×
×

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان
انتقال خودسرانه ودردسرفروشنده

  • کد نوشته: 13302
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۵
  • ۰
  • سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان از کشف پرونده با موضوع کلاهبرداری خبر داد و گفت: هر شخصی پس از دسترسی به گوشی همراه با سیم کارت فرد دیگری، به واسطه کدهای دستوری سامانه همتا، می تواند عملیات انتقال مالکیت به سیم کارت جدید را انجام دهد.
    انتقال خودسرانه ودردسرفروشنده
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان از کشف پرونده با موضوع کلاهبرداری خبر داد و گفت: هر شخصی پس از دسترسی به گوشی همراه با سیم کارت فرد دیگری، به واسطه کدهای دستوری سامانه همتا، می تواند عملیات انتقال مالکیت به سیم کارت جدید را انجام دهد.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سرگرد “احسان بهمنی” سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اظهار داشت: شاکیه به پلیس فتا استان مراجعه و ضمن ارائه مرجوعه قضایی، مدعی شد مشتری خودسرانه اقدام به تغییر مالکیت گوشی وی کرده است، لذا مراتب برای رسیدگی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

    این مقام مسئول بیان داشت: طی تحقیقات و بررسی های انجام شده مشخص شد شاکیه در ماه گذشته اقدام به ثبت آگهی فروش گوشی اپل در وب سایت دیوار می کند،خانمی برای خرید گوشی به صورت حضوری مراجعه کرده و به بهانه مشاهده تنظیمات و عملکرد گوشی اقدام به انتقال مالکیت و ارسال کدفعال سازی برای شماره تماس خود می کند، پس از عدم توافق برای قیمت تعیین شده، شخص مذکور به منزل برگشته و فرآیند فعال سازی انتقال مالکیت را تکمیل می کند.

    وی افزود: شاکیه پس از مدتی با شخص دیگری توافق و سه میلیون تومان بیعانه دریافت و آن را خرج می کند لذا در زمان واگذاری هنگام انتقال مالکیت متوجه می شود گوشی به مالکیت متهمه ثبت شده است.

    این مقام مسئول بیان داشت : سرانجام با تکمیل پرونده مربوطه و هماهنگی با مقام قضایی، شخص خاطی به پلیس فتا احضار شد که اعلام داشت انگیزه ام فشار به شاکیه برای فروش گوشی موبایل به من بوده است،لیکن به محض اعتراض او پشیمان شدم و ضمن معذرت خواهی از طریق واتس آپ کدفعال سازی جهت بازگردانی انتقال مالکیت برای فروشنده ارسال کردم!

    این مسئول انتظامی به هموطنان توصیه کرد: اگر می خواهید گوشی خود را بفروشید بنابراین هنگام بررسی گوشی توسط خریدار، حتماً مراقب فعالیت های او باشید؛همچنین فروشنده موظف است با کدهای دستوری #۰۶#* جهت دریافت شماره سریال و  #7777* برای استعلام اصالت دستگاه اقدام و مراتب به خریدار نشان داده شود و عملیات انتقال مالکیت پس از تسویه حساب با حضور مشتری و خریدار انجام شود.

    سرپرست پلیس فتا هرمزگان خاطر نشان کرد : مطلوب است شهروندان به صورت مستمر برای مشاهده محتوای آموزشی،مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

    منبع: پلیس فتا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *