×
×

هشدارنسبت به مصرف انرژی در پیک گرما

  • کد نوشته: 3489
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۳
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی نسبت به مصرف بی‌رویه این نوع انرژی هشدار داد و گفت: شهروندان استان به علت آغاز گرمای زودهنگام که از چند روز گذشته آغاز شده باید در مصرف آن، مدیریت لازم را داشته باشند.
    هشدارنسبت به مصرف انرژی در پیک گرما
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی نسبت به مصرف بی‌رویه این نوع انرژی هشدار داد و گفت: شهروندان استان به علت آغاز گرمای زودهنگام که از چند روز گذشته آغاز شده باید در مصرف آن، مدیریت لازم را داشته باشند.

     مهندس علیرضا صبوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از شهروندان خواست تا در مصرف برق صرفه جویی کنند و افزود: در صورت افزایش مصرف برق به ناچار شاهد خاموشی های دوره ای در تمامی مناطق استان خواهیم بود.

    وی اظهار داشت: اگر هر مشترکی یک لامپ اضافه را خاموش کند و دمای سامانه های سرمایشی را تنظیم کنند احتمال خاموشی ها در تابستان نخواهیم داشت.

    وی افزود: از شهروندان می خواهیم کولر آبی را روی دور کند تنظیم کنند و اسپلیت ها را نیر روی دمای ۲۳ و ۲۴ درجه قرار دهند.

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا واحدهای تولیدی از اسفند پارسال و دو ماه امسال را تعطیل بودند افزود: هم اکنون به منظور کمک به رونق تولید باید در مصرف برق صرفه جویی داشته باشیم تا کمبود برق باعث تعطیلی این واحدها نشود.

    صبوری مصرف برق استان را در این روزها ۳۰۰ مگاوات دانست و اظهار داشت: در پیک گرما به ۳۷۰ مگاوات تا ۳۸۰ مگاوات نیز می رسد.

    وی با بیان اینکه تولید برق در این استان سه برابر مصرف آن است گفت: اما برق تولید استان وارد شبکه سراسری خواهد شد، شبکه سراسری برق به هم پیوسته  است.

    هوای خراسان شمالی گرم‌تر می‌شود 

    رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: روند افزایشی دمای هوا در نقاط مختلف استان از امروز آغاز می‌شود که تا پایان هفته ادامه دارد.  

    مهری هاشمی دوین  اظهار داشت: پیش بینی می شود دمای این استان در ماه آینده نیز نسبت به نرمال یک درجه سانتی گراد افزایش داشته باشد.

    وی افزود: دمای هوا در این استان از اول خرداد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایشی بوده است و این افزایشبرای نیمه غربی استان بیشتر خواهد بود.

    وی اظهار داشت: طبق پیش بینی فصلی انتظار داریم برای دهه سوم خرداد تا اوایل تیرماه مجددا افزایش دما را داشته باشیم.

    هشدارنسبت به مصرف انرژی در پیک گرما

    رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: پارسال دمای ۴۱ درجه سانتی گراد را در بیست و پنجم تیرماه تجربه کردیم که پیش بینی می شود این میزان دما در بجنورد تکرار شود اما  در شهرستان مانه و سملقان و جاجرم بیشتر از این میزان خواهد بود.

    هاشمی افزود: برای هفته آینده شاهد بارش باران نیز خواهیم بود اما قابل ملاحظه نیست.  

    این شرکت ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ مشترک دارد که از این تعداد ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند، همچنین ۳۰ هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایری هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *