×
×

فرمانده انتظامی گنبدکاووس
کاهش۵۳درصدی جرایم سایبری

  • کد نوشته: 11746
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۷
  • ۰
  • سرهنگ محمود علی‌فر فرمانده انتظامی گنبدکاووس با اشاره به کاهش ۵۳ درصدی جرایم حوزه سایبری دراین شهرستان مرزی طی نیمه نخست امسال به دلیل اقدامات پیشگیرانه از جمله فعال شدن رمز دوم بانکی (پویا) گفت که این مدت دستگیری مجرمان سایبری ۷۳ درصد بیشتر شد.
    کاهش۵۳درصدی جرایم سایبری
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سرهنگ محمود علی‌فر فرمانده انتظامی گنبدکاووس با اشاره به کاهش ۵۳ درصدی جرایم حوزه سایبری دراین شهرستان مرزی طی نیمه نخست امسال به دلیل اقدامات پیشگیرانه از جمله فعال شدن رمز دوم بانکی (پویا) گفت که این مدت دستگیری مجرمان سایبری ۷۳ درصد بیشتر شد.

    سرهنگ محمود علی‌فر گنبدکاووس به مناسبت شروع هفته انتظامی (۲۷ مهر تا ۲ آبان) افزود: اگر چه وقوع جرایم سایبری در این شهرستان کاهش یافته اما به سبب ناآگاهی و سهل انگاری برخی شهروندان در زمان استفاده از وبگاه‌ها و درگاه‌های اینترنتی همچنان شاهد کلاهبرداری‌ دراین حوزه هستیم که مردم باید آگاهی خود را در این بخش ارتقا دهند.

    وی با اشاره به کشف ۱۴۰ کیلوگرم انواع موادمخدر طی نیمه نخست امسال در گنبدکاووس، گفت: کشف این مقدار مواد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش یافته و پلیس مبارزه و برخورد با سوداگران مرگ را با قدرت انجام می ‌دهد.

    سرهنگ علی‌فر از کاهش هفت درصدی وقوع انواع سرقت و افزایش ۴۰ درصدی کشف آن در گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: شیوع ویروس کووید ۱۹ و ماندن بیشتر مردم در منزل و کاهش مسافرت ها و نیز افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس انتظامی از عوامل کاهش سرقت از منزل در این شهرستان بود.

    کاهش۵۳درصدی جرایم سایبری
    کاهش۵۳درصدی جرایم سایبری

    وی، کشف ۶۵ میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق و کاهش ۲۳ درصدی تصادفات درون و برون شهری را از دیگر عملکردهای انتظامی گنبدکاووس در ۶ ماه نخست امسال برشمرد و تصریح کرد: استقرار واحد مشاوره در پاسگاه‌های انتظامی این شهرستان سبب صلح و سازش ۸۹ درصد پرونده‌ها قبل از ارسال به محاکم قضایی شده است.

     فرمانده انتظامی گنبدکاووس قبل از این نشست نیز در صبحگاه مشترک مجموعه یگان‌های ناجا در این شهرستان، با یادآوری سخنی از مقام معظم رهبری که فرموده بودند،”نیروی انتظامی آبروی نظام است”، خاطرنشان کرد: مطابق این سخن، رفتار و گفتار ماموران انتظامی با مردم باید در راستای حفظ آبروی نظام بوده و برای همه افراد جامعه درس‌آموز باشد.

    سرهنگ علی‌فر گفت: نیروی انتظامی گام‌های خوبی برای بهبود رفتار و گفتار ماموران برداشته و باید بدانیم که مردم همیشه ناظر عملکرد این مجموعه هستند.

    وی باتاکید برضرورت رعایت اخلاق اسلامی پرسنل ناجا در تعامل با مردم افزود: اعتماد مردم، مهمترین سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی است که حفظ این سرمایه باید در راس فعالیت‌های پرسنل بویژه در زمان تامین نظم و امنیت جامعه باشد.

    سرهنگ علی‌فر همچنین با تبریک هفته ناجا و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انتظامی افزود: این هفته فرصت مناسبی برای بیان عملکردها و آشنایی بیشتر مردم با ماموریت‌های انتظامی است اگرچه همکاری و مشارکت مردم گنبدکاووس با پلیس بسیار خوب است.

    همچنین حجت الاسلام محمدعلی نعیمی کیا، رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گنبدکاووس نیز دراین مراسم در کنار مردم بودن و به آنها خدمت کردن را فلسفه ذاتی ادارات و نهادهای مختلف کشور از جمله ناجا دانست و گفت: مقام معظم رهبری به سبب تعدد وظایف و ماموریت‌های انتظامی پرسنل آن را “مجاهد فی سبیل الله” دانستند زیرا همواره برای تامین نظم، امنیت و آسایش جامعه تلاش می‌کنند.

    همچنین در این مراسم از برخی پرسنل نمونه واحدهای مختلف انتظامی و مرزبانی گنبدکاووس، برگزیدگان مسابقات فرهنگی و هنری، یک خانواده شهید، یک جانباز و یک بازنشسته انتظامی تجلیل شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *