×
×

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان
افزایش سهمیه سه هزارتنی گندم

  • کد نوشته: 13904
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۱
  • ۰
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با افزایش سه هزار تنی سهمیه گندم استان ظرفیت این محصول به ۳۸ هزار تن افزایش یافت.
    افزایش سهمیه سه هزارتنی گندم
  • تبلیغ هدفمند

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با افزایش سه هزار تنی سهمیه گندم استان ظرفیت این محصول به ۳۸ هزار تن افزایش یافت.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا ماندانا زنگنه روز سه‌شنبه در نشست کارگروه آرد و نان سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایران که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهارداشت: مقرر شد ماهانه سه هزار تن گندم به سهمیه استان افزوده شود که پس از تبدیل به آرد و سبوس گیری به ۲ هزار و ۵۵۰ تن خواهد رسید.

     وی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت سیستان و بلوچستان حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده و سرانه آرد به ازای هر نفر حدود ۱۰ کیلوگرم است که در مقایسه با استان‌های دیگر در ردیف ششم قرار داریم.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به سطح درآمد پایین خانوارهای استان و نرخ رشد جمعیت که باعث شده قوت غالب مردم نان باشد و از سویی وجود تعداد قابل توجهی فاقدین شناسنامه و همچنین اتباع بیگانه در استان که مستلزم خدمات هستند نیاز است که در میزان سرانه آرد و نان تجدیدنظر شود و این میزان از ۱۰ کیلوگرم به ۱۲ کیلوگرم افزایش یابد.

    افزایش سهمیه سه هزارتنی گندم
    افزایش سهمیه سه هزارتنی گندم

    وی از شرکت غله و خدمات بازرگانی ایران به دلیل اقداماتی که برای بهره‌برداری و بالفعل کردن ظرفیت‌های بندر چابهار انجام شده تقدیر کرد و افزود: انتظار داریم شاهد ورود تعداد بیشتری از کشتی‌های حامل کالاهای اساسی به این بندر باشیم که این موضوع منجر به بهره‌برداری از ظرفیت‌های بندر و انبارهای ایجاد شده و همچنین رونق ناوگان حمل و نقل خواهد شد.

    زنگنه ادامه داد: همچنین مقرر است کارخانه‌های آرد سیستان و بلوچستان درصد سبوس گیری آرد را از ۱۸ درصد به ۱۵ درصد و آرد خام روستایی را به ۱۲ درصد کاهش دهند که این امر نیز منجر به افزایش آرد تولیدی و افزایش سرانه آرد استان خواهد شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *