×
×

بدترین وبهترین روغن‌ها برای سلامتی بدن

  • کد نوشته: 23816
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۴
  • ۰
  • روغن ها همچنین می توانند منبع خوبی از چربی های سالم باشند. در حالی که مصرف برخی چربی ها باعث افزایش سلامت می شود، مصرف انواع دیگر، خطر ابتلا به کلسترول بد و بیماری های قلبی را افزایش می دهد:
    بدترین وبهترین روغن‌ها برای سلامتی بدن
  • تبلیغ هدفمند

    بنا به اعلام انجمن قلب آمریکا، شما نیاز به برخی چربی ها در رژیم غذایی روزانه خود دارید چون مصرف آنها منجر به افزایش انرژی، حمایت از رشد سلولی، محافظت از اندام شما، جذب مواد مغذی و تولید هورمون ها می شود.

    بدترین وبهترین روغن‌ها برای سلامتی بدن

    روغن ها همچنین می توانند منبع خوبی از چربی های سالم باشند. در حالی که مصرف برخی چربی ها باعث افزایش سلامت می شود، مصرف انواع دیگر، خطر ابتلا به کلسترول بد و بیماری های قلبی را افزایش می دهد:

    روغن آووکادو: سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است و می تواند کلسترول را در محدوده سالم نگه دارد و جذب برخی مواد مغذی را افزایش دهد. روغن آووکادو از بهترین روغن ها برای پخت و پز است و حتی برای سرخ کردن مواد غذایی نیز می توان از آن استفاده کرد.

    روغن کنجد: از این نوع روغن نیز می توان برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده کرد. در کشورهای آسیایی بیشتر از روغن کنجد در پخت و پز و سرخ کردن غذاها بهره می برند.

    روغن زیتون: یک عنصر اساسی از رژیم غذایی مدیترانه ای است و برای پخت انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. روغن زیتون منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، کاهش التهاب، و کاهش کلسترول بد است.

    روغن کانولا: در سال ۲۰۰۶ میلادی، سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد مصرف روغن کانولا در پخت و پز مواد غذایی حتی ایمن تر از روغن زیتون است؛ بخصوص در مورد غذاهایی که نیاز به درجه حرارت بالا برای پخته شدن دارند. مصرف این نوع روغن نیز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

    روغن کتان: منبع خوبی از اسید آلفالینولئیک؛ یکی از سه اسید چرب امگا ۳ است. شما نیاز به مصرف امگا ۳ از طریق رژیم غذایی دارید زیرا بدن شما نمی تواند آن را به تنهایی تولید کند. اسیدهای چرب امگا ۳ همانطور که گفته شد، باعث کاهش التهاب می شوند و خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می دهند. روغن کتان همچنین می تواند باعث کاهش علائم آرتریت شود. توجه کنید که روغن کتان نباید در معرض حرارت قرار گیرد و بهتر است از آن برای تهیه غذاهای سرد مانند سالادها استفاده کنید.

    روغن هسته انگور: چربی اشباع شده کمی دارد و یک انتخاب سالم برای پخت و پز غذاها محسوب می شود.

    روغن نارگیل: از آن دسته روغن هاست که باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد. روغن نارگیل حاوی چربی های اشباع است البته نه به خطرناکی چربی اشباعی که در گوشت قرمز وجود دارد و منجر به انسداد شریان ها میشود. با این حال توصیه ها بر این است که کسانی که دچار کلسترول بالا هستند، از مصرف این روغن اجتناب کنند.

    روغن پالم: این نوع روغن نیز حاوی چربی اشباع است و به گفته کارشناسان انجمن دیابت آمریکا، کسانی که در معرض خطر بیماری های قلبی هستند و یا دیابت دارند، باید از مصرف آن خودداری کنند.

    everydayhealth

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *