×
×

مجید ابن‌علی عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد و دارنده پنج محصول دانش‌بنیان
تحقق‌شعارسال مستلزم توجه‌به‌نخبگان‌بومی است

  • کد نوشته: 29565
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا مجید ابن‌علی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نخبگان و فناوران قابل توجهی در هریک از استان‌های کشور از جمله چهارمحال و بختیاری وجود دارد که با تولیدات دانش‌بنیان خود می‌توانند کشور را در بسیاری از امور خودکفا کنند اما با این وجود آنچنان که باید از این نخبگان حمایت نمی‌شود.
    تحقق‌شعارسال مستلزم توجه‌به‌نخبگان‌بومی است
  • تبلیغ هدفمند

     عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد و دارنده پنج محصول دانش‌بنیان گفت: یکی از راهکارهای تحقق شعار سال، توجه به ظرفیت‌های بومی هر استان به ویزه نخبگان علمی آن است.

    تحقق‌شعارسال مستلزم توجه‌به‌نخبگان‌بومی است
    تحقق‌شعارسال مستلزم توجه‌به‌نخبگان‌بومی است
    تحقق‌شعارسال مستلزم توجه‌به‌نخبگان‌بومی است

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا مجید ابن‌علی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نخبگان و فناوران قابل توجهی در هریک از استان‌های کشور از جمله چهارمحال و بختیاری وجود دارد که با تولیدات دانش‌بنیان خود می‌توانند کشور را در بسیاری از امور خودکفا کنند اما با این وجود آنچنان که باید از این نخبگان حمایت نمی‌شود.

    وی ادامه داد: انتظار می‌رود محصولات دانش‌بنیان که مراحل تجاری‌سازی را طی کرده‌اند با اقبال بیشتری از سوی دستگاه‌های اجرایی استان روبرو شود و شاهد جایگزینی محصولات دانش‌بنیان به جای نمونه‌های مشابه خارجی آن باشیم.

    ابن‌علی با بیان اینکه حمایت‌های خوبی از سوی پارک علم و فناوری و معاونت علمی رییس‌جمهوری از فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان به عمل آمده است، اظهار داشت: این در حالی است که هنوز در برخی موارد زنجیره حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان با همکاری سایر دستگاه‌ها تکمیل نشده و می‌طلبد در سال «تولید، مانع‌زدایی‌ها، پشتیبانی‌ها» این زنجیره تکمیل شود.

    دانشمند جوان کشور در سال ۹۵، عملی‌ کردن ارتباط بین دانشگاه و صنعت را از دیگر راهکارهای عملیاتی‌سازی شعار سال با محوریت تولید برشمرد و گفت: این مهم تاکنون به خوبی محقق نشده و بیشتر در قالب جلسات و مصوبات روی کاغذ بوده است.

    ابن‌علی، جذب جوانان نخبه را از راهکارهای حمایت از تولید دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مانع موجود، مهاجرت نیروی انسانی نخبه از کشور است که با حمایت از این نخبگان نه تنها می‌توان سرمایه‌های کشور را حفظ کرد بلکه می‌توان در رشد و توسعه همه‌جانبه کشور گام مهمی برداشت.

    به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع کامل موانع محقق شود.

    معظم‌له تاکید کردند: تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مساله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *