×
×

فرمانده مرزبانی گلستان
گلستان جزء امن‌ترین‌استان‌های مرزی کشور

  • کد نوشته: 54136
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۸
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار سرهنگ احمدرضا حاتمی اظهار کرد: در مجموع مرزهای ساحلی ، دریایی و خشکی استان گلستان ۴۵۸ کیلومتر است که از این میزان ۳۴۷ کیلومتر آن مرز خشکی بوده و در منطقه هنگ مرزی اترک قرار دارد ...
    گلستان جزء امن‌ترین‌استان‌های مرزی کشور
  • تبلیغ هدفمند

    نرگس حسین زاده – فرمانده مرزبانی استان گلستان در نشست خبری گفت: مرز هر کشور به منزله ناموس آن کشور است و استان گلستان جزء امن ترین استان های مرزی کشور است.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین سرهنگ احمدرضا حاتمی اظهار کرد: در مجموع مرزهای ساحلی ، دریایی و خشکی استان گلستان ۴۵۸ کیلومتر است که از این میزان ۳۴۷ کیلومتر آن مرز خشکی بوده و در منطقه هنگ مرزی اترک قرار دارد .

    وی گفت: با توجه به این که معیشت ساحل‌نشیان گلستان از ماهیگیری است، تعامل خوبی با صیادان مجاز داریم، اما برخی ماهیگیران از محدوده‌های مشخص شده خارج شده و وارد حریم کشور همسایه می‌شوند.

    سرهنگ حاتمی در ادامه خاطر نشان کرد: این افراد با دردسر انداختن خود، مشکلاتی را هم برای مقامات و مسوولان ۲ کشور برای مذاکرات و تبادل ایجاد می‌کنند که ممکن است، آزاد شدن آنها، مشمول گذشت زمان زیادی شود.

    وی بیان کرد: ۸۰ درصد امنیت مرزهای گلستان از نوع رصد و پایش چشمی و با مشارکت، تعامل و هماهنگی با مرزنشینان است و بقیه به صورت کنترلی و رصد و پایش مرزها توسط همکاران ما انجام می‌شود.

    فرمانده مرزبانی گلستان تاکید کرد: هیچ باند سازمان‌یافته قاچاق سیگار در استان وجود ندارد و همه اقدام‌های قاچاق در این بخش، فردی و موردی است .

    سرهنگ احمدرضا حاتمی انگیزه اصلی قاچاق سیگار از ایران به ترکمنستان را بالا بودن قیمت سیگار در ترکمنستان دانست.

    وی ادامه داد: ارتقای سطح اطلاعات و اخبار دانش‌آموزان مناطق مرزنشین در مدارس انجام می‌شود و فرماندهان ارشد مرزی با حضور در مساجد اهل سنت مرزی، تعامل خوبی با مرزنشیان برقرار کردند.

    فرمانده مرزبانی استان گلستان در پایان تصریح کرد: در حوزه هوشمندسازی مرزها، اقدامات خوبی از نظر تجهیز پاسگاه‌های مرزی به پهپادها و هلی‌شات، دوربین دید در شب و تجهیزات لازم و مورد نیاز پایش و رصد شده و در بخش مرزبانی دریایی یک فروند شناور ۶۰ فوتی با نام حیدر کرار که توسط جوانان ایرانی ساخته شده، به گلستان داده شده است.

    نویسنده: نرگس حسین زاده
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *