×
×

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی
ثبت۱۶مترافت آب‌های زیرزمینی دردشت شیروان-فاروج

  • کد نوشته: 17755
  • ۱۳۹۹-۰۹-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازارا کسب کار آنلاین، وحید واسطه روز شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شیروان با اشاره به ۴۲ درصد آبیاری اراضی کشاورزی استان گفت: بیش533 میلیون متر مکعب کسری آب در مخازن آب های زیرزمینی دشت شیروان- فاروج داریم.
    ثبت۱۶مترافت آب‌های زیرزمینی دردشت شیروان-فاروج
  • تبلیغ هدفمند

    معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی در خصوص جزئیات این خبر گفت: از سال ۱۳۷۱ تا کنون افت آب‌های زیرزمینی در دشت شیروان – فاروج به ۱۶ متر رسیده است.

    ثبت۱۶مترافت آب‌های زیرزمینی دردشت شیروان-فاروج

    ثبت۱۶مترافت آب‌های زیرزمینی دردشت شیروان-فاروج
    ثبت۱۶مترافت آب‌های زیرزمینی دردشت شیروان-فاروج

    به گزارش بازارا کسب کار آنلاین، وحید واسطه روز شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شیروان با اشاره به ۴۲ درصد آبیاری اراضی کشاورزی استان گفت: بیش۵۳۳ میلیون متر مکعب کسری آب در مخازن آب های زیرزمینی دشت شیروان- فاروج داریم.

    وی در ادامه افزود: سالانه ۶۶ سانتی متر افت آب های زیرزمینی در دشت شیروان- فاروج، است که متاسفانه بیشترین افت را در خراسان شمالی  مختص این دشت است.

    معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب قابل برنامه ریزی برای استفاده بخش های مختلف در شیروان، در نظر گرفته شده است که از این مقدار، ۷۵ میلیون مترمکعب آن برای مصرف در بخش کشاورزی و مابقی آن در بخش شرب و صنعت بکار گرفته می شود.

    وی در ادامه با اشاره به ۷۵ درصد بارندگی ها در فصول غیرآبیاری است گفت:  ۴۰ درصد اشتغال استان مختص کشاورزی با استفاده از آب است این درحالی است که۴۲ درصد اراضی کشاورزی استان آبی است که متاسفانه میزان بارندگی در این فصول بسیار پائین ایت.

    فرماندار شیروان نیز در این نشست با اشاره به برنامه ریزیهای صورت گرفته در خصوص مصرف آب های زیرزمینی گفت: مشکلی بعنوان بحران آبی سال ۹۷ با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته در زمینه مدیریت بهینه استفاده از آب سد بارزوی این شهرستان، نخواهیم داشت.

    امین رضا مرآتی با اشاره به برداشت اضافه ازحلقه چاه های مجاز این شهرستان افزود: ۸۸ حلقه با ۵.۵ میلیون مترمکعب برداشت آب غیرمجاز از این تعداد حلقه چاه داریم که می بایست در این خصوص برخورد لازم انجام شود.

    مدیر امور منابع آبی شهرستان شیروان با اشاره به سال آبی جاری گفت: از ابتدای سال تا کنون با ثبت، ۳۱.۸ میلی متر بارندگی در شیروان مقدار بارندگی صورت گرفته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰.۲ میلی متر و در درازمدت ۵۴.۲ درصد بوده است.

    اسحاق خسروپناه با اشاره به وجود مجهز بودن ۱۹۷ حلقه چاه کشاورزی به کنتور هوشمند اظهار داشت: در شرایط حاضر سد بارزوی این شهرستان دارای ۳۷.۸ میلیون مترمکعب آب است که میزان خروجی آن ۱۸ درصد کاهش یافته است.

    لازم به ذکر است این شهرستان دارای ۱۵۷ هزار نفر جمعیت از بین ۸۰ میلیون جمعیت کشور را در خود جای داده است که به عنوان دومین منطقه پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان بجنورد قرار دارد که شغل اکثرمردم آن کشاورزی است.

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *