×
×

هنگام خریدتلویزیون چه نکات مهمی رابایددرذهن داشته باشید

  • کد نوشته: 20962
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۹
  • ۰
  • بازار خرید تلویزیون شباهت زیادی به بازار تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها و حتی لپتاپ‌ها ندارد. در این بازار خبری از تولیدکنندگان بی‌شمار نیست و تنوع محصولات هرگز از محدوده مشخصی فراتر نمی‌رود. به‌ویژه اگر تصمیم بگیرید هزینه بیشتری برای خرید تلویزیون کنید، در کمال تعجب گزینه‌هایی که در برابرتان قرار می‌گیرد کمتر می‌شوند! اگرچه این وضعیت باعث می‌شود بسیاری از خریداران احساس کنند خرید یک تلویزیون مناسب کار آسانی به نظر می‌رسد اما همین انتخاب‌های اندک و محدود که چندان هم دشوار نیستند، پیچیدگی‌های خاص خودشان را دارند.
    هنگام خریدتلویزیون چه نکات مهمی رابایددرذهن داشته باشید
  • تبلیغ هدفمند

    اگرچه خرید تلویزیون تصمیم چندان دشواری به نظر نمی‌رسد اما نکات بسیار مهمی در این حوزه وجود دارد که غفلت از آن‌ها می‌توانند دردسرساز باشد.

    هنگام خریدتلویزیون چه نکات مهمی رابایددرذهن داشته باشید

    هنگام خریدتلویزیون چه نکات مهمی رابایددرذهن داشته باشید
    هنگام خریدتلویزیون چه نکات مهمی رابایددرذهن داشته باشید

    بازار خرید تلویزیون شباهت زیادی به بازار تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها و حتی لپتاپ‌ها ندارد. در این بازار خبری از تولیدکنندگان بی‌شمار نیست و تنوع محصولات هرگز از محدوده مشخصی فراتر نمی‌رود. به‌ویژه اگر تصمیم بگیرید هزینه بیشتری برای خرید تلویزیون کنید، در کمال تعجب گزینه‌هایی که در برابرتان قرار می‌گیرد کمتر می‌شوند! اگرچه این وضعیت باعث می‌شود بسیاری از خریداران احساس کنند خرید یک تلویزیون مناسب کار آسانی به نظر می‌رسد اما همین انتخاب‌های اندک و محدود که چندان هم دشوار نیستند، پیچیدگی‌های خاص خودشان را دارند.

    سوالات بسیاری درباره خرید تلویزیون وجود دارد که پاسخ آن‌ها نه‌تنها کوتاه نیست بلکه مسائل بسیار زیادی را شامل می‌شود. اما نکات بسیار مهمی هم مطرح می‌شوند که در خرید یک تلویزیون به شما کمک شایانی می‌کنند. در ادامه می‌توانید با نکاتی که هنگام خرید تلویزیون باید در ذهن داشته باشید، آشنا شوید. نکاتی که بدون شک شما را در پیداکردن یک تلویزیون مناسب‌تر همراهی می‌کنند.

    از خرید تلویزیون‌های OLED خودداری کنید

    تلویزیون‌های OLED بسیار جذاب به نظر می‌رسند. این تلویزیون‌ها با حاشیه کمتر، تصویر شفاف‌تری را ارائه می‌دهند. این تلویزیون‌ها از پنل‌هایی استفاده می‌کنند که نور سیاه درون آن نه با سیاه‌شدن پیکسل‌ها بلکه با خاموش‌شدن پیکسل‌ها نمایش داده می‌شود. بنابراین عمق و رنگ تلویزیون‌های OLED بیشتر و خالص‌تر است. اما سوالی که باید از خودتان بپرسید، واضح به نظر می‌رسد؛ آیا خرید تلویزیون‌های OLED ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

    به دلیل فناوری خاص این تلویزیون‌های مدرن، پیکسل‌هایی که دائما روشن و خاموش می‌شوند پس از مدتی دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند رنگ‌ها را به درستی نمایش دهند. بنابراین اگر به تماشای شبکه‌های تلویزیونی که لوگوی ثابتی را در گوشه‌ای از تصویر نمایش می‌دهند، علاقه زیادی دارید شاید اصلا بهتر باشد سراغ تلویزیون‌های OLED نروید. چون این پیکسل‌های این نوع تلویزیون‌ها پس از مدتی به یک تصویر ثابت واکنش نشان می‌دهند. بنابراین وقتی پس از مدتی یک پس‌زمینه روشن روی صفحه تلویزیون نمایان شود، با تصویر تکراری لوگو شبکه‌های تلویزیونی مواجه می‌شوید.

    اگرچه تولیدکنندگان تلویزیون‌های OLED قابلیت بازیابی پیکسل‌ها را برای تلویزیون‌های مدرنشان در نظر گرفته‌اند اما این بازیابی هم تنها برای مدت بسیار کوتاهی فایده دارد و پیکسل‌های تلویزیون OLED دوباره به نمایش لوگوهای ثابت‌شده که حالت سایه دارند، ادامه می‌دهند. بنابراین با یک مشکل سخت‌افزاری مواجه می‌شوید که تنها راه آن خرید یک تلویزیون جدید یا تغییر پنل تلویزیون است.

    آیا واقعا به ساوندبار نیاز دارید؟

    هنگام خریدتلویزیون چه نکات مهمی رابایددرذهن داشته باشید
    هنگام خریدتلویزیون چه نکات مهمی رابایددرذهن داشته باشید

    ساوندبار، نوع پیشرفته‌ای از اسپیکرهای خانگی است که همراه با تلویزیون‌های بزرگ ارائه می‌شود. فروشندگان تلویزیون‌ این نکته را به شما تلقین می‌کنند که اگر همراه با تلویزیون خود یک دستگاه ساوندبار خریداری نکنید، نمی‌توانید از تجربه واقعی تماشای فیلم و سریال روی تلویزیون جدید خود لذت ببرید. البته آن‌ها تاکید بسیاری روی تجربه موسیقیایی همراه با ساوندبار هم می‌کنند. اما همه این صحبت‌ها تنها برای تحت تاثیر قراردادن شما و هزینه بیشتر هستند. اگر واقعا نیازی به ساوندبار ندارید شاید نیازی نباشد که سرمایه خودتان را بیهوده هزینه کنید.

    گارانتی‌های طولانی‌مدت هدف مشخصی ندارند

    به همان میزان که در دنیای تلفن‌های هوشمند و لپتاپ‌ها خبری از گارانتی‌های لازم نیست، بازار تلویزیون سرشار از گارانتی و خدمات پس از فروش بی‌فایده شده که عملا فایده خاصی برای شما ندارند. وقتی برای خرید یک تلویزیون به یک فروشگاه مراجعه می‌کنید، محصولاتی را می‌بینید که با گارانتی طولانی‌مدت برای فروش قرار گرفته‌اند. مسئله اساسی این است که واقعا نیازی به گارانتی‌های چندساله برای تلویزیون نیست.

    تلویزیون‌ها اصولا محصولات الکترونیکی خاصی هستند که مدت زمان مشخصی اما طولانی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و پس از آن به دلیل مشکلاتی در پنل، اسپیکر یا برد سخت‌افزاری دچار مشکلات جبران‌ناپذیری می‌شوند. نکته جالب آن است که وقتی در چنین شرایطی به شرکت گارانتی یا خدمات پس از فروش تلویزیون خود مراجعه می‌کنید با بهانه‌های بسیار زیادی مواجه می‌شوید که در نهایت مجموعه مذکور را از پرداخت هزینه تعمیر تلویزیون شما تبرعه می‌کند. بنابراین با خرید تلویزیون‌هایی که با گارانتی طولانی‌تر اندکی گران‌تر هستند، هزینه خود را برای خدماتی که هرگز دریافت نمی‌کنید، هدر ندهید.

    از یک جایی به بعد تلویزیون بزرگ‌تر به معنای هزینه بسیار بیشتر است

    هنگام خریدتلویزیون چه نکات مهمی رابایددرذهن داشته باشید
    هنگام خریدتلویزیون چه نکات مهمی رابایددرذهن داشته باشید

    هیچکس تلویزیون‌های کوچک را دوست ندارد. تلویزیون‌های بزرگ نه‌تنها تصاویر را جذاب‌تر نشان می‌دهند بلکه تجربه خاصی را برای تماشاگر در نظر می‌گیرند. شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون هم از این موضوع آگاه هستند و تلاش می‌کنند از آن برای کسب درآمد بیشتر یاری بگیرند. به همین دلیل تفاوت قیمت عجیبی میان تلویزیون‌های ۵۵ اینچ و تلویزیون‌های بزرگ‌تر وجود دارد. در بازار جهانی تلویزیون‌ها، تلویزیون‌هایی که تا ۵۵ اینچ هستند در گران‌ترین حالت به قیمت ۵۰۰ دلار می‌رسند. اما برای تلویزیون‌های ۶۵ اینچی باید حدود ۹۰۰ دلار هزینه کنید.

    بنابراین اگر احساس می‌کنید ۱۰ اینچ واقعا برای شما ابعاد حیاتی و مهمی نیست، نیازی نیست که هزینه آن را بپردازید. تلویزیون‌های ۵۵ اینچی بسیار باکیفیت و خوش‌ساختی در بازار وجود دارند که در برخی موارد از نمونه‌های بزرگتر و گران‌تر هم بهتر هستند.

    در این زمینه بخوانید:

    از رؤیا تا واقعیت؛ وقتی خواب‌ بازتاب زندگی می‌شود

    کرونا چگونه درک ما را از «زمان» تغییر داد؟

    خرید تلویزیون ۸K هزینه اضافی است

    در شرایطی که هنوز تلویزیون‌ها و رزولوشن ۴K به یک استاندارد تمام‌عیار در دنیای تصاویر تبدیل نشده شرکت‌های جسور تلویزیون به سراغ رزولوشن ۸K رفته‌اند. این تلویزیون‌ها با این رزولوشن‌های غول‌پیکر حدود دو برابر تلویزیون‌های ۴K و هشت برابر تلویزیون‌های HD کیفیت تصویر ارائه می‌دهند. اگرچه فناوری مدرن و جذابی به نظر می‌رسد اما واقعیت آن است که تصاویر زیادی برای این رزولوشن بهینه‌سازی نشده‌اند و خرید آن‌ها چیزی جز هزینه اضافه نیست.

    به تعداد زیاد خروجی‌ها توجه کنید

    هنگام خریدتلویزیون چه نکات مهمی رابایددرذهن داشته باشید
    هنگام خریدتلویزیون چه نکات مهمی رابایددرذهن داشته باشید

    هنگام خرید تلویزیون به سراغ تلویزیونی بروید که پورت های HDMI بیشتری را پشتیبانی می‌کند. تولیدکنندگان تلویزیون با ارائه پورت‌های HDMI کمتر در قسمت پشتی تلویزیون به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند. اما این پورت‌ها بسیار مهم هستند. بنابراین حداقل به سه پورت HDMI نیاز دارید. ضمن اینکه اگر تصمیم دارید یک تلویزیون ۴K خریداری کنید ابتدا اطمینان حاصل کنید که پورت های آن از فناوری HDMI 2.0 پشتیبانی می‌کنند تا با منابع تصویری آینده هم همگام باشد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *