×
×

مدیر فرودگاه بجنورد
لغو پرواز تهران – بجنورد

  • کد نوشته: 3851
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۱
  • ۰
  • مدیر فرودگاه بجنورد گفت: شرکت ایران‌ایر برنامه پروازی امروز خود در مسیر تهران - بجنورد را لغو کرد.
    لغو پرواز تهران – بجنورد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر فرودگاه بجنورد گفت: شرکت ایران‌ایر برنامه پروازی امروز خود در مسیر تهران – بجنورد را لغو کرد.

    محمدابراهیم قدمگاهی روز چهارشنبه گفت: این شرکت دلیل لغو این پرواز را، که قرار بود ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه امروز از تهران برخیزد، اعلام نکرده است.

    شرکت ماهان نیز هفته گذشته اعلام کرده بود که برنامه های پروازی خود در روزهای ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۲، ۲۴ و ۲۹ خردادماه جاری در مسیر تهران – بجنورد را لغو کرده است.

    وی افزود: در هفته گذشته در این فرودگاه هفت پرواز و در این هفته نیز پنج پرواز انجام شده است.

    قدمگاهی گفت: ماهان و شرکت های آسمان و ایران ایر در اسفند ۹۸ و نیز فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال، به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش استقبال از سفر، شمار زیادی از برنامه های پروازی خود را لغو کرده بودند.

    ۵۳۷ مسافر در فروردین و اردیبهشت امسال و در شرایط کرونایی با پروازهای فرودگاه بجنورد جابه جا شده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۷ درصد کاهش دارد.

    بر اساس تقویم پروازی فرودگاه بجنورد، در هفته ۹ پرواز رفت و برگشت بین بجنورد و تهران باید انجام شود که پس از شیوع کرونا و کاهش آمار مسافر، تمامی پروازها لغو شد اما از مدتی قبل این پروازها، به تدریج برقرار شده است.

    پارسال ۲۴۲ پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی مزبور به مقصد فرودگاه بجنورد انجام شده که در مقایسه با سال پیش از آن ۱۲۰ درصد افزایش داشته است اما از اسفندماه پارسال سفر با ناوگان هوایی استان بسیار کاهش یافت.

    ۲۸ هزار و ۱۶۲ مسافر، سال گذشته از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۹۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

    لغو پرواز تهران – بجنورد
    لغو پرواز تهران – بجنورد

    استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

    فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *