری افتتاح خواهد شد.

    وی بیان کرد: برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زده کشور ۴۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات و ۱۷ هزار و ۸۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شد.

    بر اثر سیل پارسال ۴۷ هزار واحد مسکونی در استان‌های کشور دچار خسارت جزئی و ۳۰ هزار خانه نیز تخریب شد.

    مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در برنامه متمرکز امروز تاسیسات روبنایی شهرها و روستاهای سیل‌زده کشور با اعتبار هفت هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال و همچنین هفتاد هزارمین واحد بهسازی و نوسازی شده سیل گلستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

    حدود ۲۲ هزار واحد مسکونی براثر وقوع سیل سال گذشته در گلستان خسارت دید که هفت هزار و ۷۰۷ خانه احداثی و بیشتر از ۱۴ هزار واحد تعمیراتی بود.

    جشن پایان بازسازی منازل سیل‌زده‌ درگلستان
    جشن پایان بازسازی منازل سیل‌زده‌ درگلستان

    به گفته حسینی هشت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در استان گلستان هزینه شد و ۲۲ هزار خانوار از آن برخوردار شدند.

    حسینی همچنین با اشاره به خسارت سیل سال گذشته به تاسیسات روبنایی روستاها و شهرها بیان داشت: همچنین امروز به صورت متمرکز ۵۰۹ پروژه در قالب بازسازی تاسیسات روبنایی ۲۴۰ روستای استان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال توسط رییس بنیاد مسکن کشور به بهره‌برداری می‌رسد که ۲۵۸ هزار نفر جمعیت از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

    سیل واپسین روزهای اسفند سال ۹۷ و فروردین پارسال ابتدا از گلستان آغاز شد اما به تدریج ۲۵ استان کشور را درگیر کرد و خسارت های جانی و مالی فراوانی بر جای گذاشت.

    در گلستان این سیل دست‌کم ۴۸ هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف منطقه این استان شمالی خسارت زد و جان ۱۱ نفر را گرفت.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *