×
×

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان
شروع علامت گذاری درختان سوزنی برگ خشک و ریشه‌کن‌شده

  • کد نوشته: 8234
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۴
  • ۰
  • طرح نشانه‌‎گذاری درختان خشک و ریشه‌کن‌شده دست کاشت سوزنی برگ گلستان برای قطع و بهره‌برداری با دریافت مجوز سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور آغاز شد.
    شروع علامت گذاری درختان سوزنی برگ خشک و ریشه‌کن‌شده
  • تبلیغ هدفمند

    طرح نشانه‌‎گذاری درختان خشک و ریشه‌کن‌شده دست کاشت سوزنی برگ گلستان برای قطع و بهره‌برداری با دریافت مجوز سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور آغاز شد.

    داوود مقدسی معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان روز دوشنبه در حاشیه اجرای این طرح در گرگان گفت: امسال حدود هفت هزار هکتار از درختان سوزن برگ دست کاشت استان زیر پوشش اجرای این طرح قرار می‌گیرد.

    داوود مقدسی افزود: حفاظت از عرصه های جنگلی استان، جلوگیری از تهدید آتش سوزی، مقابله با قاچاق چوب، رفع آفت زایی درختان، فراهم شدن زمینه نورگیری پای درختان و پرورش درختان پهن برگ در عرصه های جنگلی سوزنی دست کاشت از جمله مزایای اجرای این طرح است.

    نشانه گذاری، ابزاری برای پرورش توده های جنگلی است و یکی از مهم ترین دخالت های مدیریتی در جنگل به شمار می رود که نحوه اجرای آن اثر مستقیمی بر تغییرات کمی و کیفی جنگل دارد.

    شروع علامت گذاری درختان سوزنی برگ خشک و ریشه‌کن‌شده
    شروع علامت گذاری درختان سوزنی برگ خشک و ریشه‌کن‌شده

    رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان نیز گفت: از مجموع ۲ هزار هکتار درختان سوزنی برگ این شهرستان حدود ۷۰۰ هکتار به نشانه گذاری نیاز دارد.

    علی اصغر نیکویی به خبرنگار ایرنا افزود: نشانه گذاری ۱۰۰ هکتار از مساحت این درختان انجام شده و پس از کسب مجوز سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، کار جمع آوری درختان ریشه کن شده، سر پا خشک و آفت زده انجام خواهد شد.

    مطابق داده های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ۸۰ درصد جنگل‌های دست کاشته این استان شمالی از نوع سوزنی برگ است.

    زمین‌های زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *