×
×

هک گوشی شاکی با ترفند پیامک جعلی سامانه ثنا

  • کد نوشته: 40468
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۴
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از کشف پرونده‌ای که فردی با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا از افراد کلاهبرداری می کرد،خبر داد. پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ الوانی رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در تشریح این خبر گفت: فردی به پلیس فتا شهرستان فردوس مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت چند روز […]

    هک گوشی شاکی با ترفند پیامک جعلی سامانه ثنا
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از کشف پرونده‌ای که فردی با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا از افراد کلاهبرداری می کرد،خبر داد.

    پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ الوانی رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در تشریح این خبر گفت: فردی به پلیس فتا شهرستان فردوس مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت چند روز قبل از یک شماره تلفن ناشناس برای اینجانب پیامکی با این مضمون که از شما در قوه قضاییه شکایت شده است(سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه (سامانه ثنا)) و برای مشاهده شکواییه بر روی لینک موجود در پیامک کلید کنید، ارسال گردید، که با ورود به این لینک متوجه برداشت مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی خودم شدم، لذا من از این موضوع ناراضی بوده و تقاضای رسیدگی دارم.

    این مقام سایبری افزود:به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌ دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل گردید.

    سرهنگ الوانی افزود: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم ،مشخص گردید متهم با ارسال پیامک و قرار‌دادن لینک‌ جعلی در آن گوشی شاکی را به صورت کامل هک‌کرده و با دسترسی به اطلاعات حساب‌بانکی فرد مبلغ را به حساب خود انتقال داده است ،همچنین با تلاش کارشناسان پلیس فتا  فرد کلاهبردار که در خارج از استان سکونت داشت ،شناسایی گردید .

    وی افزود:در ادامه با هماهنگی مقام محترم قضایی و با تلاش کارشناسان پلیس فتا مبلغ به حساب شاکی برگشت داده شد و پرونده نیز برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال گردید.

    سرهنگ الوانی خاطر‌نشان کرد : کاربران از هرگونه کنجکاوی در فضای مجازی خودداری نموده و از کلیک برروی لینک موجود در پیامک‌های ارسالی از طرف مجرمین سایبری جدا خودداری نمایند و در خصوص پیامک سامانه ثنا به این نکات توجه نمایند که پیامک اصلی سامانه ثنا فاقد لینک می‌باشد،همچنین این پیامک از سرشماره شخصی برای افراد ارسال نمی‌شود، برای مشاهده آن نیاز به واریز وجه نمی‌باشد، ابلاغ الکترونیک برای کسانی ارسال می‌شود که در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده‌باشند و در پایان در صورت دریافت پیامک سامانه ثنا که حاوی لینک پرداخت می‌باشد ،کاربران به‌هیچ‌عنوان بر روی لینک کلیک نکنند بلکه با مراجعه به سایت رسمی مربوطه(eblagh.adliran.ir)، نسبت به بررسی صحت پیامک دریافتی اقدام نمایید.

    وی همچنین خاطر‌نشان کرد:کاربران گرامی در‌صورتی‌که ناخواسته روی این لینک‌ها کلیک کردند، به‌سرعت اینترنت تلفن همراه خود را قطع کرده و گوشی را به تنظیمات کارخانه باز‌گردانند، چرا‌که بد‌افزار مربوطه روی گوشی فرد نصب شده است که علاوه‌بر دسترسی به محتوای گوشی ،می‌تواند برای سایر افراد پیامک نیز ارسال ‌کند.

    رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار ،حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند .

    این مقام مسئول خاطر نشان کرد : شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می‌باشد.
     

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *