×
×

وزیر راه و شهرسازی
توسعه زیرساخت کشورباوجود تحریم

  • کد نوشته: 14098
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۳
  • ۰
  • وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش بیش از ۱۳ هزار کیلومتری زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی کشور تا پایان دولت دوازدهم گفت: تمام این اقدام‌ها با وجود حاکم شدن سایه سنگین شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهان، رکود ناشی از آن و شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه انجام می‌شود.
    توسعه زیرساخت کشورباوجود تحریم
  • تبلیغ هدفمند

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش بیش از ۱۳ هزار کیلومتری زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی کشور تا پایان دولت دوازدهم گفت: تمام این اقدام‌ها با وجود حاکم شدن سایه سنگین شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهان، رکود ناشی از آن و شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه انجام می‌شود.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در شهرستان کاشان افزود: طول خطوط ریلی کشور در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه، از  ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر در ابتدای دولت حجت‌الاسلام روحانی به ۱۶ هزار کیلومتر تا پایان دولت می‌رسد.

    وی بیان کرد: طول آزادراه‌های کشور نیز در ابتدای دولت یازدهم ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بود که تا پایان دولت دوازدهم به سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

    وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: طول بزرگراه‌های کشور نیز از ۱۶ هزار کیلومتر به حدود ۲۳ هزار کیلومتر خواهد رسید، به نحوی که ماهانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بزرگ‍‌راه در کشور آماده بهره‌برداری می‌شود.

    توسعه زیرساخت کشورباوجود تحریم
    توسعه زیرساخت کشورباوجود تحریم

    وی اظهار داشت: استکبار جنگ اقتصادی را به عنوان گام تکمیلی خود برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام رسمی کرد و برای آن اتاق جنگ تشکیل داد؛ فکر می‌کرد که اگر در شرایط کرونا تحریم‌ها را تشدید کند، می‌تواند زودتر به هدفش برسد اما آرزوی خود را به گور می‌برد.

    اسلامی تشریح کرد: استکبار در جنگ نظامی و سایبری اگرچه برتری فناورانه داشت اما به پیروزی برابر ایران منجر نشد، به همین دلیل جنگ اقتصادی را آغاز کرد و به صورت شرکت به شرکت و قرارداد به قرارداد در همه تبادلات با جمهوری اسلامی مداخله کرد و تمام توان خود را برای ساقط کردن شریان حیاتی اقتصاد کشور به کار گرفت.

    وی تاکید کرد: استکبار تلاش کرد ارزش پول ملی را ساقط کند و با این هدف به انگیزه خود شامل سیاه‌نمایی، ایجاد نارضایتی و جنگ روانی برسد اما با رهنمودهای رهبری فرزانه انقلاب و مقاومت مردم روبه‌رو شد.

    لزوم تسریع واگذاری فرودگاه کاشان

    نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و امام‌جمعه کاشان نیز در این دیدار تسریع در تحویل فرودگاه کاشان به شرکت‌ فرودگاه‌های کشور را خواستار شد.

    آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، از جمله شهرداری کاشان آماده همکاری‌های لازم در زمینه این واگذاری هستند.

    وی با اشاره به ساخت بیشتر مرکزهای درمانی و آموزشی این منطقه از سوی خیرین بیان کرد: کاشان به صورت مردمی اداره می‌شود، چون خیرین از گذشته تا کنون در این شهرستان به صورت خودجوش فعال بوده‌اند.

    وزیر راه و شهرسازی نیز در ادامه با اشاره به فرودگاه کاشان، تشریح کرد: این فرودگاه دارای مشکلات حقوقی بود و اگر این مشکلات وجود نداشت، شرکت فرودگاه‌های کشور سال گذشته آن را تحویل گرفته بود.

    وی بیان کرد: اعلام شده که مشکلات حقوقی فرودگاه برطرف شده است و اگر مانعی سر راه آن نباشد، سپاه پاسداران باید هماهنگی لازم را انجام دهد تا شرکت فرودگاه‌ها بتواند بر اساس ضوابط در آن مستقر شود.

    اسلامی همچنین به فعالیت خیرین مسکن‌ساز در منطقه کاشان اشاره کرد و افزود: وزارت راه و شهرسازی موظف به تحویل زمین برای قشرهای ضعیف جامعه است تا خیرین برای آنها مسکن بسازند و به متقاضیان واجد شرایط تحویل دهند.

    وی با اشاره به بازدید صبح امروز خود از محورهای شهرستان کاشان گفت: پل راوند باید در محور مختصات خودش ساخته می‌شد و هنوز جای پرسش وجود دارد که چرا این اقدام انجام نشده است؛ امروز با استانداری و شهرداری تفاهم کردیم که ردیف بودجه استانی برای آن تعریف شود.

    بهره‌برداری از قطعه دوم محور کاشان- بادرود، افتتاح طرح ۵۰ واحدی مسکن خیرین، آغاز طرح ۵۸۸ واحدی اقدام ملی مسکن، بازدید از چند محور ارتباطی، طرح‌های در دست اجرای شهرستان از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر راه و شهرسازی به کاشان بود.

    شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *