×
×

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی
راه‌اندازی نقاهتگاه ۱۰۰تختخوابی

  • کد نوشته: 14702
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۹
  • ۰
  • جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه در اخیر شاهد روند صعودی ابتلا به کرونا هستیم در جهت رفاه حال بیماران با بسیج نمودن امکانات اقدام به راه اندازی نقاهتگاه 100 تختخوابی برای بیماران کرده ایم. این نقاهتگاه عموما جهت گذراندن دوره نقاهت بیماری بوده و صرفاً بیماران پس بهبودی در این فضا مدتی را سپری می کنند.
    راه‌اندازی نقاهتگاه ۱۰۰تختخوابی
  • تبلیغ هدفمند

    جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه در اخیر شاهد روند صعودی ابتلا به کرونا هستیم در جهت رفاه حال بیماران با بسیج نمودن امکانات اقدام به راه اندازی نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی برای بیماران کرده ایم. این نقاهتگاه عموما جهت گذراندن دوره نقاهت بیماری بوده و صرفاً بیماران پس بهبودی در این فضا مدتی را سپری می کنند.

    سرهنگ اسماعیل فرجی افزود: نقاهتگاه در مرکز درمانی جواد الائمه (ع) و مرکز آموزشی سپاه ایجاد می شود و در صورت نیاز به مکان های بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی استان همکاری خواهیم داشت.

    وی اظهار داشت: در صورت نیاز به کادر درمان نیز مساعدت های لازم را داریم و این آمادگی نیز در بین همه نیروهای سپاه وجود دارد.

    وی گفت: اما در صورت نیاز به تختخواب برای درمان امکانات و تجهیزات وجود ندارد بلکه باید دانشگاه علوم پزشکی استان خود فضاها را تجهیز کند.

    به گزارش ایرنا در اوایل شیوع کرونا بیمارستان صحرایی در محل نمایشگاه بین المللی بجنورد راه اندازی و تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان شد اما مورد استفاده قرار نگرفت.

    راه‌اندازی نقاهتگاه ۱۰۰تختخوابی
    راه‌اندازی نقاهتگاه ۱۰۰تختخوابی

    بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی امام حسن (ع) بجنورد به عنوان مرکز قرنطینه بیماران کرونایی مرکز استان خراسان شمالی فعالیت می کند.

    سرهنگ فرجی اظهار داشت: همچنین در این مدت دو میلیون عدد ماسک نیز بین خانوار های نیازمند استان توزیع شده است.

    وی افزود: توزیع ۱۰ هزار دستکش، ۱۰۳ هزار لیتر مواد ضد عفونی از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.

    وی اظهار داشت: همچنین هزار و ۵۰۰ گروه جهادی نیز به مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرهای این استان اعزام شدند و به مردم خدمت ارائه دادند.

    فرجی گفت: گروه های جهادی در زمینه های مختلف از جمله ارائه خدمات رایگان پزشکی در حوزه های مختلف، فرهنگی، بهداشت و درمان، آموزشی و عمرانی فعالیت دارند.

    استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری ۳۲۰ هزار بسیجی سازمان یافته دارد که بخش زیادی از آنان فعالان صنوف مختلف را در برمی گیرند.

    بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند

    از مجموع این تعداد ۱۴۰ نفر پزشک و پیراپزشک عضو بسیج جامعه پزشکی هستند.

     خراسان شمالی از اوایل مرداد در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته و در ۲ هفته گذشته شمار بیماران کووید ۱۹ در این استان به صورت نگران کننده ای افزایش یافته است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *