×
×

رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی
صادرات فرش دستبافت به ارزش ۲۵هزار دلار

  • کد نوشته: 11329
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۲
  • ۰
  • رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۲۵ هزار دلار فرش دستبافت پارسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.
    صادرات فرش دستبافت به ارزش ۲۵هزار دلار
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۲۵ هزار دلار فرش دستبافت پارسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.

    «هاشم ریاحی»افزود: محموله‌های صادراتی فرش دستبافت استان مرکزی بیشتر به مقصد کشورهای کویت، فرانسه و هلند ارسال شده است.

    وی ادامه داد: بیش از ۶ هزار متر مربع  فرش دستبافت امسال در نقاط مختلف این استان بافته شد که اراک، دلیجان، خمین و محلات بیشترین تولید دست بافته‌های سنتی استان مرکزی را داشتند.

    صادرات فرش دستبافت به ارزش ۲۵هزار دلار
    صادرات فرش دستبافت به ارزش ۲۵هزار دلار

    رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این زیرانداز در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرش محاسبه می‌شود و بسیاری از بافندگان تولید خود را به‌دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی‌کنند که با احتساب این مهم بیش از ۱۰هزار متر فرش در استان مرکزی بافته شده است.

    ریاحی اظهار داشت: ۲ پروانه راه‌اندازی کارگاه قالی‌بافی غیرمتمرکز امسال در استان مرکزی صادر و ۲۸۷ کارت قال بافی برای فعالان این حوزه صادر شد. 

    وی اضافه کرد: ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی امسال در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی جذب شد که تاکنون ۷۰ متقاضی به میزان ۱۱ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند. 

    رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: این  استان به خصوص مناطق فراهان، ساروق، جیریا، غیاث‌آباد، محلات و دلیجان قطب تولید فرش‌های دستبافت نفیس در کشور است و حمایت از بافنده‌های استان از طریق معرفی به بیمه تامین اجتماعی و ارائه تسهیلات کم بهره به کارگاه های بافندگی، یکی از برنامه های اولویت دار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  است.

    ۹ هزار و ۴۵۰ بافنده قالی دستبافت در نقاط مختلف استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *