×
×

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی
تدوین سند سازگاری با کم‌آبی

  • کد نوشته: 3716
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۸
  • ۰
  • معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: ۶۴ برنامه در سند سازگاری با کم‌آبی استان تدوین شده است که اجرای آن ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
    تدوین سند سازگاری با کم‌آبی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: ۶۴ برنامه در سند سازگاری با کم‌آبی استان تدوین شده است که اجرای آن ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. 

    وحید واسطه روز یکشنبه گفت: سند سازگاری با کم آبی، با همکاری مدیران و کارشناسان دستگاه های مختلف تهیه شده است.

    وی افزود: ۶۴ برنامه تا افق سال ۱۴۰۵ تعریف شده است که اعتبار مورد نیاز آن، ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده که ۴۷۰ هزار میلیارد ریال از این رقم، مربوط به برنامه های جهاد کشاورزی است.

    وی تصریح کرد: پنج هزار و ۸۲۰ میلیار ریال از اعتبار مورد نیاز، از منابع استانی و ۲۳ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۴۷۰ هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی تامین می شود.

    تدوین سند سازگاری با کم‌آبی
    تدوین سند سازگاری با کم‌آبی

    صرفه‌جویی حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب 

    واسطه با بیان اینکه تا افق سال ۱۴۰۵، در مصرف آب بخش های مختلف، حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی می شود خاطرنشان کرد: تلاش داریم صرفه جویی و کاهش میزان مصرف آب بخش های مختلف آشامیدن، کشاورزی و صنعت، به صورت جدی تر اجرایی شود، و در این سند، برای هر بخش، برنامه ها و سهمی از کاهش میزان مصرف آب در نظر گرفته شده  است. 

    وی تصریح کرد: قرار است در مدت هفت سال، میزان مصرف آب در بخش کشاورزی ۲۲۰ میلیون مترمکعب کاهش یابد و میزان صرفه جویی در مصرف آب بخش آشامیدن ۲۵ میلیون مترمکعب و در بخش صنعـت یک میلیون مترمکعب هدف گذاری شده است. 

    وی با بیان اینکه برنامه های سند سازگاری با کم آبی، در سه محور تهیه شده است که شامل کنترل در میزان مصرف، حفاظت از منابع آب و توسعه تولید و بازچرخانی آب است گفت: در بازچرخانی آب، برنامه ها شامل اقداماتی همچون ساخت تصفیه خانه فاضلاب و تغذیه مصنوعی آب زیر زمینی، اجرای طرح های آبخوان داری و آبخیزداری است و در زمینه کاهش میزان مصرف کشاورزی هم کارهایی چون ارتقای بهره وری مد نظر است. 

    معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد از آب در استان در بخش کشاورزی استفاده می شود. 

    بر اساس این گزارش، ۶۴ برنامه در سند سازگاری با کم آبی تهیه شده است که ۲۲ برنامه در سال ۹۹، ۲۰ برنامه در سال ۱۴۰۰ و تا پایان برنامه هفتم هم ۲۲ برنامه انجام می شود. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *