×
×

معاون کل وزارت بهداشت:
دل نگرانی معاون وزیر

  • کد نوشته: 13628
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۸
  • ۰
  • لازم است که بدانیم برای جلوگیری از ابتلا و سرعت و انتقال این بیماری می بایست قبل از هر گونه پشیمانی تصمیمات لازم را گرفت هر چند در این بین برخی مشاغل دچار مشکل خواهند شد اما می شود با یک تصمیم و برنامه ریزی درست توسط برنامه ریزان اقتصادی راهکاری مناسب و اصولی جهت کمک به این مشاغل جهت حفظ بقا آنها پیدا کرد تا جائیکه نه تنها مشاغل کوچک و خرد متضرر نخواهند شد بلکه موجب رشد تعامل و سود دهی آنها نیز خواهند بود و این لازمه اش یک برنامه ریزی درست و صحیح است که در کشور ما افراد بسیاری هستند که تجربه و مهارت کافی در این امر را داشته و دارند فقط کافی است مسئولین و دولت مردان با شناسایی این افراد و بهره گرفتن از مهارت و تجربه آنها در جهت کمک به اقشار و نیروهای بیکار شده بجای بدهکار کردنشان به بانک انجام دهند .
    دل نگرانی معاون وزیر
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین – دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نسبت به آمار اخیر جانباختگان مبتلا به ویروس کرونا با ابراز نگرانی شدید گفت: این آمار ناشی از اقداماتی است که مردم طی یک ماه گذشته از خود نشان داده اند. اما داستان به همین جا ختم نمی شود و باید منتظر آمار بیشتر از این بود اینکه یک روز مرگ و میر ها دو رقمی بود و آن را از ۱۵۸ به ۳۵ نفر رساندیم مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت.

    دکتر حریرچی در ادامه اظهار داشت: زمانی که این آمار به رقم ۳۰۰ نفر رسید مقام معظم رهبری از آن به تعداد کشته ها سقوط یک هواپیما اشاره داشتند حال اینکه در این شرایط کنونی تعداد جان باخته گان این ویروس بین ۴۰۰ تا ۴۴۰ رسیده و رقم قابل توجهی که باید نسبت به آن متاسف بود.

    وی در ادامه ضمن اشاره به مهمترین عامل در کاهش ابتلا مردم کاستن تردد و رودروی با یکدیگر دانست و افزود: طبق همین معیار طی یک ماه گذشته با کاهش تردد نسبت به شرایط عادی فقط ۶ درصد بوده است این در حالی است توانستیم در مدت مشابه فروردین و اردیبهشت سالجاری با کاهش ترددهای اجتماعی رقم کاهشی ۵۰ درصدی را شاهد باشیم.

    معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تا زمانی که پروتکل های بهداشتی رعایت نشود و بر این اساس کاهش ترددهای غیر ضروری را در پی نداشته باشیم باید شاهد افزایش ابتلا و مرگ و میر باشیم ادامه داد:در ارتباط با مرگ میران افزایش تست ها موثر نبوده ام این عمل در مورد بستری می تواند موثر باشد.

    دکتر حریرچی در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر علت اینکه دسترسی برخی افراد به ماسک مشکل می باشد، گفت: از روی افرادی که دسترسی آنها به ماسک سخت است شرمنده ام و از آنها عذرخواهی می کنم و از آنها می خواهم با مراجعه به سامانه «من اینجام» به ازای هر کد ملی ۵۰عدد ماسک( به ازای هرماسک هزار تومان) ثبت سفارش کرده و آن را درب منزل تحویل بگیرند. بسیج نیز عهده دار توزیع ماسک بوده تا به دست نیازمند واقعی برسد.

    وی در ادامه افزود به هیچ وجه نیاز به مصرف و استفاده ماسک سه لایه نبوده و ماسک های پارچه ای نیز به همان اندازه تاثیر گذار می باشد و مردم می توانند با تهیه و تولید ماسک سه لایه پارچه ای در خانه در مقابل این ویروس از خود مراقبت کنند.

    وی ضمن اشاره به اینکه تا کنون هیچ گونه دارویی به طور مستقیم برای مقابله با کرونا مورد شناسایی قرار نگرفته و داروهای موجود که بیشتر شیمیایی و جهت مقابله با سایر ویروس و بیماری های دیگر است برای مواجه با این ویروس نیز تجویز می شود.

    حریرچی با ابراز تاسف نسبت تاثیر اندک و ناچیز داروهای موجود گفت:داروهای گیاهی که توسط برخی افراد و مراکز بعنوان داروی ضد کرونا معرفی می شوند نه اینکه داروی اختصاصی برای این بیماری نبوده بلکه تنها می تواند مانع برخی عوارض همچون سرفه باشد و هیچکدام از مواردی چون واکسن،دارو، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، تعطیلات، و بهداشت فردای به تنهای نمی توانند بر این بیماری تاثیر داشته باشند بلکه رعایت همه اینها در کنار یکدیگر می تواند تاثیر گذار باشد.در این بین می توان دارو را جز کم تاثیرگذارترین موارد در مقابله با این بیماری دانست.

    وی ضمن اشاره به حربه و نیرنگ دشمنان اسلام نسبت به استفاده از نام ائمه بر روی برخی داورهای ساختگی گفت: باید مراقب باشیم تا فریب برخی افراد سودجو که قصد توهین و اهانت به ساحت مقدس ائمه را دارند نخوریم چرا که اگر مشکلی در تاثیر این گونه داروها پیدا شود به ائمه جسارتی نشود.

    دکتر حریرچی نسبت به نحوه اثبات دارو اظهار داشت و گفت: دارو ابتدا در آزمایشگاه ها و بر روی حیوانات و نمونه های شبیه به انسان مورد تست قرار گرفته که در صورت موثر بودن روی انسان استفاده می شود و تا کنون در هیچ نقطه از دنیا هیچگونه داروی به اینگونه به ثبت نرسیده است.

    وی در ادامه گفت: سومالی که مدعی داروهای گیاهی و طب سنتی بومی است اعلام داشته که هر کس مدعی در اختیار داشتن داروی درمان کرونا شده آن را ابتدا بر روی فرد مدعی امتحان نموده و در صورت موثر بودن برای درمان سایرین از آن استفاده می کند.

    وی ضمن اشاره به اینکه داروی ضد کرونا و یا هر بیماری دیگری اظهار داشت هر داروی باید بر اساس مطالعات دنیا مورد بررسی قرار گیرد و بعد از اثبات طرح شود: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد از بیماران بدون هیچگونه دارو و ۸۰ درصد دیگر نیز با داشتن حتی عوارضی جزئی بهبود یافته تا جایی که اگر شربت آلبالو نیز به آنها هم بدهی بهبود میابند بنابراین مدعی کشف دارو شدن صحیح نیست.

    دکتر ایرج حریرچی در پایان با اشاره به اینکه کشور در میزان آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید – ۱۹ به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت دارای رتبه بیست و چندم جدول کشورهای دنیاست گفت: دلیل اینکه دارای آمار نسبی بالایی در ابتلا به این ویروس هستیم که این اپیدمی در ایران زودتر از نقاط دیگر دنیا شروع شده و لازمه آن این است که ملت و دولت دست دردست یکدیگر داده تا با در کنار هم بودن بتوانیم آمار ابتلا و مرگ و میر را به صفر برسانیم.

    نکته قابل توجه بازار کسب کار آنلاین:

    چرا زمانی که لازم است محدودیت ها به یکباره برای پیشگیری و مقابله با کرونا در شرایطی که همه کشور در شرایط بحرانی به سر می برد اعمال شود حتی برای مناطقی که هنوز درگیر بحران نشده اما از کنارآن مسئولین ستادی به سادگی عبور کرده و اجازه می دهند شرایط به حالت بحران تبدیل شود و بعد در یک جلسه تصمیم بگیرند اعمال محدودیت ها را بعد از چند روز انجام دهند.

    لازم است که بدانیم برای جلوگیری از ابتلا و سرعت و انتقال این بیماری می بایست قبل از هر گونه پشیمانی تصمیمات لازم را گرفت هر چند در این بین برخی مشاغل دچار مشکل خواهند شد اما می شود با یک تصمیم و برنامه ریزی درست توسط برنامه ریزان اقتصادی راهکاری مناسب و اصولی جهت کمک به این مشاغل جهت حفظ بقا آنها پیدا کرد تا جائیکه نه تنها مشاغل کوچک و خرد متضرر نخواهند شد بلکه موجب رشد تعامل و سود دهی آنها نیز خواهند بود و این لازمه اش یک برنامه ریزی درست و صحیح است که در کشور ما افراد بسیاری هستند که تجربه و مهارت کافی در این امر را داشته و دارند فقط کافی است مسئولین و دولت مردان با شناسایی این افراد و بهره گرفتن از مهارت و تجربه آنها در جهت کمک به اقشار و نیروهای بیکار شده بجای بدهکار کردنشان به بانک انجام دهند .

    تا جایی که می شود به شرکت های بزرگی همچون گوگل، فیسبوک، اپل و آمازون داشت که چگونه توانستند در این شرایط بحرانی با ارائه آگهی اخراج از تو استخدام از ما علاوه بر جلوگیری از اخراج و تعدیل پرسنل خود اقدام به جذب افراد شرکتهای برشکسته ای که از جانب این ویروس لطمه خوردند نمایند.

    و قطعا این آرزو برای مشاغل خرد و کوچک کشورما بدور از انتظار نخواهد بود مگر اینکه دولتمردان و مسئولین کشور بخواهند که در یک اقدام جهادی همچون ۸ سال دفاع مقدس و در کنار ظالمانه ترین تحریمها در کنار پیشرفته ترین سلاح های نظامی که در اختیاز دشمن توسط ابرقدرتهای بزرگ قرار داده شده بود با همت جوانان و نخبگانی همچون باقری، بابایی و چمران ها بایستند.

    آرای همانطور که معاون کل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت با در کنار هم بودن مردم دولت می توان بر افزایش آمار مبتلایان به این بیماری فائق آمد و برا آن پیروز شد مگر اینکه هر دو به اندازه خود تلاش کنند یکی در جهت حفظ و بقا و تامین مایحتاج دیگری و دیگری نیز در جهت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و همه این ها تنها با آموزش میسر خواهد بود همین و بس!

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *