×
×

استاندار گلستان
تجلیل ازپیشکسوتان دفاع مقدس ومقاومت گلستان

  • کد نوشته: 8987
  • ۱۳۹۹-۰۶-۳۱
  • ۰
  • همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس، پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گلستان با حضور استاندار و دیگر مسوولان این استان مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.
    تجلیل ازپیشکسوتان دفاع مقدس ومقاومت گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس، پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گلستان با حضور استاندار و دیگر مسوولان این استان مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

    مراسم متمرکز کشوری این آیین امروز دوشنبه با سخنرانی رهبر معظم انقلاب و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد.

    فرمانده سپاه نینوای گلستان در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت این استان گفت: دفاع مقدس تجلی فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی، فداکاری، شجاعت و مردانگی ملت غیور ایران اسلامی بود.

    سرتیپ دوم پاسدار علی ملک‌شاهکویی اظهار داشت: دوران دفاع مقدس با دست خالی مقابل مستکبرین دنیا ایستادگی کردیم اما به برکت خون شهدا و ایستادگی ملت، به قدرت برتر منطقه و جهان تبدیل شده و اکنون به دانش تولید موشک‌های نقطه‌زن رسیده ایم.

    وی یادآور شد: در دنیای امروز که هر کشوری برای حیات خود به یکی از قدرت‌های شرق یا غرب متوسل می‌شود، انقلاب اسلامی با گفتمانی برخاسته از دین پا به عرصه گذاشت و تا امروز ذره‌ای از آرمان‌های خود عقب ننشسته است.

    استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: سرمایه از مظاهر تمدن غرب است و بر همین اساس آمریکا به دنبال کسب این سرمایه‌ها در آسیا و خاورمیانه بود و همین مساله باعث شد از صدام و رژیم بعثی عراق در جنگ نابرابر علیه ایران حمایت کند اما با توجه به شکست عراق، خود آنها صدام را ساقط کردند.

    هادی حق شناس اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون آمریکا دست از سر ایران برنداشته و به هر طریقی به ایران فشار می‌آورد اما مقاومت و ایستادگی مردم همچون دوران دفاع مقدس در هر مرحله‌ای سبب شکست نقشه‌های مختلف دشمنان شد.

    تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گلستان
    تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گلستان

    وی با بیان اینکه استکبار جهانی اختلافات عقیدتی با ایران دارد ادامه داد: سردمداران استکبار از جمله آمریکا به دنبال تضعیف انقلاب اسلامی هستند و تلاش می کنند کشور ما همچون کشورهای عربی منطقه مقابل خواسته‌های آنان کوتاه بیاید.

    سرهنگ پاسدار محمدرضا کاظمی مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گلستان هم در این مراسم گفت: برای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و این دوران طلایی از تاریخ انقلاب اسلامی، باید اهتمام بیشتری داشته باشیم.

    همزمان با نخستین روز گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی دفاع مقدس با عنوان “اقتدار چهل” با حضور استاندار، جمعی از مسوولان دستگاه‌ها و نهادها، ایثارگران و خانواده معظم شهدا در گرگان افتتاح شد.

    تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گلستان
    تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گلستان

    آیین‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس هر سال از ۳۱ شهریور ماه و همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۱۳۵۹ در نقاط مختلف کشور آغاز می‌شود.

    مطابق داده‌های دستگاه‌های مرتبط در گلستان، نزدیک به ۳۳ هزار رزمنده از گلستان در جنگ تحمیلی حضور داشتند و این استان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حدود چهار هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *