×
×

مدیر عامل شرکت دامون پوز
دستگاه‌ کارت‌خوان برای همه

  • کد نوشته: 53580
  • ۱۴۰۳-۰۴-۲۷
  • ۰
  •  به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین؛ یکی از مهمترین جذابیت‌های این حوزه که هم برای فروشندگان و هم برای خریداران صنعت پرداخت الکترونیک است. چرا که سهولت در انتقال وجه ، امنیت، بهداشت، کاهش هزینه های بانکی و … از مزایای این صنعت است...
    دستگاه‌ کارت‌خوان برای همه
  • تبلیغ هدفمند

    فراگیر شدن استفاده از اینترنت بین جمعیت جهان مخصوصا ایران به دنبال تحول دنیای ارتباطات در سال های اخیر مخصوصا در سراسر دنیا خدمات بانکی و حوزه‌های مرتبط با آن یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت مورد تحول قررار گرفت و همگام با تکنولوژی به پیش رفت، گذار از بانکداری سنتی به بانکداری نوین و مبتنی بر داده‌ها و فناوری اطلاعات شتابان رخ داد و چهره نوینی از داد و ستد عیان شد.

    می توان گفت که نه تنها چهره بانکداری در طی این مدت تغییر کرده، بلکه امروز صنایعی همسوی خود ایجاد نموده که یکی از مهم‌ترین آنها، ارائه‌دهندگان راهکارها، خدمات و تولیدکنندگان پایانه‌های پرداخت نوین فروشگاهی و ماشین‌های بانکی هستند.

    یکی از مهمترین جذابیت‌های این حوزه که هم برای فروشندگان و هم برای خریداران صنعت پرداخت الکترونیک است. چرا که سهولت در انتقال وجه ، امنیت، بهداشت، کاهش هزینه های بانکی و … از مزایای این صنعت است.

    یکی از شرکت های دانش بنیان و فعال در این حوزه شرکت دامون پوز  است که در این مسیر افق های نوینی را بشارت می دهد. کارشناسان و محققان جوان این شرکت به ویژه در بخش توسعه و تحقیقات در صدد ایجاد تحول در این صنعت و عدم وابستگی کشور به واردات صنایع وابسته به صنعت پرداخت الکترونیک هستند.

    مدیر عامل شرکت دامون پوز در گفتگو با خبرنگاران در خصوص سابقه، اهداف، برنامه‌های شرکت در آینده گفـت:

    اکثر مشاغل کوچک، خانگی، دست فروش ها و صاحبان مشاغلی که فاقد جواز کسب یا پروانه فعالیت، و یا در سطح محدود در حال فعالیت اقتصادی هستند، متاسفانه از دریافت خدمات کارت خوان محروم‌ می‌باشند.

    بر همین اساس به منظور تسهیل در ارائه خدمات الکترونیکی در سال ۹۸ شرکت دامون پوز را تاسیس کردیم و امروز با داشتن ۳۰ نیرو به صورت مستقیم و ارائه خدمات به ۵۰ هزار مشتری در استان گلستان و سایر استان ها در خدمت فعالان اقتصادی در بخش فروش، خدمات پس از فروش و تعمیرات دستگاه های پوز هستیم.

    محمد مقیسه در ارتباط با همکاری با سایر شرکتهای ارائه کننده خدمات مالی (PSP) اظهار کرد: 

    در حال حاضر با چهار شرکت پاسارگاد، پرداخت نوین، سپهر و فناواکارت همکاری داریم که این شرکت ها زیر مجموعه شاپرک و تحت نظارت بانک مرکزی می باشند.

    وی در ارتباط با نیاز بازار کشور به دستگاه‌های پوز و برنامه‌های این شرکت برای بازار افزود: 

    همانند هر وسیله برقی این دستگاه نیز دارای طول عمر مفید می‌باشد و پس از یک مدت غیر قابل استفاده یا از رده خارج خواهد شد. نیاز ماهانه کشور ۱۵۰ هزار دستگاه پوز است و این به معنای خارج شدنسرمایه یک میلیون دلاری از کشور است.

    هر چند تولید کلیه قطعات ریز دستگاه لازمه صرف وقت و هزینه بالایی است که خوشبختانه در بخش توسعه و تحقیقات در حال بومی‌سازی برد این محصول هستیم و انتظار می رود که تا پایان سال طراحی این بخش از دستگاه به سرانجام برسد،و در نهایت ثبت اختراع شود و بالطبع مالکیت صنعتی آن نیز اخذ شود.

    ناگفته نماند که لازمه تولید صنعتی این قطعه اعتباری حدوداً ۱۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که امیدواریم با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری شرکت این مهم  تبدیل به واقعیت شود.

    درنهایت با راه اندازی خط تولید  این قطعه از دستگاه می توان برای  ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرد.

    در حال حاضر و در اولین قدم کارخانه تولید قاب دستگاه های کارت خوان را در شهرک صنعتی علی آباد کتول راه اندازی کردیم که ۱۲ نفر به صورت مستقیم به کار مشغول شدند.

    مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در خصوص ارتباط با بازارهای منطقه گفت: 

    خوشبختانه کشور عراق به هیچ عنوان از این فناوری بهره‌مند نیست و کلیه مبادلات مالی با پول کاغذی انجام می شود. به همین خاطر در صددیم تا با برنامه‌ریزی و هماهنگی بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی عراق، تامین بخشی از کارتخوان های این بازار را بر عهده بگیریم.

    این کارآفرین جوان با اشاره به ضرورت تهیه دستگاه پوز از مراکز معتبر افزود:

    دستگاه های پوزی که توسط بانک ها به کسبه و تجار ارائه می شود، دارای شرایط و ضوابط خاصی است و اگر این شرایط که شامل تعداد تراکنش ها یا مبلغی که به حساب افراد واریز می‌شود، از میزان مورد توافق با بانکها کمتر باشد، بانک نسبت به جمع آوری دستگاه اقدام می‌کند.

    اما دستگاه‌های شخصی این مشکل را ندارند چرا که مالک دستگاه خود فرد است و به هیچ عنوان جمع آوری نمی شود.

    اما این مجموعه  برای مشتریانی که بیشترین تعداد تراکنش را دارند یا مبالغ بالایی تراکنش مالی دارند، هدایا و مزایای خاصی در نظر گرفته‌ایم.

    وی توصیه ای نیز به شهروندان خواستار این دستگاه نیز داشت

    به شهروندانی که متقاضی استفاده از این فناوری هستند توصیه می کنیم برای خرید و تهیه دستگاه پوز شخصی حتماً به مراکز مجاز مراجعه نمانید تا در صورت بروز مشکلات نرم افزاری، سخت افزای، مغایرت در تراکنش ها با مشکل مواجه نشوند.

    مقیسه در خاتمه ضمن تشکر از مسئولانی که طی سال های اخیر با حمایت از جوانان جویای نام زمینه توسعه صنعت و اشتغالزایی را فراهم کردند، گفت:

    شناسایی چالش های موجود در اقتصاد و صنعت یک ضرورت است که اگر به جوانان بها داده شود، با نیروی جوان و دانش قادر خواهند بود، بر مشکلات فارغ آیند و کوه‌های مشکلات اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی را به راحتی جابجا کنند.

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *