×
×

احسان ملاحت
بدون پول کسب وکارت را آغاز کن !

  • کد نوشته: 4134
  • ۱۳۹۹-۰۳-۳۰
  • ۰
  • احسان ملاحت - آمار تعداد جویندگان کار روز به روز در حال افزایش است در این میان برخی شاغلان نیز بفکر شغل دوم افتاده اند جوانان زیادی بدلیل نداشتن شغل مناسب روزهای طلایی عمر خود را سپری می کنند آنها از یافتن مشاغل دولتی درمانده شده اند و حالا با ایده هاو افکار نو حاضر به شروع یک کسب وکار جدید هستند اما یک مشکل وجود دارد آنها نیاز به سرمایه و سرمایه گذار دارند در حقیقت سرمایه یکی از بزرگ ترین چالش های شروع یک کسب و کار بوده و خواهد بود . افراد کمی هستند که به کسی که رزومه ای ندارد اعتماد کنند . اینها بخشی از لیوانی است که جلوی چشم ماست حالا می خواهم قسمت پر لیوان را به شما نشان دهم.
    بدون پول کسب وکارت را آغاز کن !
  • تبلیغ هدفمند

    احسان ملاحت – آمار تعداد جویندگان کار روز به روز در حال افزایش است در این میان برخی شاغلان نیز بفکر شغل دوم افتاده اند جوانان زیادی بدلیل نداشتن شغل مناسب روزهای طلایی عمر خود را سپری می کنند آنها از یافتن مشاغل دولتی درمانده شده اند و  حالا با ایده هاو افکار نو حاضر به شروع یک کسب وکار جدید هستند اما یک مشکل وجود دارد آنها نیاز به سرمایه و سرمایه گذار دارند در حقیقت سرمایه یکی از بزرگ ترین چالش های شروع یک کسب و کار بوده و خواهد بود . افراد کمی هستند که به کسی که رزومه ای ندارد اعتماد کنند . اینها بخشی از لیوانی است که جلوی چشم ماست حالا می خواهم قسمت پر لیوان را به شما نشان دهم.

    فراموش نکنید شما  باید از کسب و کار کوچک شروع کنید  بقول بابای پولدار رابرت کیوساکی “کوچک شروع کنید و بزرگ بیاندیشید.”  بیشتر کارآفرینان جوان تجربه ای در زمینه کسب و کار ندارند. آنها پیش از این با چالش های پیش رو در کسب و کار مواجه نبوده اند و نمی دانند چطور می توان آنها را حل کرد. در صورتی که تجربه و صلاحیت احتمالا مهم ترین ویژگی هایی هستند که سرمایه گذاران از یک کارآفرین انتظار داشتن آن ها را دارند. وقتی کسب و کار کوچکی را اداره می کنید تجربه هایی کسب خواهید کرد و مهارت هایتان در زمینه کسب و کار ارتقا خوهد یافت.

    چالش های در کسب و کار وجود دارند که پیش از این به آنها فکر نکرده اید. زمانی که کارآفرین با تواضع تمام یک کسب و کار کوچک را آغاز می کند درخواهد یافت که کسب و کار چیزی فراتر از پیدا کردن مشتریان و داشتن فروش خوب است. او در زمان اداره کسب و کار کوچک خود خواهد فهمید که کسب و کار مانند یک بازی با انسانهاست؛ و این مستلزم داشتن مهارت مدیریت افراد است.

    بدون پول کسب وکارت را آغاز کن !
    بدون پول کسب وکارت را آغاز کن !

    یشتر افراد باور ندارند که می شود کسب و کاری را بدون پول آغاز کرد و این اولین و بزرگترین مشکل پیش روی شماست  رابرت کیوساکی  می گوید : سه کلید برای تاسیس کسب و کار وجود دارد. اولین کلید ایده،دومی افراد و سومی پول است. اما به ندرت در آغاز کسب و کار هر سه این ها موجودند. به عنوان کارآفرین،این وظیفه شماست که یکی از این کلیدها را پیدا کرده و سفر را شروع کنید. بقیه کلید ها را در ادامه مسیر خواهید یافت، اگرچه ممکن است این کار چندین سال طول بکشد.

    سوال اینجاست که شما کدام قسمت پازل را در اختیار دارید؟ پول که ندارید!! ایده یا افراد؟ اگر هر کدام از این ها را دارید این برای شما یک نقطه قوت محسوب می شود و زمینه خوبی برای شروع خواهد بود.

    گام بعدی برای شروع کسب و کار بدون داشتن پول، توسعه یک ایدۀ خوب کسب و کار است. ایده کسب و کار پیشنهادی شما باید نیازی را برآورده یا مشکلی را حل کند. ایده شما باید آنقدر خوب باشد که علاقه هر کسی که آن را می شنود را برانگیزاند و همچنین باید پتانسیل سود زیادی نیز داشته باشد.

    فرض من این است که شما فردی هستید که ایده کسب و کار را دارد اما پولی برای سرمایه گذاری روی آن ندارد. اگر هنوز به دنبال ایده یا فرصت کسب و کار هستید که ارزش تلاش کردن داشته باشد پس یکی را پیدا کنید چون این ایده می تواند وسیله شما برای رسیدن به پول باشد.
    و اگر ایده ای دارید و می دانید چه کاری می خواهید انجام دهید، پس باید آن را به صورت مکتوب درآورید. یک طرح کسب و کار سند مکتوبی شامل اهداف، ایده کسب و کار و سود مورد انتظار است. سندی است که به سرمایه گذار می گوید شما روی این طرح کار کرده و وقت صرف کرده اید و اکنون آماده اید گام بعدی را بردارید. اگر ایده ای دارید و نه پولی دارید و نه طرح کسب و کاری، پس احتمالا ذهن شما هنوز برای کارآفرین بودن آماده نیست. اما شما توانایی های خاصی نیز با خود دارید. اما چه مهارت هایی در زمینه کسب و کار دارید؟

    مثالهایی هم هست که ذهن شما را بازتر می کند مثلا آقای خوش‌خوراک یا MrTaster ، حمید سپیدنام یک اینفلوئنسر است، اون به رستوران‌های مختلف میرود و نقد میکند شما می توانید از هر آن چه تاکنون یاد گرفته‌اید، پول درآورید شما با جمع آوری  میلیون ها ساعت آموزش رایگان در فضای مجازی و اینستاگرام و جمع بندی آنها می‌توانید ویدئوها یا تورهای آموزشی تهیه کنید.

    اگر هنوز تردید دارید ببینید در اوقات فراغت‌تان چه کارهایی انجام می‌دهید و در کدام‌یک از این کارها کاملا مهارت دارید. مثلا آدم‌هایی که عاشق سقوط آزاد هستند می‌توانند مدرک مربی‌گری آن را بگیرند و در آخر هفته‌ها هم لذت ببرند، هم آموزش دهند، و هم پول درآورند. از هر آن‌چه دوست دارید و از آن لذت می‌برید، پول درآورید، این هم یک راه کسب درآمد اضافه است.

    نویسنده: احسان ملاحت
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *