×
×

تولید سوسیس و کالباس خانگی

  • کد نوشته: 33359
  • ۱۴۰۰-۰۸-۰۳
  • ۰
  • با توجه به اینکه مضررات مصرف سوسیس و کالباس های کارخانه‌ای به سبب وجود نیتریت، فسفات و دیگر مواد شیمیائی در آن ها بر کسی پوشیده نیست، تولید سوسیس و کالباس سالم و خانگی با طعم و بافتی همانند سوسیس و کالباس‌های کارخانه‌ای اما بدون مواد شیمیائی به یک بیزینس پرسود تبدیل شده است.
    تولید سوسیس و کالباس خانگی
  • تبلیغ هدفمند

    این روزها مصرف سوسیس و کالباس به نحوی حزئی از برنامه غذایی اکثر مردم شده است. حتما برای شماهم پیش آمده که گاها هوس پیتزا یا سوسیس بندری کنید اما حس خوبی نسبت به سوسیس و کالباس های کارخانه ای نداشته باشید.

    تولید سوسیس و کالباس خانگی


    با توجه به اینکه مضررات مصرف سوسیس و کالباس های کارخانه‌ای به سبب وجود نیتریت، فسفات و دیگر مواد شیمیائی در آن ها بر کسی پوشیده نیست، تولید سوسیس و کالباس سالم و خانگی با طعم و بافتی همانند سوسیس و کالباس‌های کارخانه‌ای اما بدون مواد شیمیائی به یک بیزینس پرسود تبدیل شده است.


    در این نوشته به تمامی سوالات شما در مورد این بیزینس پاسخ داده شده¬است، پس اگر می¬خواهید وارد این کار شوید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.


    این کسب و کار مناسب چه کسانی است؟
    این کسب و کار مناسب افراد علاقمند به آشپزی است. همچنین افرادی که وقت آزاد بیشتری داشته باشند و شوق و اشتیاق به یادگیری در آن ها موج بزند.


    سرمایه اولیه برای راه اندازی این کسب و کار چقدر است؟
    در واقع هزینه هایی که برای راه اندازی این کسب و کار نیاز دارید زیاد نیست!
    هزینههای اولیه شامل هزینه تهیه یک آموزش جامع و کامل تولید سوسیس و کالباس خانگی، خرید دستگاهای لازم و مواد اولیه لازم می باشد.


    چه دستگاهایی برای تولید سوسیس و کالباس خانگی مورد نیاز است؟
    ۱- چرخ گوشت:
    دستگاه چرخ گوشت شما میبایست یک چرخ گوشت حرفه ای با تیغه های تیز باشد. همچنین برای انجام این کسب و کار بهتر است که چرخ گوشت دارای نازل‌های سوسیس پر کن باشد. اگر شما دستگاه سوسیس پر کن را بصورت مجزا خریداری کرده باشید این مورد الزامی نیست. اما باز هم تاکید می‌کنیم که بهتر است برای تولید برخی از محصولات از نازل سوسیس پر کن چرخ گوشت استفاده شود. نه اینکه خمیر وارد سوسیس پر کن بشود.
    ۲- غداساز یا کاتر میکسر
    این دستگاه در ابعاد کوچک می‌تواند همان غذاساز خانگی شما باشد. بهتر است از برندهای خوشنام مثل مولینکس، کنوود، بوش و…. استفاده کنید. وگرنه ممکن است خیلی زود دستگاه شما بسوزد؛ چراکه خمیر کردن گوشت فشار زیادی را به دستگاه وارد می‌کند. در ابعاد بزرگ نیز می‌توانید از کاتر میکسر مخصوص سوسیس و کالباس استفاده کنید.
    ۳- دستگاه پرکن سوسیس و کالباس
    این دستگاه هم همانطور که از نامش پیداست برای وارد کردن خمیر سوسیس و کالباس به درون پوشش سوسیس یا کالباس مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بازار از نمونه‌های پلاستیکی این محصول که بیشتر شبیه به اسباب بازی هستند را می‌توان خرید تا نمونه‌های برقی حرفه ای.
    ۴- دماسنج میله ای
    جهت کنترل دما در حین فرآیند تولید استفاده از دماسنج ضروری می باشد.
    ۵- ترازو اشپزخانه
    دقت مناسب برای این دستگاه ترازوی صدم گرم یا ترازوی دو صفر می‌باشد.


    مواد اولیه مورد نیاز برای تولید سوسیس و کالباس خانگی چیست؟
    مواد اولیه‌ای که نیاز دارید شامل گوشت و پیاز، انواع ادویه، پودرهای مخصوص جهت قوام دهندگی (استابیلایزر) و نیز پوشش سوسیس و کالباس است.


    درآمد حاصل از تولید سوسیس و کالباس خانگی چقدر است؟
    درآمد حاصل از این کسب و کار کاملا به خود شما بستگی دارد
    اگر بتوانید ۱ تا ۲ سال بصورت مستمر و حرفه ای فعالیت کنید ، محصول با کیفیت تولید کنید و برای آن‌ها مشتریان ثابت و وفادار بسازید کار و بارتان سکه خواهد شد.


    حاشیه سود تولید سوسیس و کالباس خانگی چقدر است؟
    سود حاصل از تولید سوسیس و کالباس در خانه تقریبا ۱۰۰% است بدلیل اینکه شما نیاز به پرداخت اجاره، حقوق نیروی انسانی، مالیات و … ندارید. شما خودتان به تنهایی یا نهایتا با همراهی یکی از آشنایان می‌توانید بصورت شراکتی این کار را انجام دهید.
    در تولید سوسیس و کالباس خانگی اجازه ندهید کیفیت جایش را به ارزانی و سود بیشتر بدهد. بعنوان مثال اگر شما بجای گوشت و در کنار گوشت از پوست مرغ استفاده کنید خوشمزه‌تر می‌شود اما دیگر کیفیت غذایی قبل را ندارد. مهمترین دلیلی که دیگر افراد تمایلی به استفاده از محصولات کارخانه ندارد ارزش غذایی آن است اگر تولیدکنندگان خانگی هم همان رویه را برای سود بیشتر بروند دیگر فایده‌ای ندارد.


    فضای مورد نیاز برای تولید سوسیس و کالباس خانگی چقدر است؟
    اگر از چرخ گوشت و غذاسازهای خانگی استفاده می‌کنید شما نهایتا در طول روز ۲ تا ۳ کیلوگرم سوسیس و کالباس را می‌توانید تولید کنید. برای این میزان تولید فضای آشپزخانه شما کافی است. اما زمانی که میزان سفارشات شما بالاتر برود قطعا به دستگاهایی با ظرفیت بیشتر نیاز دارید. بنابراین شما باید حداقل ۲۰ متر فضا برای کار داشته باشید.


    مشکلات و چالش‌هایی که در شروع کار با آن مواجه می‌شوید چیست؟
    وقتی این کار رو شروع می‌کنید طبیعتا مثل همه کسب و کارها یک سری مشکلات و چالش‌هایی سر راه شما قرار دارد که راهکارهایی برای آن در نظر گرفته شده مثل:


    شناختی نسبت به مخاطب و بازار هدف نداریم:
    بدلیل اینکه شما در ابتدای راه نمی‌دانید محصول تولید شده را کجا باید بفروشید، شناخت مخاطب و بازار هدف موضوع بسیار مهمی است. بنابراین باید تحقیق کنید تا ببینید به کجا و چه افرادی می‌توانید محصول خود را بفروشید و چه اماکنی محصول شما را می‌توانند تهیه کنند.
    عدم بازاریابی خوب و نداشتن مشتریان ثابت:
    این امری طبیعی است که در ابتدای راه شما مشتریان زیادی نداشته باشید. شما می‌توانید با گرفتن فیلم‌های آموزشی، بسته‌بندی محصول جلوی مشتری، اشتراک‌گذاری فیلم در فضای مجازی و یا حتی گارانتی بازگشت وجه در صورت ناراضی بودن کمک به بازاریابی بهتر و جلب اعتماد مشتری کنید.
    خرید مواد اولیه به قیمت:
    این خیلی مهمه که مواد اولیه خود را از کجا خرید می‌کنید بدلیل اینکه هرچی قیمت تولیدتان پایین باشه قیمت فروشتان هم می‌تواند پایین‌تر باشه. یادتان باشد قیمتی که ارائه می‌دهید باید اقتصادی باشد تا هرکسی بتواند استفاده کند بنابراین هرچقدر حاشیه سود شما کمتر باشد فروش بالاتر است.


    مخاطبین هدف ما در این کسب و کار چه کسانی هستند؟
    این نکته رو قبلتر ذکر کردیم که نسبت به مخاطب هدف حتما باید تحقیق کنید، ولی برای شروع کار بهترین مخاطبین هدف شما دوستان و اقوامتان هستن. در ادامه می‌توانید با کافه‌ها و رستوران‌ها صحبت کنید بعد از آن به سراغ عموم جامعه می‌روید یا اینکه از اقوام و خویشاوندان بخواهید که به دوستانشان شما را معرفی کنند. زمانی که کسب و کار شما کمی رشد کرد می‌توانید محصولتان را با برند خودتان به هتل‌ها و رستوران‌ها عرضه کنید و آن‌ها هم ضمن معرفی شما به مشتریان‌شان برای آن‌ها توضیح دهند که این محصول کاملا خانگی است و با بهترین متریال تولید شده است.
    بهترین روش برای اینکه محصولتان را خاص کنید این است که بسته بندی خاص خودتان را داشته باشید که این روند می‌تواند در ادامه کار اتفاق بیافتد و رفته رفته با نوشتن مزیت‌های محصولتان بروی بسته بندی که انجام می‌دهید باعث شود محصولتان بهتر فروش رود.

    نویسنده: آسیه کیانی پور
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *