×
×

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج
دموکراسی دو حزبی

  • کد نوشته: 13556
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۷
  • ۰
  • نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با اشاره به حاشیه های فراوان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، گفت : مردم این کشور فقط باید از ۲ حزب کاندید رییس جمهوری انتخاب کنند که بیانگر انحصاری بودن دموکراسی لیبرال در آمریکا است.
    دموکراسی دو حزبی
  • تبلیغ هدفمند

    نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با اشاره به حاشیه های فراوان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، گفت : مردم این کشور فقط باید از ۲ حزب کاندید رییس جمهوری انتخاب کنند که بیانگر انحصاری بودن دموکراسی لیبرال در آمریکا است.

    آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در سی و ششمین خطبه مکتوب جمعه  این هفته کرج افزود: آمریکایی ها  که خود را در قله دموکراسی می‌بینند و به دیگر کشورها هم دیکته می‌کنند که مثل آنان باشند، اما مردم‌سالاری در این کشور به گونه‌ای است که مردم فقط می‌توانند یک نفر را از افراد ۲ حزب انتخاب کنند و این روزها به‌خوبی چهره واقعی لیبرال دموکراسی نمایان است و هر چه تلاش می‌کردیم به این خوبی نمی‌توانستیم ترسیم کنیم.

    وی بیان داشت: امروز  مردم آمریکا از نتیجه انتخابات این کشور به خاطر بروز جنگ داخلی احتمالی وحشت دارند.

    وی ادامه داد: برای برگزاری انتخابات پیچیده آمریکا بیش از یک سال باید فعالیت شود و در نهایت هم رای مردم با آراء الکترال کالج کنار گذاشته می‌شود، یعنی اگر کاندیدایی رای بیشتری بیاورد اما اکثریت گزینشگران ایالت‌ها به رقیب او رای بدهند، برنده‌ آرای مردمی، بازنده نهایی خواهد بود و اگر براثر اختلاف کاندیداها شکایتی تنظیم شود، دادگاه عالی آمریکا کاری با رد و صحت انتخابات نداشته و فرد منتخب را انتخاب می‌کند.

    خطیب جمعه کرج اظهار داشت: هرکدام از این ۲ نفر (ترامپ و بایدن) رای بیاورند در مسیر قهقرائی که آمریکا طی می‌کند فرقی نمی‌کند؛ البته اگر رییس جمهور فعلی دوباره رای بیاورد سرعت افول و فروپاشی سیاسی آمریکا در جهان بیشتر خواهد شد و به‌تبع او رژیم غاصب و دولت‌های عربی وابسته به‌سرعت نابود می‌شوند.

    “همین امروز روی جلد مجله تایمز پرچمی از آمریکا را که پاره‌پاره است به تصویر کشیده شده که پیام دارد. البته پیام اصلی که افول آمریکاست را مردم آمریکا با آتش زدن پرچم کشورشان اعلام می‌کنند.”

    آیت‌الله حسینی همدانی افزود: آن‌وقت متأسفانه عده‌ای در ایران با شیطنت القاء می‌کنند که ترامپ از آمریکا جدا است و آنقدر ذهن جامعه را درگیر می‌کنند که همه دنبال نتیجه باشند و در گوشه صفحه تلویزیون نتیجه آراء را درج می‌کنند؛ این خیال خامی است که عده‌ای در داخل ایران تصور می‌کنند اگر فلان کس پیروز شود گشایشی در امور به وجود خواهد آمد، به طور حتم سیاست‌های آمریکا در مورد ایران تغییر نخواهد کرد و تلاش آن‌ها مهار ایران و از کار انداختن جبهه مقاومت اسلامی است.

    وی ادامه داد: هرکدام که رییس جمهوری آمریکا شوند تحریم‌های ظالمانه برداشته و یا کم نخواهد شد و از طرف دیگر چون اروپا هم بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورد مناسباتش با ایران تغییر فاحشی نخواهد کرد، عده‌ای از مسئولان نمی‌خواهند باور کنند که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم.

    “البته سیاستمداران پشت پرده به رییس ‌جمهوری منتخب خود ارشاد خواهند کرد تا تصمیمات اصلی را تا نتیجه انتخابات آینده ایران به تأخیر بیاندازند و بعد تصمیمات جدی‌تر را بگیرند. هر ۲ شیطان هستند و فرقی نمی‌کنند یکی ابلیس و دیگری وسواس الخناس است.”

    دموکراسی دو حزبی
    دموکراسی دو حزبی

    خطیب جمعه کرج گفت: بنابراین مسوولان باید فرصت را غنیمت بشمارند و بدون پرداختن به امور بی‌ثمری مثل پیروز میدان انتخابات آمریکا، و با استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی مشکلات مردم را علاج کنند.

    انحراف افکاری عمومی برای فرار از پاسخگویی

    آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه یکی از راهکارهای عملیات روانی برای فرار از پاسخگویی به مطالبات اصلی مردم، روش انحراف افکار عمومی، حواس پرتی یا حاشیه سالاری است، افزود: در این روش، حواس مخاطبان را به وسیله برجسته کردن یک موضوع فرعی که ربط جدی با مساله اصلی ندارد، پرت می کنند.

    وی ادامه داد:  سیاسیون و دولت‌ها از این روش برای نجات خود در مقابل مسائل مهم و چالش‌های اساسی استفاده می کنند؛ برای مثال مردم دچار مشکلات متعدد معیشتی و اقتصادی هستند و از دولت به جد چاره‌اندیشی را مطالبه می کنند اما در این میان موضوع صلح امام حسن مجتبی علیه السلام و یا لزوم مذاکره با آمریکا برای انحراف افکار عمومی مطرح می شود.

    امام جمعه کرج گفت :  حتی دولت‌های متخاصم هم از این روش برای نجات خودشان بهره می برند. رهبر معظم انقلاب در بیانی فرمودند که دشمن، نیازمند به اغتشاش افکارعمومی و ابهام آفرینی است. اگر به تاریخ مراجعه کنید شواهد فراوانی را می‌بینید که در طول تاریخ در موضوعات مختلف حتی مسائل علمی از این روش افراد و گروه ها و دولت ها برای نجات خودشان استفاده کرده اند.

    نماینده ولی فقیه در البرز افزود:  در ۴۰ سال اخیردیده‌ایم زمانی که اولویت‌های فراوان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی معطل‌مانده و باید چاره شوند به یکباره شبهه‌ و مطلبی مانند تحریف شخصیت‌های دینی و علمی و یا با علم به اینکه می‌دانند بیانشان بازتاب منفی دارد و منتقدان را تحریک می‌کند، آیه و روایتی را مطرح می‌کنند تا افکار عمومی بااحساس تکلیف در پاسخگویی مشغول جر و بحث شود و موضوع اصلی به فراموشی رود.

    آیت حسینی همدانی افزود: نخبگان باید بدانند که در جنگ روانی، اولویت چیست و بدون انفعال و هیجان، نگذارند دغدغه‌ی اصلی جامعه فراموش شود؛ هم پاسخگوی شبهه باشند و هم اولویت‌ها را بیان و مطالبه کنند.
    یادآوری بیانات مهم رهبری

    امام جمعه کرج ادامه داد: آنچه امروز باید دنبال و به گفتمان غالب تبدیل شود همان است که رهبر انقلاب درباره دولت جوان حزب‌اللهی فرمودند؛ به فرموده ایشان، علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزب‌اللهی و جوان مؤمن است که می‌تواند کشور را از راه‌های دشوار عبور بدهد؛ امروز وظیفه همه ما گفتمان سازی و فراهم کردن مقدمات برای روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی است.

    وی تصریح کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در روز عید ولادت رسول گرامی اسلام صلی‌الله علیه وآله و امام صادق  علیه‌السلام مثل همیشه پر از نکته و درس و عبرت و بصیرت بود و در بخش‌های مختلف احتیاج به طرح بحث و دقت نظر دارد.

    نماینده ولی فقیه در استان البرز با طرح این پرسش که «منظور از گرانی اجناس چه چیزی موردنظر است؟» اظهار داشت: گاهی قیمت اجناس به خاطر مقدمات تولید و عواملی که در تولید از مواد اولیه و حمل‌ونقل گرفته تا کار، کارگران و غیره مؤثر است، گران می‌شود.

    آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه گاهی گران بودنِ قیمت تمام‌شده محصولات، به خاطر سیاست‌گذاری‌های غلط و اهمال‌کاری‌ها است افزود: البته می‌دانید که هردوی این‌ موارد بیماری‌ است که بیش از ۵۰ سال اقتصاد ایران را درگیر خود کرده است.

    وی ادامه داد: گاهی هم تورم و بی‌ارزش شدن پول ملی و کم بودن درآمدها و عواملی ازاین‌دست معیشت را تنگ کرده و باعث می‌شود که زندگی روزمره نچرخد؛ اما عمده مشکلات اقتصادی مردم وقتی است که قیمت کالاها با سرعت غیرقابل‌قبول گران می‌شود، نه‌فقط کالا بلکه خدمات را هم گران ارائه می‌کنند و به این وسیله آرامش جامعه و خانواده‌ها را به هم می‌زنند.

    قیمت کمرشکن اجاره منزل
    خطیب جمعه کرج با بیان اینکه قیمت اجاره منزل کمرشکن است و بر مسائل دیگر هم اثر می‌گذارد افزود: بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی، آن‌هم به‌صورت روزانه بلکه ساعتی و آن‌هم نجومی در خانواده‌ها اضطراب ایجاد می‌کند.

    وی تصریح کرد: کمترین اثر سوء این گرانی‌ها، شرمندگی افراد و متزلزل شدن کیان خانواده‌ها است، رغبت جوانان را به تشکیل خانواده کم می‌کند، اقدامات بزهکارانه و حرام برای تأمین معاش را زیاد می‌کند و اعتماد بین مردم و مسوولان را از بین می‌برد، در نتیجه مشارکت نکردن مردم را در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی به همراه دارد، به‌طوری‌که دشمن از همین کمبودها استفاده می‌کند و خدمات مهم و کم‌نظیر نظام در عرصه‌های مختلف را بی‌ارزش و کم‌مقدار جلوه می‌دهد و استفاده خودش را در بدبینی و بی‌اعتمادسازی می‌برد.

    آیت‌الله حسینی همدانی گفت: مردم ما به‌خوبی درک می‌کنند که در میانه‌ یک جنگ کامل اقتصادی قرار داریم و درآمد سالانه ایران نسبت به قبل به ثلث رسیده و دچار تحریم پولی و بانکی ظالمانه هستیم و قسمتی از دارایی‌های ما در کشورهای مختلف بلوکه‌شده و نمی‌توانیم نفتمان را بفروشیم و اوضاع کرونا هم مزید بر علت شده است.

    وی تصریح کرد: موارد یادشده عواملی است که خارج از عهده ماست و در این‌ها بحثی نیست، اما سؤال درباره عواملی است که در اختیار خودمان است و جبران بقیه نقایص را می‌کند؛ چرا به آن‌ها بی‌توجه هستیم.

    وی ادامه داد: عده‌ای از مسوولان نمی‌خواهند باور کنند که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و آرایش دقیق چنین جنگی را ندارند، دائم به دنبال مقصرند و کمبودها را به گردن دیگران می‌اندازند و به‌جای اینکه در مقابل حملات دشمن، طرح عملیاتی و اقدام متقابل و مانند آن داشته باشند و از ظرفیت‌های داخل کشور استفاده کنند به وعده‌های بی‌اساس بیگانه دلخوش هستند.

    “گاهی هم که قصد خدمت دارند، بدون کارشناسی دقیق، سیاست‌گذاری متقن، نظارت نظام‌اند و قاطع، تصمیمات عجولانه‌ی مشکل‌آفرین می‌گیرند و زمینه را برای یک عدّه سوءاستفاده‌چی و رانت‌خوار فراهم می‌کنند. این همان فرصت سوزی و ناهماهنگی است که رهبری می‌فرمایند.”

    وی اظهار داشت: باید با باور درست و اعتقاد به اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و استفاده از مجاهدان در این عرصه و باروحیه و مدیریت جهادی وارد مبارزه در میدان جنگ اقتصادی شد و قسمتی از کار را به مردم سپرد و با هماهنگی کاملِ دستگاه‌های متولی، به کمک مردم محروم شتافت و از آنان هم فاصله نداشت تا درک مشکلاتشان ملموس باشد.

    آیت‌الله حسینی همدانی افزود: ایران کشور ثروتمندی است و اگر مسئولان خوب مدیریت کنند با همه سختی هایی که بیش از ۴۰ سال به ما تحمل کرده‌اند به مدد الهی، صبر و مقاومت مردم در جایگاه هفدهم اقتصاد جهان قرار داریم.

    تلاش برای استقرار دولت جوان حزب‌اللهی

    امام جمعه کرج تصریح کرد: برای اینکه به جایگاه اصلی خود در آینده قرار گیریم باید تلاش کنیم دولت جوان حزب‌اللهی مستقر شود ور این تنها راهی است که می‌تواند اقتصاد بیمار کشور را مداوا کرده در مسیر شکوفای قرار دهد است.

    وی اظهار داشت: به طور حتم سیاست‌های آمریکا در مورد ایران تغییر نخواهد کرد و تلاش آن‌ها مهار ایران و از کار انداختن جبهه مقاومت اسلامی است؛ عده‌ای از مسوولان نمی‌خواهند باور کنند که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم.

    حرکت فرزندان انقلاب در راستای تحقق بیانات رهبری

    آیت‌الله حسینی همدانی افزود: در زمانی که عده‌ای در داخل کشور دنبال مسائل حاشیه‌ای انتخابات آمریکا هستند فرزندان مؤمن، غیور و انقلابی ایران اسلامی در مسیر اقتدار ایران باقدرت و توان خود در راستای تحقق بیانات فرمانده کل قوا حرکت می‌کنند؛ آنجا که فرمودند دوران بزن درو تمام‌شده و دشمن اگر یکی بزند ۱۰ تا خواهد خورد.

    “در آستانه سالروز شهادت علمدار اقتدار موشکی ایران سردار حسن طهرانی مقدم از فناوری جدیدی پرده‌برداری کردند که قدرت بازدارندگی و دفاعی ایران را چند برابر می‌کند؛ موشک بالستیکی که به‌صورت رگبار شلیک می‌کند و فرصت نفس کشیدن دشمن را قطع می‌کند.”

    وی افزود: این توانایی و ده‌ها مورد دیگر در دل بیش از ۴۰ سال تحریم صنعت دفاعی و تسلیحاتی که آمریکا و اروپا برای ایران رقم‌زده‌اند محقق شده است.

    وی ادامه داد: روز ۲۱ آبان سالگشت شهادت شهدای خودکفایی به پرچمداری دانشمند باتقوا حاج حسن طهرانی مقدم، مخلصِ بی ادعایی که در سن ۲۰ سالگی توپخانه سپاه را راه‌اندازی کرد را گرامی می‌داریم.

    امام جمعه کرج خاطر نشان کرد: از عزیزانی که در عملیات سایبری سیستم برق سرزمین‌های اشغالی  را از کار انداختند و مناطق مختلف و گسترده‌ای را در خاموشی فروبردند که در نوع خودش بی‌نظیر بود و پیام‌های روشنی برای رژیم منحوس داشت قدردانی می‌شود.

    وی اداه داد: همچنین از مجاهدت خاموش عزیزانمان در اطلاعات سپاه که جان‌برکف در مسیر امنیت و آرامش کشور اقدام می‌کنند و اخیراً با دستگیری عنصر فعال و مؤثر در گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب وهابی خوزستان شبکه جاسوسی و رسانه‌ای دشمن را متحیر کردند قدرادنی می‌شود.

    سلامت اقتصادی در انتخابات شورای شهر

    خطیب جمعه کرج با یادآوری شاخص‌هایی برای انتخابات شورای اسلامی شهر اظهار داشت: همه مردم با آسیب‌هایی که در طول سالیان به شهر و استان به خاطر ناکارآمدی برخی افراد به وجود آمده توجه دارند و نباید اشتباهات تکرار شود و خرابی روی خرابی بیاید؛ باید جلوی فساد را گرفت.

    آیت‌الله حسینی همدانی افزود: یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها که از اکنون که افراد در حال فعالیت هستند برای معرفی خودشان باید به آن توجه کرد، مساله سلامت اقتصادی است.

    وی ادامه داد: مردم افرادی را که علاوه بر تخصص لازم از سلامت اقتصادی برخوردار هستند و اهل باندبازی، رشوه، اسراف و اشرافی گری نیستند شناسایی کنند و از آنان بخواهند که کاندیدا شوند؛ گاهی دیده شده یک انسان ناسالم که از طهارت لازم برخوردار نیست و در دستگاهی قرار می‌گیرد چه مفاسدی به وجود می‌آورد.

    وی تصریج کرد: دستورات رهبر معظم انقلاب درباره اصناف، کنترل‌گرانی، ورود بسیج به نظارت و کمک به مهار قیمت‌ها باید به‌سرعت عملیاتی شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *