×
×

وزیر بهداشت در بدو ورود به خراسان رضوی:
پیشتازی ایران در مبارزه با کرونا

  • کد نوشته: 3424
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۱
  • ۰
  • وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه وضعیت ایران در مبارزه با کرونا علیرغم سختی ها و تنگناهای ناشی از تحریم و همه محدودیت های اقتصادی و تجهیزاتی که بر ما روا داشتند، بسیار مناسب است و به جرات می توانیم بگوییم که ایران یکی از کشورهای پیشتاز دنیا در مبارزه با کرونا است. دکتر سعید نمکی، در […]

    پیشتازی ایران در مبارزه با کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه وضعیت ایران در مبارزه با کرونا علیرغم سختی ها و تنگناهای ناشی از تحریم و همه محدودیت های اقتصادی و تجهیزاتی که بر ما روا داشتند، بسیار مناسب است و به جرات می توانیم بگوییم که ایران یکی از کشورهای پیشتاز دنیا در مبارزه با کرونا است.

    دکتر سعید نمکی، در بدو ورود به استان خراسان رضوی اظهار کرد: علیرغم مظلومیت هایی که در مدت اخیر بر ما تحمیل شد و همه جا با سخن پراکنی و تضعیف حرکت همکارانمان روبرو بودیم، امروز دنیا به غربالگری کرونا به عنوان الگوی موفق جهانی استناد می کند، کمااینکه انگلیس با زیرساخت های قوی خود پذیرفت که یکی از موفق ترین شیوه ها برای مدیریت و کنترل کرونا، غربالگری است که می توانند به کار بگیرند.

    وی افزود: امروز با لطف خدا، همت شبانه روزی همکارانمان در کشور از روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی تا پرسنل خدوم و عزیز بخش درمان در بیمارستان های دانشگاهی و غیردانشگاهی، بهورزان، مراقبان سلامت و مشارکت مردم، نیروهای مسلح، سازمان های مردم نهاد، رسانه ها و شبکه های اجتماعی و تمام خیّرین و با حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری، همراهی های رییس جمهور و هیات دولت، در حوزه مقابله با کرونا یکی از مطلوب ترین وضعیت ها را در منطقه داریم.
    مهار کرونا در اکثر استانها
    وزیر بهداشت تصریح کرد: توانسته ایم کرونا را در اکثر استانهای کشور علاوه بر مدیریت و کنترل، به سطح مهار برسانیم. در برخی از استان ها، خیزهای جدیدی از بیماری داریم که همکاران ما به شدت مراقب هستند و اگر همدلی و وفاق ملی در کنار رعایت اصول بهداشتی توسط مردم ادامه داشته باشد، امیدواریم در دو ماه آینده بعد از خرداد، ماه های آرام تری داشته باشیم؛ گرچه ویروس کرونا، ناشناخته است و هیچ کس در دنیا از فردای آن خبر ندارد، اما باید در چنین شرایطی، شیوه های مدیریتی منعطف را طراحی کنیم که این کار را انجام داده ایم.
    کمبود تخت بیمارستانی نداریم

    دکتر نمکی تاکید کرد: خوشبختانه در کشور کمبود تخت بیمارستانی نداریم و نگران نحوه مدیریت همکاران خودمان در مورد کرونا نیستیم. امروز نسبت به روزهای قبل بسیار مسلط تر هستیم و پروتکل های درمانی بسیار پیشرفته تری را طراحی کرده ایم و هنوز از حرکت های خودمان در ساخت واکسن، پرده برداری نکرده ایم.

    پیشتازی ایران در مبارزه با کرونا
    پیشتازی ایران در مبارزه با کرونا

    وی یادآور شد: خوشبختانه در زمینه ساخت واکسن، داروها جدید و تجهیزات پزشکی امروز از دنیا عقب نیستیم، بلکه از بسیاری از کشورها، جلوتر هستیم. در عرض ۶۰ روز از یک واردکننده تجهیزات و ملزومات پزشکی مانند ونتیلاتور، لباس محافظتی و ماسک N95 تبدیل به صادر کننده این اقلام شدیم که افتخار ملی بزرگی است.
    مردم به توصیه های بهداشتی بیشتر توجه کنند.

    وزیر بهداشت گفت: در استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و استانهای مجاور آنها از نظر شیوع کرونا، وضعیت چندان مناسبی نداریم. خوشبختانه همکاران ما به شدت مراقب هستند و نگرانی عمده ای نداریم. امیدوارم مردم بیشتر به تاکیدات و توصیه های ما توجه کنند. هرجایی که لطمه خوردیم، دقیقا جایی بوده که مردم به توصیه ها و تقاضاهای همکاران ما در رعایت پروتکل های بهداشتی، کمتر اهمیت داده اند.

    مشهد پیشتاز در رعایت پروتکل های بهداشتی

    دکتر نمکی خاطرنشان کرد: در مناطقی که مردم پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت کرده اند، کمترین عارضه را داشته ایم. به عنوان نمونه، در خراسان رضوی، رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم بود که ما را به سطح مطلوبی رساند، چون بیشتر از ۳۰ درصد از جمعیت مشهد مقدس، حاشیه نشین هستند و شرایط نامطلوب زیستی می تواند شیوع این بیماری را تشدید کند، اما نظارت همکاران ما، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری و همچنین، بستن صحن و حرم امام رضا(ع) و کاهش سفر زائران، توانست ما را به سطح مطلوبی برساند.

    اینکه تصور شود کرونا تمام شده، دیدگاهی ساده اندیشانه است

    وی تاکید کرد: امروز هم باید حداقل ها را رعایت و فاصله گذاری اجتماعی را حفظ کنیم و در رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی بکوشیم و نظارت کنیم. بزرگترین آفت این است که مردم تصور کنند که همه چیز عادی شده و کرونا رفته است.

    وی تاکید کرد :این برای ما دو پیام در پی دارد؛ پیام اول این است که مردم حکومت، دولت و وزارت بهداشت را در کنار خودشان می بینند و احساس امنیت می کنند که این از دید ما پیام مثبتی است، اما یک پیام منفی نیز دارد و آن این است که مردم فراموش کنند که کرونا می تواند هر لحظه برگردد، از آن بدتر اینکه مدیران و مسئولان تصور کنند که وضعیت عادی است و همه چیز را باید به شرایط عادی برگردانیم و این یکی از بدترین دیدگاه های ساده اندیشانه است که ممکن است از ویروس منحوس کرونا از گوشه زمین در دقیقه ۹۰ گل هایی را دریافت کنیم که پیش بینی اش را نمی کردیم.

    وزیر بهداشت اظهار کرد: امروز در جلسه ستاد ملی کرونا شنیدیم که مردم و خدام عزیز صحن مطهر رضوی، در زمان بازگشایی صحن ها که روز است، مشکلاتی دارند و از رییس جمهور تقاضا کردم که به مشهد مقدس مشرف شوم و از نزدیک مسائل و مشکلات را ببینم و امروز نشستی با حضور استاندار و مسئولان خواهیم داشت و به جمع بندی خواهیم رسید که سهل ترین شیوه ای که زائران می توانند مشرف شوند و مناسب ترین شیوه ای که می توانیم آلودگی ها را به حداقل برسانیم و زائری با عفونت کووید۱۹ به دیار خویش برنگردد، را انتخاب و اعلام کنیم.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *