×
×

 در کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گرگان عنوان شد؛
فرار سرمایه‌گذاران در پی‌عدم‌حمایت از صنایع

  • کد نوشته: 54216
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۷
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار ابوذرفردوسی در این جلسه اظهار کرد: در سابقه گلستان حتی یک پروژه سرمایه گذاری ۵۰ میلیون یورویی با مشارکت بانک‌های عامل و بخش خصوصی نداریم در حالی که در سایر استان ها سرمایه‌گذاری در مگا پروژه های ۷۰۰ تا ۵۰۰ میلیون یورویی با تلاش مسئولان دولتی انجام شده است...
    فرار سرمایه‌گذاران در پی‌عدم‌حمایت از صنایع
  • تبلیغ هدفمند

    گلستان / گرگان / بازار کسب و کار آنلاین / مهین نورافروز / وضعیت اقتصادی استان گلستان در سالهای اخیر نسبت به سال های قبل از آن اگر چه تغییر محسوسی داشته و بیشتر از همه در حوزه تولید طیور پیشرفت قابل توجهی داشته اما همچنان عدم حمایت های لازم از تولید کنندگان، امکان رشد و سرمایه گذاری را از استان گرفته است.

    رئیس کمیسیون صنایع و انرژی اتاق بازرگانی گرگان گفت:انتظار داریم که نگاه پروژه کلان در این استان شکل گیرد تا از خدمات تولید، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید فراهم شود.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار ابوذرفردوسی در این جلسه اظهار کرد: در سابقه گلستان حتی یک پروژه سرمایه گذاری ۵۰ میلیون یورویی با مشارکت بانک‌های عامل و بخش خصوصی نداریم در حالی که در سایر استان ها سرمایه‌گذاری در مگا پروژه های ۷۰۰ تا ۵۰۰ میلیون یورویی با تلاش مسئولان دولتی انجام شده است.

    وی افزود: قوانین مزاحم هر فعل مشروعی را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند و بخش خصوصی باید به تمام دستگاه ها پاسخگو باشد.

    وی خاطر نشان کرد:صنایع تبدیلی نیز به دلیل دست اندازی های مداوم در اعطای مجوزها با مشکلات زیادی روبرو شده و هنوز به رغم کشاورزی بودن منطقه از این صنایع تبدیلی بی بهره است.

    حال صنعت و تولید در استان خوب نیست

    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: حال صنعت و تولید خوب نبوده و مشکلات بسیاری پیشروی فعالان این بخش وجود دارد.

    امیریوسفی در اولین جلسه کمیسیون صنایع و انرژی اتاق بازرگانی گرگان در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: امروز تولید کننده ما به جای آنکه به فکر توسعه و اشتغالزایی باشد، مدام در حال رفع مشکلات واحد تولیدی در دستگاه های اجرائی است.

    یوسفی افزود: اگر چه همه ما میدانیم که کشور در شرایط سخت تحریم به سر می برد اما مشکل ما خود تحریمی داخلی است که با بستن دست تولید کننده و وجود قوانین متعدد موجب دلسردی سرمایه گذاران شده ایم.

    رئیس اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد: قبول داریم که با مطالبه گری بسیاری از مشکلات حل و فصل می شود اما مساله این است که در همین استان مدیرانی داشته و داریم که حتی حاضر نیستند برای مطالبه گری پایشان را از استان بیرون بگذارند.

    نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی: گلستان در دولت مدیر ندارد/ تولید  روزهای سختی می گذراند

    نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: گلستان بر خلاف دیگر استانهای کشور در مرکز کشور مدیرانی در وزارتخانه ها ندارد و به همین علت مطالبه گری استان ضعیف تر است.

    رحمت الله نورزی در نشست با صاحبان واحدهای تولیدی استان که در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: نمایندگان استان در مجلس واقف به بیشتر مشکلات بخش تولید هستند اما مطالبه گری صاحبان تولید و اتاق بازرگانی به عنوان نماینده آنها نقش موثری در پیگیری مطالبات و مصوبات دارد.

    وی افزود: بسیاری از این مساله گلایه دارند که نمایندگان استان در مجلس کاری نمیکنند و باید امروز از همین جا به آنها اعلام کنم که ایا شما آمدید و پیگیری کرید که ما کاری انجام ندادیم.

    نوروزی بیان کرد: ما در این سالها نخبه پروری نکردیم تا مدیرانی در مرکز کشور داشته باشیم که در تصمیم گیری های کلان از  منافع استان حمایت کنند.

    وی ادامه داد: بسیاری از استانها در مطالبه گری بسیار جدی بوده و به صورت پیوسته با تهران و‌ مجلس در ارتباط هستند، اما از گلستان چند مدیر و یا نماینده بخش های مختلف مطالبه گر جدی هستند.

    نوروزی گفت: برای گرفتن حق استان در بخشهای مختلف باید همه کنار یکدیگر مطالبه گر باشیم.

    نماینده مردم علی آباد کتول افزود: نمایندگان استان همواره کنار تولید کنندگان بوده و هستند و چنانچه پیگیری مداوم داشته باشید بدون شک ما نیز با جدیت بیشتری به مسایل واقف می شویم و مطالبه گری می کنیم.

    وی بیان کرد: اگر همین مطالبه گری جدی نمایندگان استان در مجلس نبود، منطقه آزاد اینچه برون روی هوا بود چرا که منافع این منطقه سال های بعد دیده خواهد شد .

    نوروزی گفت:  اتاق بازرگانی حلقه واسط بین تولید کنندگان و مسولان است و می تواند با پیگیری های مداوم علاوه بر حل برخی مشکلات سهم بیشتری را برای توسعه بخش خصوصی از پایتخت مطالبه کند.

    ویافزود: ما هم قبول داریم که بسیاری از قوانین و سامانه ها دست تولید کنندگان و رابسته  و تغییر این قوانین نیازمند همراهی همه نمایندگان مجلس و دولتمرادان است که ما باز هم در مجلس از منافع تولید کنندگان حمایت می کنیم.

    ما آخر خط در تامین گاز هستیم/خزر می‌تواند قطب تولید نفت و گاز باشد

    نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس نیز گفت: درحال حاضر وضعیت گازی کشور به گونه ای است که به صراحت می‌گویم در تامین گاز آخر خط هستیم.

    رمضانعلی سنگدوینی افزود: ترکمنستان نیز گاز خود را قطع کرده است و‌ امید داریم سفر رییس جمهور به ترکمنستان راهگشا باشد.

    وی افزود: خزر بهترین موقعیت نفت و گاز برای کشور و استان های شمالی است  و چنانچه بتوانم کاری از پیش ببرم و دولت اختیاراتی بدهد حاضرم نمایندگان هر سه استان شمالی و  استانداران را کنار یکدیگر جمع کنم تا  بتوان از ظرفیت عالی استفاده کرد

    سنگدوینی گفت: تولید کنندگان ما امروز با مشکلات زیادی روبرو هستند، اما نباید از مطالبه گری غافل شوند.

    وی افزود: تولید کنندگان استانهای بزرگتر آن قدر برای پیگیری کار خود به وزارتخانه و مجلس تردد می‌کنند، اما ما تولید کنندگان گلستانی را در کمیسیون‌های مجلس و مراجعه به آنها برای پیگیری مطالباتشان نمی‌بینیم.

    به گفته سنگدوینی، نباید همه تمرکز را  بر پیگیری آشوراده، منطقه آزاد و پتروشیمی کرد و باید مطالبه گری مسایل دیگر از جمله تولید کنندگان هم مورد توجه باشد.

     

     

    نویسنده: مهین نورافروز
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *