×
×

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان
افزایش۴۸درصدی کشفیات موادمخدردرسیستان وبلوچستان

  • کد نوشته: 19553
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۷
  • ۰
  • علی زندی اظهار داشت: بیشترین مواد مخدر کشف شده سیستان و بلوچستان به تریاک اختصاص دارد.
    افزایش۴۸درصدی کشفیات موادمخدردرسیستان وبلوچستان
  • تبلیغ هدفمند

    دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: امسال افزون‌بر ۲۹۱ تن انواع موادمخدر در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال با بیش‌از ۱۹۶ تن رشد ۴۸ درصدی داشته است.

    افزایش۴۸درصدی کشفیات موادمخدردرسیستان وبلوچستان

    علی زندی اظهار داشت: بیشترین مواد مخدر کشف شده سیستان و بلوچستان به تریاک اختصاص دارد.

    وی ادامه داد: مبارزه با موادمخدر و برخی معضلات و آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک دغدغه اصلی در جامعه مطرح است بطوریکه رهبر معظم انقلاب شخصا در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود کردند.

    دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت مقابله با موادمخدر در بین جوانان و گروه‌های آسیب پذیر استان گفت: در سفر سال گذشته دبیرکل ستاد مبارزه مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران به استان بیشاز ۴۴ مصوبه به تصویب رسید که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون آن در قالب طرح کانون یاریگران زندگی با مشارکت آموزش و پرورش اجرایی شده است.

    وی با بیان اینکه ۱۶ تفاهم‌نامه این ستاد با دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان برای مقابله با موادمخدر منعقد یا در حال انعقاد دارد، گفت: افتتاح سمن و راه‌اندازی مرکز جامع معتادین تا پایان سالجاری به ظرفیت ۵۰۰ نفر در شمال استان از جمله مهمترین اقدامات این ستاد محسوب می‌شود.

    زندی ادامه داد: امروز نسل پویای جامعه مورد هدف قرار گرفته‌ و این موضوع علت‌های متفاوتی دارد که مهمترین آن خانواده است یعنی زمانیکه معنویت و ارتباط با والدین در محیط خانواده کمرنگ شود، فرزند گرفتار مشکلاتی از جمله اعتیاد خواهد شد که در این راستا طرح کانون یارگیران زندگی در مدارس استان با همکاری آموزش و پرورش از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

    وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با وجود بیش‌از یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشورهای افغانستان و پاکستان و افزون‌بر ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی با دریای عمان از معضل حمل و نقل، نگهداری و گاهی ترانزیت موادمخدر متاثر شده که خوشبختانه با وجود مرزبانان و نیروهای انتظامی و سایر نهادهای امنیتی هم‌اینک از امنیت خوبی برخوردار و در صدر جدول مبارزه با این ماده خانمان‌سوز قرار گرفته است.

    دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: بیش‌از ۴۵ شهید در این استان در راه مقابله با مواد مخدر جان خود را فدا کرده‌اند.

    وی بیان کرد: هم‌افزایی و هم‌گرایی خوبی در زمینه پیشگیری و درمان در سیستان و بلوچستان وجود دارد که امیدواریم آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد به حداقل برسد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *