×
×

آذربایجان غربی زیرآتش کرونا

  • کد نوشته: 12767
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۹
  • ۰
  • شیوع بیماری کرونا نظیر دیگر نقاط دنیا و کشور در آذربایجان‌غربی نیز روز به روز بیشتر شده و هر روز شمار بیشتری از شهروندان و خانواده‌ها با این بیماری دست به گریبان می‌شوند درحالی‌که نظیر هشت ماه گذشته، همچنان بهترین راه جلوگیری از ابتلا، استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه اعلام می‌شود.
    آذربایجان غربی زیرآتش کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    شیوع بیماری کرونا نظیر دیگر نقاط دنیا و کشور در آذربایجان‌غربی نیز روز به روز بیشتر شده و هر روز شمار بیشتری از شهروندان و خانواده‌ها با این بیماری دست به گریبان می‌شوند درحالی‌که نظیر هشت ماه گذشته، همچنان بهترین راه جلوگیری از ابتلا، استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه اعلام می‌شود.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، بیماری کرونا از هشتم اسفند سال گذشته ( هشت ماه پیش) در آذربایجان غربی شیوع یافت و اولین موارد ابتلا در نقاط مختلف استان نیز در هفته دوم این ماه پدیدار شد؛ در ابتدا روند ابتلا به بیماری کرونا بین شهروندان این استان نظیر دیگر نقاط کشور کُند بود ولی با بی تفاوتی شهروندان، موج نخست بیماری در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری در آذربایجان غربی بروز کرد.

    پس از آن، آذربایجان غربی در یک موج سینوسی، خیز های دیگر شیوع بیماری کرونا را تجربه کرد که البته همه آنها خیز کمی داشت و همواره مسوولان بهداشتی و ستاد مقابله با کرونا، از احتمال بروز موارد ابتلای شدید و مرگ و میر زیاد در پاییز ابراز ترس می کردند.

    پیش از شروع فصل پاییز و همزمان با روزهای پایانی تابستان با آغاز سفرهای ورودی و خروجی به استان و همچنین ادامه فصل برداشت محصولات مختلف باغی، اجرای طرح های پیشگیرانه نیز در آذربایجان غربی به فراموشی سپرده شد و خیز جدید و جدی تر شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی شروع شد.

    در این موج که از اواخر شهریور آغاز شده و همچنان با گذشت نزدیک به هفت هفته ادامه دارد، تعداد بستری های روزانه از ۲۰۰ نفر پایین تر نیامده و تعداد فوتی ها نیز فاصله زیادی با تک رقمی شدن داشته است؛ حتی تعداد فوتی ها در یک روز به حدود ۴۰ نفر نیز در آذربایجان غربی رسید.

    در حال حاضر نیز به گفته مسوولان بهداشتی، همه تخت های اختصاص داده شده به بیماران کرونایی در اکثر شهرهای آذربایجان غربی به ویژه ارومیه پر شده و اقدامات لازم با استفاده از دیگر ظرفیت های درمانی در مراکز بیمارستانی انجام می شود.

    وضعیت ارومیه و برخی دیگر از شهرهای آذربایجان‌غربی از حالت قرمز به سیاه وارد شده است

    مسوول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه روند ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در ارومیه و برخی از شهرهای دیگر استان از حالت قرمز به سیاه وارد شده است.

    علی احمد آقاپور افزود: به شدت روند صعودی در پیک سوم ابتلا به کرونا در استان حاکم شده و باید چاره‌ای اندیشید تا مردم نسبت به رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی ترغیب شوند.

    وی تاکید کرد:تمامی ظرفیت بیمارستان‌های آذربایجان غربی از بیماران کرونایی پر شده ولی روند درمان بیماران با قدرت و قوت همچنان ادامه دارد.

    آذربایجان غربی زیرآتش کرونا
    آذربایجان غربی زیرآتش کرونا

    فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی از ۱۷۰۰ نفر فراتر رفت

    جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: فوتی‌های ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر فراتر رفته و روند افزایشی آن همچنان با سرعت ادامه دارد.

    ایرج محبی افزود: تاکنون یک هزار و ۷۱۹ نفر از مردم آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که رقم بسیار بالایی در حدود هشت ماه گذشته به شمار می رود.

    وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر با تداوم خیز جدید شیوع بیماری کرونا، یک هزار و ۴۶۹ نفر در بیمارستان های آذربایجان غربی به خاطر بیماری های حاد تنفسی بستری شده که از این تعداد، ۵۸۶ نفر با تست مثبت کرونا بوده و ۸۸۳ نفر مشکوک به این بیماری هستند.

    جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: از کل بستری شده ها، ۲۷۲ نفر در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی در سراسر استان تحت درمان قرار دارند که از این تعداد نیز ۸۵ نفر با حال بسیار وخیم، به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

    محبی گفت: وضعیت ارومیه بسیار حاد بوده از ۲۷۶ بیمار کرونا مثبت بستری شده طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی، ۸۷ نفر معادل حدود یک سوم مربوط به مرکز استان است.

    آمار مبتلایان در همه شهرهای آذربایجان غربی صعودی است

    رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز در این خصوص گفت: آمار مبتلایان در همه شهرهای استان صعودی بوده و روند ابتلا، نگران کننده است.

    دکتر جواد آقازاده افزود: در برخی شهرستان‌ها از جمله بوکان، خوی و سلماس آمار مبتلایان افزایش یافته است به طوری که در برخی روزها تعداد مبتلایان روزانه بستری در مراکز درمانی خوی به ۴۵ بیمار رسیده است.

    وی تاکید کرد: مقابله با بیماری کرونا یک امر فرابخشی است و باید تمامی ارگان ها و مسوولان پای کار بیایند.

    وی اظهار کرد: یکی از مشکلات این است که درمانگاه های بخش خصوصی و مطب‌ها بیماران کرونایی را به مراکز بهداشت معرفی نمی کنند؛ مراکز بهداشت بیماران کرونایی را مراقبت و کنترل می‌کنند اما این اقدام ها برای سایر بیماران معرفی نشده انجام نمی شود.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: به طور متوسط روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ تست در استان انجام می شود که در بیماریابی بسیار موثر است.

    همین وضعیت نامناسب موجب شده تا محدودیت های کرونایی در همه آذربایجان غربی برای پنجمین هفته متوالی تا جمعه هفته آینده تمدید شود.

    البته محدودیت های بیشتر در سه شهرستان پیرانشهر، ماکو و مهاباد با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال شده که پیش بینی می شود همین امر نیز تمدید شود.

    البته مسوولان استانی بر اعمال محدودیت های بیشتر در ارومیه نیز تاکید دارند ولی محقق نشده است.

    طبق آمار غیررسمی تاکنون نزدیک به ۵۰ هزار نفر از مردم آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و بیش از ۱۶۰۰ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *