×
×

کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی در سایت دیوار با آگهی جعلی تور مشهد

  • کد نوشته: 40408
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۳
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی فردی خبر داد که با درج آگهی تور زیارتی مشهد در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می کرد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این پرونده گفت: در پی شکایت بیش از ۵۰ نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی […]

    کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی در سایت دیوار با آگهی جعلی تور مشهد
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی فردی خبر داد که با درج آگهی تور زیارتی مشهد در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می کرد.

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این پرونده گفت: در پی شکایت بیش از ۵۰ نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه ثبت نام در تور زیارتی مشهد از آنها کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

    وی عنوان کرد: شاکیان در سایت دیوار با آگهی ثبت نام تور زیارتی مشهد مواجه شدند که جهت ثبت نام با آگهی دهنده تماس گرفته سپس وی به بهانه ظرفیت محدود با ارائه شماره کارت از آنها درخواست واریز ۳۰ میلیون ریال بابت ثبت نام هر نفر را کرده است.

    این مقام انتظامی گفت: شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها بلیت دریافت نکرده اند حتی آگهی دهنده از پاسخگویی به تماس آنها امتناع کرده و آگهی را حذف نموده است.

    رئیس پلیس فتا اصفهان افزود: با بررسی مستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، همچنین تاکنون مبلغ ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری از مالباختگان برآورد شده است.

    سرهنگ مرتضوی گفت: شهروندان برای خرید یا پیش خرید بلیت یا ثبت نام در تورهای سیاحتی و زیارتی به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خرید اینترنتی از سایت های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه های اجتماعی خودداری کنند، همچنین برخی تبلیغات که در سایت های واسطه گر با عناوین بلیت تخفیف دار، لحظه آخری، تورهای گردشگری سریع و و ارزان و… منتشر می‌شود به‌منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید حتی الامکان بصورت حضوری پس از تایید هویت و اصالت ارائه دهنده خدمات اقدام به واریز وجه و ارائه اطلاعات هویتی خود کنند.

    این مقام سایبری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شناسایی سایر مالباختگان توسط کارشناسان در حال انجام است، در صورتی که هموطنان گرامی با این ترفند مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، با تنظیم شکوائیه به پلیس فتا استان اصفهان مراجعه کنند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *