×
×

سراب درمان باطعم الکل

  • کد نوشته: 16633
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا؛ در ابتدای شیوع کرونا استفاده خوراکی از الکل صنعتی به گمان تاثیر در درمان کرونا رواج گرفت و در این اپیدمی چند نفر در اقصی نقاط کشور جان خود را از دست داده و یا بر اثر عوارض مصرف آن دچار آسیب جدی شدند.
    سراب درمان باطعم الکل
  • تبلیغ هدفمند

    هفته دوم اجرای طرح محدودیت کرونا در حالی به پایان رسید که جان باختن پنج شهروند آق‌قلایی بر اثر مصرف الکل با ظن درمان کرونا مدیران بهداشت و سلامت استان گلستان را برای ادامه مسیر مهار بیماری کووید ۱۹ و مصرف برخی مواد مرگ‌آور نگران کرده است.

    سراب درمان باطعم الکل

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا؛ در ابتدای شیوع کرونا استفاده خوراکی از الکل صنعتی به گمان تاثیر در درمان کرونا رواج گرفت و در این اپیدمی چند نفر در اقصی نقاط کشور جان خود را از دست داده و یا بر اثر عوارض مصرف آن دچار آسیب جدی شدند.

    پس از مدتی استفاده از الکل خوراکی برای درمان کرونا فروکش کرد تا این که روزهای آخر هفته قبل خبر مراجعه چند جوان به بیمارستان آل جلیل آق قلا برای درمان مصرف الکل تقلبی مسوولان بهداشت استان گلستان را نگران کرد.

    از مجموع این افراد ۵ نفر جان خود را از دست داده و ۲ نفر نیز نابینا شدند.

    محافل عمومی و شبکه‌های اجتماعی از زمان شیوع کرونا تاکنون از خبرهای کذب و شایعاتی درباره تاثیر آشامیدن الکل برای جلوگیری از ابتلا به کرونا و یا درمان بیماری کووید ۱۹ درگیر ذهنی موضوع است و این چالش موجب فریب خوردن تعدادی از اهالی گلستان شده و شماری از مردم به دلیل ناآگاهی اقدام به مصرف و خوردن الکل یا قرقره کردن آن کردند.

    در همین حین تعدادی از افراد سودجو از این باور اشتباه سوء استفاده کرده و اقدام به تولید بیشتر مشروبات دست ساز با درصد بیشتر متانول کردند که همین امر به مسمومیت و حتی جان باختن عده ای در شهرستان های مختلف منجر شد.

    در این باره معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: برخی افراد تصور می کنند که چون از الکل برای ضدعفونی اجسام و سطوح استفاده می شود پس می توان از آن به عنوان خوراکی برای مقابله و درمان کرونا استفاده کرد.

    دکتر سراج الدین عارف نیا گفت: ویروس کرونا به محض ورود به بدن اثرات خود را روی اجزا می گذارد و تنها راه درمان استفاده از روش های اصولی است و هیچ نوع ماده الکلی نمی تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر اینکه مصرف انواع الکل به صورت خوراکی هیچ تاثیری روی پیشگیری و درمان کرونا ندارد به مردم توصیه کرد از این روش خطرناک  استفاده نکنند.

    وی هشدار داد افراد سالم و یا مبتلا به کرونا برای پیشگیری و درمان بیماری کووید ۱۹ تحت هیچ شرایط به سمت مصرف مواد الکلی نروند.

    سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده سالانه سه میلیون نفر در جهان جان خود را در اثر مصرف مشروبات الکی تقلبی از دست می‌دهند.

    کارشناسان حوزه بهداشت و درمان تاکید کرده اند که مصرف الکل به صورت خوراکی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا هیچ تاثیری ندارد.

    اکنون در استان گلستان شهرستانهای گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن، گمیشان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، مراوه تپه، کلاله و بندرگز در وضعیت قرمز و کردکوی، رامیان، آزادشهر، مینودشت و گالیکش در وضع نارنجی و هشدار شیوع کرونا قرار دارند.

    طبق اعلام دکتر فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حال حاضر ۵۷۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۵۴ نفر به علت وخیم بودن وضعیت بیماری به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *