×
×

معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی
پرداخت۱۱۱میلیاردتومان تسهیلات اشتغال حمایتی

  • کد نوشته: 11602
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۵
  • ۰
  • معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت:سهم استان لرستان در حوزه اشتغال حمایتی ۱۴۶میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۱۱میلیارد تومان پرداخت شده است.
    پرداخت۱۱۱میلیاردتومان تسهیلات اشتغال حمایتی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت:سهم استان لرستان در حوزه اشتغال حمایتی ۱۴۶میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۱۱میلیارد تومان پرداخت شده است.

    به گزارش ایرنا،عیسی منصوری روز پنجشنبه در جلسه مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در اتاق بازرگانی خرم‌آباد  بیان کرد: در حوزه روستایی بخشی به اسم اشتغال حمایتی وجود دارد که از طریق نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید انجام می‌شود که سهم استان لرستان ۱۴۶میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۱۱میلیارد تومان پرداخت شده است و در بخش اشتغال روستایی ۳۸۶ بوده که تاکنون ۲۳۶ پرداختی در استان انجام شده است.

    وی با اشاره به اینکه منابعی برای اشتغال غیر روستایی به استان لرستان اختصاص دادیم و اگر در همه این زمینه‌ها طرح و ایده وجود داشته باشد و نیاز به تسهیلات نیز باشد  نگرانی وجود ندارد،  افزود: در استان لرستان به لحاظ منابع ما محدودیت نداریم و مسئولان استانی خواستار رفع محدودیت‌ها برای ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی بودند که به سبب ویژگی‌های استان لرستان ما محدودیت در تخصیص منابع به بخش کشاورزی و سایر رسته‌ها برداشته شد و اختیارات به استان اختصاص یافت.

    پرداخت۱۱۱میلیاردتومان تسهیلات اشتغال حمایتی
    پرداخت۱۱۱میلیاردتومان تسهیلات اشتغال حمایتی

    معاون توسعه و کارفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: سقف وام کشاورزی در قانون روستایی ۴۵ درصد است و کل کشور باید این قانون را رعایت کنیم اما به دلیل ویژگی‌های لرستان این قانون برداشته شده است.

    وی با اشاره به اینکه اولویت ما این است که این منابع به سمت فرآوری و صنایع تبدیلی حرکت کند،بیان کرد:اولویت لرستان دام سبک است و واحدهای فرآوری استان دارای قابلیت فرآوری دام سنگین هستند و در استان اقدامی در این راستا نشده است و باید به صنایع تبدیلی و حلقه‌های بعدی این کار توجه بشود.

    منصوری با بیان اینکه در راستای پرداخت تسهیلات نظارت کافی صورت بگیرد و وزارت کار سهمیه‌ای برای استان لرستان اختصاص داده است ادامه داد: تلاش می شود طرحی زمین نماند چون منابع وجود دارد.

    وی با بیان اینکه عودتی کارها و پروژه‌ها در شهرستان‌ها بالاست واین بدان معناست که سرمایه‌گذار روستایی ما بلد نیست کار کند و اظهار داشت: لازم است در این راستا گروه‌هایی به عنوان مشاور  در اختیار آنها قرار دهیم  و باید جلوی جابه جایی منابع از یک شهرستان به شهرستان دیگر جلوگیری شود و نباید بودجه هر شهرستانی را به دیگر شهرستان ها داد.

    معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت استان در حوزه گیاهان دارویی ادامه داد: محدویدت در لرستان وجود ندارد و باید در زمینه تولید عسل، انجیر و انار سرمایه‌گذاری صورت بگیرد چراکه استان لرستان یکی از پنج کریدور ما در تولید عسل بود ما در سال چهار تن  ژل رویال تولید می‌ شود و این نویدداده می شود که ظرف ماه‌های آینده مایع میلیتین ماده اصلی داروهای ضدسرطان در ایران تولید می‌شود و ما ظرفیت تولید ۱۰۰کیلو در سال را داریم که ۱۱۵هزار میلیارد تومان ارز آوری دارد.

    منصوری با بیان اینکه یک واحد بسته بندی در شهرستان دلفان در حال راه‌اندازی است اظهار داشت:واحدهایی که از خارج از استان  با روستائیان و کشاورزان منطقه قرارداد ببندند و محصولشان را بخرند ما تا سقف ۱۰۰میلیارد تومان آنها را تامین منابع می‌کنیم.

    وی افزود: تبدیل زیرساخت‌های موجود به فرصت برای مردم کاری است که معطل مانده است و ما آمادگی داریم در این زمینه مکانسیم تامین مالی هم برای مردم آماده کنیم.

    معاون توسعه و برنامه‌ریزی وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: برخی کشاورزان مناطق سیل‌زده بعد از سیل هنوز نتوانستند از مزرعه و باغ خود استفاده کنند که احیای این زمین‌ها باید انجام شود و ایستگاه مشترک پمپاژ برای آنها ایجاد شود و در راستای ایجاد اشتغالزایی برای مناطق سیل‌زده اگر کسی در راستای احیای این مزارع تلاش کند حمایت خواهدشد و  چهار میلیارد تومان برای احیای باغات و زمین‌های کشاورزی مناطق سیل‌زده لرستان اختصاص یافت که متاسفانه این منابع استفاده نشد.

    منصوری به توانمندسازی روستاییان تاکید کرد و گفت : تنها مشکل موجود پرداخت تسهیلات نیست بلکه مهاجرت نسل دوم را داریم و باید اشتغالی ایجاد کرد که فارغ التحصیل در این فضاها باقی بماند و بهره وری بخش کشاورزی در استان باید افزایش یابد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *