×
×

سریال پروژه های نیمه کاره در شهرستان علی آباد کتول:
مجمتع آموزشی ورفاهی فرهنگیان

  • کد نوشته: 20991
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۹
  • ۰
  • با وجود اینکه توسعه عمرانی ارتباط مستقیمی با چگونگی تخصیص و مدیریت بودجه به این بخش دارد، در عمل می بینیم پروژه های فراوانی در کشور به صورت نیمه کاره رها شده اند یا ساخت آنها طولانی تر و هزینه برتر از زمان ارائه طرح توجیهی شده است.
    مجمتع آموزشی ورفاهی فرهنگیان
  • تبلیغ هدفمند

    در دنیای پر شتاب امروز که گسترش زیرساخت های عمرانی یکی از مهمترین مولفه های توسعه یافتگی درهر کشوری محسوب می شود، نقش مدیریت زمان و هزینه، بیش از هر مولفه دیگری مطرح است. چرا که اصولا بخش های عمرانی بستری اولیه برای شکل گیری پیشرفت دربخش های دیگر هستند و هر چه این امور با هزینه کمتر و مدت زمان کوتاه تری آماده بهره برداری شوند، مسیر رسیدن به فاز توسعه تسهیل خواهد شد.

    مجمتع آموزشی ورفاهی فرهنگیان

    مجمتع آموزشی ورفاهی فرهنگیان
    مجمتع آموزشی ورفاهی فرهنگیان

    با وجود اینکه توسعه عمرانی ارتباط مستقیمی با چگونگی تخصیص و مدیریت بودجه به این بخش دارد، در عمل می بینیم پروژه های فراوانی در کشور به صورت نیمه کاره رها شده اند یا ساخت آنها طولانی تر و هزینه برتر از زمان ارائه طرح توجیهی شده است.

    در شهرستان ما نیز پروژه ناتمام واژه ای است که دیگر سالهاست برای هیچ شهروندی حساسیت ایجاد نمی کند و گویی بر اساس یک قانون نانوشته همگان می دانند برای افتتاح یک پروژه باید حسابی صبر پیشه کرد. وقتی ساخت بیمارستان شهر که یک نیاز اساسی و حیاتی است قریب به ۳ دهه طول کشید، دیگر برای سایر پروژه های کوچکتر اصلاً نباید تعجیل کرد!

    مجتمع آموزشی و رفاهی فرهنگیان یکی از این پروژه های نا تمام شهرستان است که این روزها حال و روز خوشی ندارد.

    یازدهم آذر ۱۳۹۳ بود که فانی وزیر وقت آموزش و پرورش، نوروزی نماینده مردم شهرستان علی آبادکتول در مجلس، وطنی مدیر کل آموزش و پرورش گلستان، تجری مفرد فرماندار شهرستان، حجت الاسلام زنگانه مشاور فرهنگی استاندار و جمعی از مسئولین شهرستان در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع در یک هوای بارانی و دو نفره، کلنگ احداث مجتمع آموزشی و رفاهی فرهنگیان را بر زمین زدند.

    اما امروز بعد از گذشت ۶ سال و تقریباً بعد از انتصاب گوهری راد به عنوان مدیر کل، ادامه ساخت این پروژه به خاطره ها پیوست. رطوبت منطقه، نفوذ آب به لایه های سطحی سازه ها، زنگ زدگی و … در حال کاهش عمر مفید این سازه هستند که اگر به فکری به حال آن نشود، شاید در ادامه به لحاظ ایمنی و استاندارد، امکان ادامه تکمیل بنا وجود نداشته باشد.

    امید است مسئولان و دلسوزان شهرستان لابلای پیگیری اقدامات و طرح های کلانی چون راه آهن، تله کابین، کارخانجات تبدیلی، پیست های موتور سواری و اسب سواری و استفاده از ظرفیت های گردشگری ، صنعتی و کشاورزی شهرستان که قطعاً منجر به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در سطح کلان خواهد شد، نیم نگاهی هم به پروژه های نیمه کاره شهرستان داشته باشند! جای دوری نمی رود…

    نویسنده: وحید حاج سعیدی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *