×
×

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
شناسایی۱۵۸مبتلابه کرونابه طور سرپایی

  • کد نوشته: 12189
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۳
  • ۰
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از موارد جدید مبتلا به کرونا که شبانه‌روز گذشته در استان خراسان جنوبی شناسایی شده، ۱۵۸ مورد به صورت نمونه‌گیری سرپایی بوده است.
    شناسایی۱۵۸مبتلابه کرونابه طور سرپایی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از موارد جدید مبتلا به کرونا که شبانه‌روز گذشته در استان خراسان جنوبی شناسایی شده، ۱۵۸ مورد به صورت نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، محمد دهقانی گفت: ۲۷۵ آزمایش جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته انجام شده که از این تعداد نمونه ۲۲۰ مورد مثبت جدید شناسایی شده و شامل ۶۲ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان و ۱۵۸ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

    وی بیان کرد: بیشترین موارد مثبت جدید مانند روزهای گذشته مربوط به شهرستان بیرجند با ۸۱ نفر بوده و شهرستان‌های بشرویه با ۳۴ نفر، قاینات با ۳۳ نفر، طبس با ۲۱ نفر و سرایان با ۱۶ نفر در رده‌های بعدی هستند.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۳۰۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد ۱۸۳ نفر مبتلای قطعی به کرونا شناسایی شده‌اند.

    وی افزود: همچنین ۲۹ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی پنج نفر از آنان وخیم است.

    دهقانی اظهار داشت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته با هفت مورد فوتی جدید در استان آمار کلی فوت بر اثر کرونا به ۲۴۰ مورد رسید.

    وی گفت: مراجعه بیماران تنفسی و کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی استان خراسان جنوبی طی هفته‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است و کماکان روند صعودی را طی می‌کنیم.

    وی افزود: این وضعیت نشان دهنده پیک سومی است که به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، بازگشایی‌های حوزه‌های مختلف، ترددهای غیرضروری، مسافرت‌ها و مراسمی است که در این مدت در خراسان جنوبی اتفاق افتاده است.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از هم‌استانی‌های عزیز تقاضا می‌شود به ویژه در تعطیلات پیش رو که زمینه ایجاد ترددهای غیرضروری را ایجاد می‌کند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، از مسافرت‌های غیرضروری صرفنظر و همچین تردد بین شهر و روستا که باعث افزایش بیماری خواهد شد را کاهش دهند.

    وی تاکید کرد: در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصداق کار معروف است و رعایت نکردن آنها منکر که این وظیفه را هم ایجاب می‌کند نسبت به سلامتی خود و اطرافیانمان حساس باشیم و مشکلی ایجاد نکنیم.

    موارد مثبت جدید شناساسی شده در خراسان جنوبی امروز به بیشترین تعداد از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون رسید.

    اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ اعلام شد و روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان پس از خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و خرداد امسال، بار دیگر در شهریور ماه صعودی شد که این روند همچنان ادامه دارد.

    خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از یک ماه است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

    با تصویب ستاد استانی و تایید ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ۱۰گانه که از ۲ هفته قبل به این استان بازگشت، یک هفته دیگر تا نهم آبان ماه تمدید شد.

    منبع: پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *