×
×

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان
راهکارکاهش ترک تحصیل دانش آموزان ایجادمدارس شبانه‌روزی است

  • کد نوشته: 11240
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین احسان گوهری‌راد-مدیرکل آموزش و پرورش گلستان معتقد است که ساخت مجتمع‌های آموزشی و مدارس شبانه‌روزی بهترین راهکار برای جلوگیری از کاهش آمار بازماندگان از تحصیل در استان است. این در حالی است که در گلستان بالغ بر 25 هزار بازمانده از تحصیل وجود دارد که اکثر آنها در مناطق دور افتاده شرق استان و در روستاها سکونت دارند.
    راهکارکاهش ترک تحصیل دانش آموزان ایجادمدارس شبانه‌روزی است
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین احسان گوهری‌راد-مدیرکل آموزش و پرورش گلستان معتقد است که ساخت مجتمع‌های آموزشی و مدارس شبانه‌روزی بهترین راهکار برای جلوگیری از کاهش آمار بازماندگان از تحصیل در استان است. این در حالی است که در گلستان بالغ بر ۲۵ هزار بازمانده از تحصیل وجود دارد که اکثر آنها در مناطق دور افتاده شرق استان و در روستاها سکونت دارند.

    گوهری راد ابراز داشت: ۳۰ درصد از جمعیت ۲۵ هزار دانش آموزی که اقدام به ترک تحصیل نموده اند دلیلش را عدم وجود مدرسه در محل سکونت خود اعلام نموده ۷۰ درصد دیگر بعلت وجود مشکلات اقتصادی و عدم توانایی رفت و آمد به مدارس شهر یا روستاهای مجاور را عامل ترک تحصیل خود دانسته اند.

    راهکارکاهش ترک تحصیل دانش آموزان ایجادمدارس شبانه‌روزی است
    راهکارکاهش ترک تحصیل دانش آموزان ایجادمدارس شبانه‌روزی است

    وی در ادامه افزود : با ایجاد مجتمع های آموزشی و مدارس شبانه روزی می می شود جمعیت کثیری از محصلین جا مانده از درس را در گلستان جذب نظام آموزش کشور کرد.

    وی ادامه داد: می توان با ساخت مجتمع های آموزشی روستایی امکان تحصیل برای مناطقی که به علت برخی مشکلات از قبیل به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش‌آموزان امکان ساخت مدرسه در روستاهای دورافتاده استان وجود ندارد فراهم نمود.

    گوهری راد گفت: در طی سالهای اخیر شاهد حذف مدارس گلی و خشتی و جمع آوری بخاری های نفتی مدارس بودیم به طوری که نوسازی مدارس استان روند مطلوبی داشته و توانسته است ۹۰ درصد اهداف مربوط به سند تحول بنیادین را محقق ساخته که چشم انداز آن همانند است که گفته شد.

    وی افزود: اعتبارات نوسازی مدارس در گلستان در غالب ۳۱ طرح عمرانی توانسته با ۵.۵ درصد رشد صرفاً در سال جاری ۱۷۰ کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش استان دهد.

    وی با بیان اینکه: متاسفانه باتمام وجود خدمات صورت گرفته در بخش سرانه فضای آموزشی گلستان نسبت به میانگین کشوری عقب مانده است و سهم دانش‌آموزان  از سرانه آموزشی کشور ۲.۵ درصد و در حوزه زیربنای ساختمانی ۲.۱ درصد است همچنین سهم آزمایشگاه‌ ۲.۲ درصد و فضای ورزشی روباز و سرپوشیده تنها ۵۵ صدم درصد است.

    مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در ادامه اظهار داشت: متاسفانه سهم دانش‌آموزان استان از استخر صرفاً ۹ صدم درصد بوده اما در این بین از فضاهای تربیتی، کانون‌های پرورش فکری و دارالقرآن نسبت به میانگین کشوری دارای وضعیت بهتری است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین با سفر دو روزه معاون وزیر آموزش و پرورش با بررسی نو بازدید نسبت به وضعیت فضاهای آموزشی از نزدیک رسیدگی خواهد کرد.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین گلستان دارای جمعیت ۳۶۲ هزار دانش آموز در تمام ۱۴ شهرستان و حدود هزار روستا دارد.

    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *