×
×

برگزاری زیرباران مسابقات اسب دوانی آق قلا

  • کد نوشته: 11031
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۹
  • ۰
  • هفته پنجم مسابقات اسب‌دوانی شهرستان آق قلا در استان گلستان با حضور ۵۶ راس اسب نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در ۶ دور عصر امروز جمعه زیر باران و بدون حضور تماشاگر برگزار شد.
    برگزاری زیرباران مسابقات اسب دوانی آق قلا
  • تبلیغ هدفمند

     هفته پنجم مسابقات اسب‌دوانی شهرستان آق قلا در استان گلستان با حضور ۵۶ راس اسب نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در ۶ دور عصر امروز جمعه زیر باران و بدون حضور تماشاگر برگزار شد.

    به گزارش بازار کسب کار به نقل از ایرنا این مسابقات که بدلیل خطر شیوع کرونا از حضور و حمایت تماشاگر محروم است در مجموعه اسب دوانی شهرستان آق قلا برگزار که در کورس اول و مسافت هزار و ٢۰۰ متر کمال دالیجه عطا با اسب بایداق کهری قهرمانی شد؛ همچنین عنوان قهرمانی دور دوم در مسافت هزار متر را عبدالحلیم قبادی با اسب فرانسه بدست آورد.
    در دور سوم و در مسافت هزار و ٢۰۰ متر ستار مهرانی با اسب امیرخان٢ زودتر از سایرین از خط پایان گذشت؛ در چهارمین دور مسابقات نیز که در مسافت هزار و ٢۰۰ متر برگزار شد امیر مختومی  با اسب پاشاخان  قهرمان شد.
    بر پایه گزارش خبرنگار ایرنا؛ عنوان قهرمانی مسافت هزار و ٢۰۰ متر دور پنجم هم به ستار مهرانی با اسب کینگ آس رسید.

    برگزاری زیرباران مسابقات اسب دوانی آق قلا
    برگزاری زیرباران مسابقات اسب دوانی آق قلا

    دور ششم و پایانی این هفته از رقابتها در مسافت هزار و ۵۵۰ متر برگزار که امیر مختومی با اسب آلپار قهرمانی خود در هفته چهارم این رقابتها را مجددا تکرار کرد.
    با وجود ثبت نام ۶٢ راس اسب برای مسابقات هفته پنجم آق قلا ۶ اسب از سوی دامپزشک میدان بدلایل مختلف پزشکی کنار گذاشته شدند.

    جایزه نقدی این مسابقات به میزان یک میلیارد و ٨۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بین مالکان اسب ها، مربیان و چابکسواران برتر توزیع شد.

    مسابقات اسب‌دوانی استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن علاقمندان زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری می‌کشاند هرچند کرونا این فرصت را گرفته است.
    گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت مرکب از اقوام و نژادهای مختلف در سطح ۱۴ شهرستان دارد که در این بین قوم ترکمن تقریبا یک سوم از سکنه استان را تشکیل داده و اسب با آنها از کودکی عجین است

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *