×
×

رسانه عراقی
ورودیک کاروان شامل۲۰۰خودروبه پایگاه عین الاسد

  • کد نوشته: 19484
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، پایگاه خبری «المعلومه» عراق روز (دوشنبه) به نقل از یک منبع امنیتی در استان الانبار نوشت: یک کاروان بزرگ نظامیان آمریکایی شامل حدود ۲۰۰ خودرو از نوع هامر وارد پایگاه عین الاسد در ناحیه «البغدادی» در بخش غربی «هیت» در استان الانبار شد.
    ورودیک کاروان شامل۲۰۰خودروبه پایگاه عین الاسد
  • تبلیغ هدفمند

    – یک رسانه عراقی از ورود یک کاروان حامل ۲۰۰ خودروی نظامی از نوع «هامر» به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور خبر داد.

    ورودیک کاروان شامل۲۰۰خودروبه پایگاه عین الاسد

    ورودیک کاروان شامل۲۰۰خودروبه پایگاه عین الاسد
    ورودیک کاروان شامل۲۰۰خودروبه پایگاه عین الاسد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، پایگاه خبری «المعلومه» عراق روز (دوشنبه) به نقل از یک منبع امنیتی در استان الانبار نوشت: یک کاروان بزرگ نظامیان آمریکایی شامل حدود ۲۰۰ خودرو از نوع هامر وارد پایگاه عین الاسد در ناحیه «البغدادی» در بخش غربی «هیت» در استان الانبار شد.

    وی افزود: این کاروان از استان بصره تحت تدابیر شدید امنیتی نیروی هوایی آمریکا وارد پایگاه عین الاسد شد. جنگنده‌های آمریکا امنیت کاروان را تا ورود به این پایگاه تامین کردند.

    این منبع که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: ورود کاروان به خاک عراق در سایه پرواز جنگنده‌های آمریکا در آسمان مناطق حرکت آنها تا رسیدن به محل مورد نظر در عین الاسد صورت گرفت.

    این منبع تصریح کرد: شرکت‌های امنیتی آمریکایی ماموریت رساندن این تجهیزات را برعهده دارند و انتقال سربازان نیز از طریق هواپیماهای نظامی به پایگاه عین الاسد و از آنجا به مناطق استقرار آمریکاییها در عراق صورت می‌گیرد.

    این درحالی است که سایت «شفق نیوز» عراق اعلام کرد: آسمان شهر «فلوجه» در استان الانبار شاهد پرواز گسترده جنگنده‌های بود که دیوار صوتی را شکسته و باعث ترس مردم شدند.

    خبرنگار این سایت جنگنده‌های را عراقی عنوان کرد و گفت: این جنگنده‌ها بر فرار آسمان فلوجه در ارتفاع پایین پرواز کرده و دیوار صوتی را در مناطق مسکونی شکستند که باعث واکنش خشمگین مردم شد و در پی آن شایعاتی مبنی بر وجود تهدیدی تروریستی یا عملیات نظامی رواج یافت، اما در نهایت توضیحاتی غیررسمی اعلام و گفته شد که این امر به خاطر تمرین نظامی به مناسبت روز ارتش عراق بوده است.

    نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

    آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

    دولت آمریکا چندی پیش اعلام کرد که تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان ۵۰۰ نفر کاهش می‌دهد و درپی آن، ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که خروج نخستین گروه نظامیان آمریکایی از این کشور در چارچوب توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن آغاز شده است.

    ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش اخیرا شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر اعلام کرد، با این حال، برخی از منابع سیاسی و امنیتی عراق شمار واقعی این نیروها در کشورشان را بیش از رقم اعلام شده، دانسته و خواهان شفاف شدن موضوع هستند.

    مسئولان و مردم عراق در مناسبت‌های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده‌اند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *