×
×

جلسه بررسی چالش‌ها و راهکارهای راه‌اندازی مرکز اسناد و مدارک میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان

  • کد نوشته: 48179
  • ۱۴۰۲-۰۸-۱۵
  • ۰
  • به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این جلسه صبح روز شنبه ۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲ با حضور اکبر مهدوی‌نیا معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، مرتضی حسینقلی‌زاده معاون میراث‌فرهنگی استان و مدیران و کارشناسان صاحب‌نظر این حوزه در محل سالن جلسات اداره‌کل  میراث‌فرهنگی استان برگزار شد. در ابتدای این جلسه معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان گفت: در […]

    جلسه بررسی چالش‌ها و راهکارهای راه‌اندازی مرکز اسناد و مدارک میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این جلسه صبح روز شنبه ۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲ با حضور اکبر مهدوی‌نیا معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، مرتضی حسینقلی‌زاده معاون میراث‌فرهنگی استان و مدیران و کارشناسان صاحب‌نظر این حوزه در محل سالن جلسات اداره‌کل  میراث‌فرهنگی استان برگزار شد.

    در ابتدای این جلسه معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان گفت: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که هرروز شاهد تولید اطلاعات و انتشار آن هستیم و چیزی که برای جهان امروز و آینده ارزش بیشتری دارد، ثبت و ضبط این اطلاعات و بهره‌مندی درست از آن‌ها است.

    مرتضی حسینقلی‌زاده با اشاره به این‌که شاید این مسئله مهم برای ما که در میراث‌فرهنگی مشغول به کار هستیم کاربردی و ملموس‌تر است، چه بسیار اطلاعات علمی و مدارک تاریخی برجای‌مانده از گذشتگان که امروز می‌توانند الگوهای درستی برای یک زندگی سالم و پایدار باشند.

    او بیان کرد: در شرایطی که اداره‌کل دارای بخش‌های متعدد و معاونت‌های تخصصی است، لذا ضرورت ایجاد مرکزی به‌منظور ثبت و گردآوری داده‌ها و مستنداتی که قابلیت ارائه به مخاطبان را داشته باشد، احساس می‌شود.

    معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان تأکید کرد: راه‌اندازی مرکز اسناد اداره‌کل در کنار بخش کتابخانه باقابلیت دیجیتالی کردن اطلاعات و رعایت تمامی ملاحظات قانونی و بر اساس مدل‌های استاندارد ملی ضروری است.

    او با اشاره به این‌که وظیفه دسته‌بندی و استفاده درست از این اسناد و مدارک و اطلاعات کاربردی، بسیار سنگین  و تابع یک اصولی هست که باید در این راه درست عمل کرد، تصریح کرد: قطعاً نیاز است واحدهای مختلف پیشنهادهای خود را برای انواع مستندات، اسناد و اطلاعات غیر محرمانه تدوین و تعیین کنند تا بتوان در قالب جلساتی کارشناسی به برنامه‌ای عملیاتی برای اجرای صحیح مرکز اسناد و مدارک دست‌یابیم.

    در بخش دیگر این نشست معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان ضمن تأکید بر اهمیت بسیار بالای راه‌اندازی مرکز اسنادی پویا و به‌روز برای این اداره‌کل، ضرورت همکاری و مشارکت همه واحدها در تحقق آن را بیان کرد و از آمادگی معاونت توسعه مدیریت برای همراهی در این تصمیم کاربردی و اثرگذار خبر داد.

    اکبر مهدوی‌نیا با اشاره به دستاوردهای وجود مرکز اسناد و دیجیتالی بودن بخش‌هایی از آن، ارائه یک برنامه اجرایی اولویت‌دار در تحقق آن را ضروری دانست.

     

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *