×
×

نائب رئیس خانه مطبوعات و رسانه های استان گلستان
حوزه‌ی فرهنگ نباید ضلعی از زندگی باشد

  • کد نوشته: 33277
  • ۱۴۰۰-۰۵-۲۴
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار حمیدرضا محمدیاری اظهار داشت: ماموریت‌هایی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظیر رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا، استقلال فرهنگی و مصونیت جامعه از نفوذ فرهنگ اجانب، اعتلای آگاهی‌های عمومی در زمینه‌های مختلف و شکوفایی استعدادها و روحیه تحقیق و ابتکار در جامعه، رواج فرهنگ و هنر اسلامی، آگاهی جهانیان نسبت به مبانی انقلاب اسلامی، گسترش مناسبات فرهنگی با ملل و اقوام مختلف به خصوص مسلمانان جهان و فراهم آمدن زمینه‌های وحدت میان مسلمین بیان شده است.
    حوزه‌ی فرهنگ نباید ضلعی از زندگی باشد
  • تبلیغ هدفمند

    نائب رئیس خانه مطبوعات و رسانه های استان گلستان از حمایت این تشکل رسانه‌ای از محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی رئیس جمهور خبرداد.

    حوزه‌ی فرهنگ نباید ضلعی از زندگی باشد

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار حمیدرضا محمدیاری اظهار داشت: ماموریت‌هایی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظیر رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا، استقلال فرهنگی و مصونیت جامعه از نفوذ فرهنگ اجانب، اعتلای آگاهی‌های عمومی در زمینه‌های مختلف و شکوفایی استعدادها و روحیه تحقیق و ابتکار در جامعه، رواج فرهنگ و هنر اسلامی، آگاهی جهانیان نسبت به مبانی انقلاب اسلامی، گسترش مناسبات فرهنگی با ملل و اقوام مختلف به خصوص مسلمانان جهان و فراهم آمدن زمینه‌های وحدت میان مسلمین بیان شده است.


    محمدیاری پیوست فرهنگی را برای طراحی پروژه‌ها و ابرپروژه‌ها در کشور ضروری دانست و افزود: یک مشکل اساسی و اصلی که در حال حاضر وجودارد متاسفانه۹۰ درصد از پروژه‌ها پیوست فرهنگی ندارد و موردی که قانونی است اما اجرا نمی‌شود.
    وی خاطر نشان کرد: نظام ارزش گذاری متفاهم عمومی ندارد و حوزه فرهنگ و رسانه با دامنه‌های وسیعی از طرز تلقی‌های عقیده‌ای و سلیقه‌ای مواجه است و همچنین شاخص‌های کمی حوزه فرهنگ و رسانه کامل نیست و در میزان اثر بخشی آ ن تغییرهای قابل توجهی دارد .
    حمیدرضا محمدیاری یادآورشد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اینکه وظیفه سیاست‌گذاری در قالب حمایت و نظارت را دارد در شاخص‌های کمی از لحاظ تولید شاخص‌ها و از لحاظ اینکه چه مقدار به اثر بخشی منتهی می شود و یا نمی‌شود، دارای خلاء است چرا که ۲۶ دستگاه دیگر در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه فعالیت می‌کنند و حتی برخی از دستگاه‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه فرهنگی دارند در اینجا فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی و ناظر باید پاسخگوی مشکلات بوجود آمده باشد.
    وی گفت: در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در عرصه بین الملل با موضوعاتی مانند بحث ایران هراسی و شیعه هراسی، حضور کمرنگ در مجامع و رویدادهای بین المللی و همچنین حضور کمرنگ در بازارهای فرهنگی و هنری در عرصه بین المللی رو به رو هستیم وامروز نیاز است نگاه‌ها به حقوق اصحاب فرهنگ، هنر و‌ رسانه تقویت شود؛ حقوق این اقشار به اندازه سایر قشرها در کشور پیشرفت نداشته است، مدل‌های حقوقی و ترمیم‌های حقوقی تا به حال برای این قشرها به خوبی انجام نشده و باید جریان‌ حقوقی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را تقویت کرد.
    نایب رئیس خانه مطبوعات گلستان افزود: باتوجه به نفوذ فضای مجازی ما نیاز به برنامه تحول داریم زیرا بستر حوزه تولید، توزیع و مصرف در حال تغییر است و اگر خود را متناسب با تغییرات جدید نکنیم منجر به انحلال می‌شویم.
    محمدیاری ادامه داد: نوع نگاه به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تمایزات و مزیت‌هایی را پیدا می‌کند، تاثیرگذاری حوزه فرهنگ، هنر و رسانه صرفا محدود به حیطه خودش نیست و تمام جامعه از محصولات آن تاثیر می پذیرند، حوزه‌هایی چون امنیت، سلامت، رفاه، آموزش و… به نحوی ارتباط با محصولات رسانه‌ای دارند.
    حمیرضا محمدیاری مدیر موسسه مطبوعاتی بازار کسب و کار تصریح کرد: حوزه فرهنگ نباید ضلعی از زندگی باشد بلکه این حوزه با تمام اجزای زندگی اجتماعی در هم آمیخته است و اگر این حو‌زه پر توان، آرام و خلاق باشد قطعا در سایر بخش های زندگی اثرات خود را خواهد گذاشت .
    وی در پایان ضمن حمایت خانه مطبوعات استان گلستان و موسسه مطبوعاتی بازار کسب و کار از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم جناب آقای محمد مهدی اسماعیلی را با سوابق و تجربیات ارزشمندی در حوزه های مختلف فرهنگی کشور، از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان محترم شهرستانهای استان گلستان نتظار می ‌رود با حمایت از شخصیت علمی، فرهیخته و فرهنگی این برادرعزیز، به رشد و شکوفایی هرچه بیشترمسائل حوزه فرهنگ و هنر کمک کنند. چرا که وی دارای مدیریت و شخصیت علمی و فرهیخته‌ای هستند که می تواند با حمایت علاقمندان به حوزه فرهنگ و هنر و رسانه، آغازگر حرکتی نوین در راستای احیای اندیشه‌های ناب اسلامی و چشم امیدی برای جامعه رسانه‌ای در عرصه فرهنگی کشور باشد.

    نویسنده: سهیلا علاالدین
    منبع: بازار کسب و کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *