×
×

۳۸پروژه صنعت آب وبرق خراسان شمالی راوزیرنیروافتتاح کرد

  • کد نوشته: 24263
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۸
  • ۰
  •  ۱۱ طرح صنعت آب و برق خراسان شمالی مشتمل بر ۳۸ پروژه، به ارزش ۸۵۹ میلیارد ریال روز سه‌شنبه با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو در قالب پویش هر هفته الف_ب_ایران افتتاح شد. ۳۸پروژه صنعت آب وبرق خراسان شمالی راوزیرنیروافتتاح کرد به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت […]

    ۳۸پروژه صنعت آب وبرق خراسان شمالی راوزیرنیروافتتاح کرد
  • تبلیغ هدفمند

     ۱۱ طرح صنعت آب و برق خراسان شمالی مشتمل بر ۳۸ پروژه، به ارزش ۸۵۹ میلیارد ریال روز سه‌شنبه با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو در قالب پویش هر هفته الف_ب_ایران افتتاح شد.

    ۳۸پروژه صنعت آب وبرق خراسان شمالی راوزیرنیروافتتاح کرد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در خراسان شمالی در این آیین گفت: ۳۳ پروژه از این ۳۸ پروژه مربوط به شرکت آب و فاضلاب است که در این زمینه بیش از ۷۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.  

    غلامحسین ساقی اظهار داشت: آبرسانی به ۳۲ روستا و یک شهرک جدید افتتاح شد و برای دومین بار در سال جاری پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب طرح آبرسانی پایدار به این روستاها بهره برداری شد و ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر از روستاییان از آب با کیفیت و بهداشتی بهره مند شدند.  

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: برای اجرای این پروژه ها ۹۸ کیلومتر خطوط انتقال و اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب، احداث و تجهیز پنج باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت چهار هزار و ۲۵۰ متر مکعب، احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۵۲ باب حوضچه شیرآلات، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و بهسازی یک دهنه چشمه انجام شده است.  

    افتتاح پروژه آبگیر سطحی سد شیرین‌دره   

    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی نیز گفت: همزمان با چهل و یکمین پویش هفتگی وزارت نیرو، پروژه آبگیر موقت سطحی سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان به بهره برداری رسید.  

    سیدعقیل مرتضوی با اشاره به گلایه مردم بجنورد از کاهش کیفیت آب سد شیرین دره در برخی از مقاطع سال، اظهار داشت: این پروژه با هدف بهبود کیفیت آب آشامیدنی و کاهش هزینه های تصفیه آب و امکان برداشت آب از ترازهای بالاتر مخزن سد شیرین دره اجرا شده است.  

    وی افزود: بهبود شرایط کیفی آب شرب شهر بجنورد و روستاهای مسیر خط انتقال به میزان سالانه بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب هدف دیگر اجرای پروژه آبگیر موقت سطحی سد شیرین دره است.  

    مرتضوی گفت: در این پروژه یک خط لوله فولادی به طول ۲ هزار و ۲۶۸ متر و قطر ۶۰۰ میلیمتر و چهار خط لوله دیگر به طول ۵۸ متر و قطر ۲۵۰ میلیمتر اجرا شده است که آب مورد نیاز را به وسیله چهار دستگاه پمپ شناور به ظرفیت ۱۵۰ لیتر بر ثانیه از داخل مخزن سد شیرین دره به خط انتقال طرح آبرسانی بجنورد منتقل می کنند.  

    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: برای این پروژه ۷۱ میلیارد و ۵۶۵ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شهر بجنورد و ۹ هزار نفر جمعیت روستایی مسیر انتقال این خط از مزایای آن بهره مند شده اند.  

    شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *