×
×

رئیس پلیس فتا استان گلستان
کلاهبردار یک میلیاردی با۲۵شاکی شناسایی شد

  • کد نوشته: 20007
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ‌فتا: سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر گفت: در پي وصول چندین فقره پرونده از مرجع قضایی با موضوع انجام کلاه‌برداری اینترنتی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
    کلاهبردار یک میلیاردی با۲۵شاکی شناسایی شد
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان گلستان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که مبلغ بیش از یک میلیارد ریال از ۲۵ شهروند در سراسر کشور، کلاه‌برداری کرده بود.

    کلاهبردار یک میلیاردی با۲۵شاکی شناسایی شد

    به گزارش بازار پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ‌فتا: سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر گفت: در پی وصول چندین فقره پرونده از مرجع قضایی با موضوع انجام کلاه‌برداری اینترنتی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

    وی افزود: با تحقیقات صورت گرفته از شاکیان مشخص شد شخصی ناشناس با راه‌اندازی یک اکانت جعلی و انتخاب تصاویر بستگان و دوستان شاکیان به‌عنوان عکس پروفایل خود، برای آن‌ها پیام‌هایی با مضمون کمک مالی ارسال کرده است . 

    وی یادآور شد: با تحقیقات انجام شده، سرانجام متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با مرجع قضایی در شهر تهران دستگیرشد و سپس به پلیس فتا استان تحویل داده شد و در نهایت پس از رؤیت مستندات غیرقابل‌انکار، به جرم خود اعتراف کرد.

    سرهنگ پرسا گفت:  متهم با سوءاستفاده از تصاویر کاربران و جلب اعتماد دوستان و همکاران شاکیان پرونده، از ۲۵ نفر، به طور مجموع مبلغ بیش از یک میلیارد ریال کلاه‌برداری کرده است.

    این مقام مسئول در توصیه‌ای به شهروندان گفت: به‌هیچ‌عنوان در شبکه‌های اجتماعی به هویت‌های مجازی و گمنام اعتماد نکنند و درصورتی‌که در فضای مجازی افرادی با چهره‌ی دوست، اقوام و آشنایان تقاضایی را از آن‌ها داشتند حتماً از هویت او اطمینان حاصل کنند و پس از تماس و هماهنگی قبلی به درخواست آن‌ها پاسخ دهند. 

    رئیس پلیس فتا استان گلستان از هموطنان خواست: اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در فضای مجازی منتشر نکنند تا مورد سوءاستفاده سودجویان وکلاهبرداران اینترنتی قرار نگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک در فضای مجازی حتماً موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش گزارشات مردمی گزارش کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *